• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

halfmoon skrev 2016-06-01 12:40:58 följande:

Usch. Är i valet och kvalet om vi ska testa mer eller inte. Jag både vill och inte vill veta. Blir det starkt blir jag glad och förmodligen lite lugnare. Blir det svagt så blir väntan på missfallet bara dryg. Vill man veta innan eller inte?

Sjukt svårt....jag testade ju mer och mer när mina blev svagare även om det var så himla knäckande. Men på ett sätt ville jag veta och när jag till slut fick EJ GRAVID på det digitala efter några dagar så kunde jag börja invänta blödningen som började två dagar senare när vi var på kalas..hade jag inte vetat hade jag fått fullständig panik där och då i stället, nu satte jag i menskoppen och höll mig samman tills vi åkte hem och jag störtgrät....men jag tyckte det var skönt på det sättet att veta.

Men nu när jag är gravid igen så bestämde jag innan att OM jag får fint på ett digitalt så kommer jag inte testa nåt mer och det har jag inte heller gjort. Kommer njuta och vara gravid tills motsatsen isf bevisas. 

Som idag när jag inte har så mycket känningar, svag molvärk och ömma bröst men mår annars riktigt bra så känner jag såklart viss oro, men så kommer det vara hela vägen och jag vet ju att det är så efter två graviditeter, men man kommer oavsett känna efter i kroppen hela tiden....och bara hålla tummarna att det går bra.

Bara du kan svara på om du ska testa eller ej. Vad säger din partner? 

• Nykär15
    halfmoon skrev 2016-06-01 12:40:58 följande:

Usch. Är i valet och kvalet om vi ska testa mer eller inte. Jag både vill och inte vill veta. Blir det starkt blir jag glad och förmodligen lite lugnare. Blir det svagt så blir väntan på missfallet bara dryg. Vill man veta innan eller inte?

Har du pratat med kliniken om det hela?
  • Nykär15
    halfmoon skrev 2016-06-01 14:08:16 följande:
    Min sambo tycker vi lika gärna kan testa då, han föreslog digitalt. Men det tror jag inte jag pallar. Så köper hem lite testlagretstickor och kollar på dem. Känns inte lika "hotfullt".

Kliniken sa att vi inte skulle fokusera på att det stod 1-2 på testet utan att det kan variera så mycket i tidig graviditet. De tyckte vi skulle vara glada nu och vänta. De ville heller inte ge remiss till blodprov då det också kan vara svårt att uttala sig ifrån.
    Vanilla ice queen skrev 2016-06-01 13:11:49 följande:

Av egen erfarenhet tyckte jag det var skönast att inte bygga upp spänningen runt det då man renderar att bli mer besviken ju mer förväntningar man har.

Men i ditt fall så tror jag att du har en frisk gravid och är det så, så oroar du dig ju i onödan<3 Sen om det fortfarande är svagt kan det ju vara ide att boka tid för att ta ett hcg på blodprov.

Håller tummen för er! Tycker det är er tur nu denna gång.

Tack! Ska fundera lite till på hur vi ska göra. Hoppas att allt är som det ska och att om vi testar så blir vi lugnare. :)

OK hoppas du får bra på testlagrets och att det kan göra dig/er lugnare. Får ni inget tidigt VUL via kliniken? 

Jag tror absolut det kommer gå vägen!

• Nykär15
    halfmoon skrev 2016-06-01 21:09:16 följande:
    Vågade mig på ett test ikväll. Var sjukt nervös!

Det hade definitivt ökat och nu vågar jag hoppas lite till! Tack för pepp alla! :)
    OJ vad starkt och fint! Ser ju jättebra ut och jag är helt säker på att detta är en levande och fin graviditet. Försök andas ut lite nu och njuta och så är du snart på 8+ och då kommer du få se ett litet pickande hjärta Hjärta grattis!
  • Nykär15
    angelikkaj skrev 2016-06-02 12:12:35 följande:

Kände att jag var tvungen att testa och kolla å väntat lite på att få 3+. Men nu satt den :)

Vet inte om min beräkning stämmer med 7+5. Då det enda ja har att räkna efter är missfallet..

Vad skönt! Allt lär vara bra ska du se!

Själv kommer jag inte att göra några fler test, kommer se mig som gravid tills nåt annat bevisas på annat sätt. Fick ju 2-3 på digitalt dagen efter BIM vilket får räcka. Ska på inskrivning nästa vecka, är då i v 6+1 och sen har jag ett privat UL bokat till 20/6 (v 7+5 då). Så har ju lite delmål iaf och tar en dag i taget. Men känns bra iaf så känner mig ändå rätt lugn, mer kan jag ju inte göra. 

• Nykär15
    halfmoon skrev 2016-06-05 15:26:39 följande:

Hej tjejer!

Hur är det med er som är gravida och hur går det för er som försöker?

Jag är i v 5+3 idag, försöker hålla mig lugn men känner efter symtom alldeles för mkt. Har mkt molvärk i perioder och svullen mage till och från. Inatt när jag nös gjorde det riktigt ont i magen. Har inte haft såhär mkt molvärk i de tidigare graviditeterna så jag hoppas det är ett gott tecken. Men så fort symtomen minskar eller försvinner en stund så nojar jag. Har ömma bröst men tycker att det absolut värsta lagt sig lite nu och de gör mest ont om jag trycker till eller hoppar och studsar.

Har fått tid för ultraljud i v 9+0, känns som en evighet till dess! :O

Här är det bra, v 5+6 idag, skönt det är dags för ny vecka i morgon igen...känns som en milstolpe varje gång man påbörjar en ny. Ska på inskrivning på torsdag.

Har molvärk och brösten gör ont, jobbigt ligga på mage med dem...mår småilla till och från , mest kvällstid eller vid varm mat. Så försöker äta sallad mm

Skönt det går framåt för dig, jag tror allt är som det ska! Mina symptom går upp och ner, när jag har lite vill jag ha mer och när det är mer så förstår jag inte varför jag inte njuter mer när det är mindre....hahaha

Har UL i v 7+5, så 13 dagar kvar nu...tiden segar.

• Nykär15
    Anonym (Äldre mamma) skrev 2016-06-12 07:33:12 följande:

Hej!

Jag fick MA i veckan och fick ut fostret igår. Det var i v 11.

Nu kom sorgen.

Är kluven om vi ska försöka igen. Är 45+. Risken för missfall igen är stor.

Råd/ tankar?

Fy vad jobbigt :/ beklagar.
    Man vet bara själv om/när man är redo igen... Har du barn sen innan?
  • Nykär15

Oj vad fort, grattis!

För oss tog det sig på tredje försöket efter missfallet...

ohanna skrev 2016-06-15 21:10:11 följande:

Tack så mycket för omtanken! Jag plussade idag, sjukt ändå hur snabbt kroppen kan komma tillbaka. Nu är jag livrädd för ett nytt missfall och det är svårt att känna sig glad. Jag lider verkligen med alla som fått upprepade missfall och som kämpar med att bli gravida, för oss har det gått fort. Jag håller tummarna för dig L och hoppas av hela mitt hjärta att det går vägen för dig snart!

• Nykär15

Konstigt av en bm att säga så! Hade väl räckt att ge dig en tid bara...men du ska se att det går bra!

Jag är i v 7+1 idag :)

ohanna skrev 2016-06-15 23:09:49 följande:

Tack! Ja, det gick väldigt snabbt. Lite chockad, blev inte bättre av att barnmorskan på mvc som jag pratade med idag för att få en inskrivningstid (ville vara tidigt ute för att få en tid i semestertider) sa att jag skulle göra ett nytt gravtest om en vecka för "ibland fäster inte ägget och då är man inte gravid trots positivt gravtest. Men befruktad är du ju iallafall!". Förstår ju att det aldrig är helt säkert att allt går bra men blev inte lugnad direkt. Fick en tid för inskrivning i början på juli iallafall. Vilken vecka är du i nu?

• Nykär15

Nu har jag vart på mitt första VUL, fick se en underbar liten böna med tickande hjärta i precis rätt stl för veckan 1,37 cm och jag är i v 7+5. 

Bara ni kan förstå hur underbart det kändes Hjärta vart nervös för detta och han började med en undersökning, sa att allt såg bra ut och att livmodern kändes bra för förväntad vecka, redan då blev känslan bättre för då kunde jag iaf utesluta att det satt på fel ställe och ex är ett utomkveds...sen när han började med VUL så såg vi direkt det flimrande lilla hjärtat...sådan lättnad! Och när han mätte och det stämde precis så släppte all spänning. Så nu är det bara den långa väntan till KUB som är nästa delmål då....

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?