Inlägg från: Anonym (Nelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Tizzen skrev 2015-07-08 11:42:48 följande:

Nu har jag testat med ägglossninstesterna i 4 dagar och bara fått runda ringar :( imorgon är det 14 dagar sen mensens första dag.. Har 6st stickor kvar, dom kanske inte kommer räcka om ÄL är sen :(

Jodå, vissa har ingen blinkande dag och vissa har typ en eller två blinkande... När du får fast behöver du ju inga fler stickor. Vänta tills de är slut och om du då behöver så köper du ett bytt paket och använder stickorna med den gamla apparaten.
  • Anonym (Nelle)
    Tizzen skrev 2015-07-08 13:59:48 följande:
    Okej, hoppas du har rätt :) blev lite nervös när jag läst att några haft blinkade i flera dagar innan den blir fast, men får hoppas att det inte är så :)
    Jag får aldrig blinkande utan får fast direkt. Tydligen olika det där...
  • Anonym (Nelle)
    Elyssa81 skrev 2015-07-09 09:43:44 följande:

Nu började jag blöda. Ännu ett missfall till samlingen. Borde man vara nervös för att man fått två missfall i rad?

Vad skönt att det började blöda så du slapp gå och fundera på det. Men tråkigt med ännu ett missfall. Det är efter tre missfall man ska söka hjälp. Sen förstår jag definitivt om man är orolig i vilket fall.
  • Anonym (Nelle)
    Elyssa81 skrev 2015-07-09 11:31:56 följande:
    På gyn tyckte de absolut att jag skulle åka in. Tror att de ev kommer att göra en undersökning då jag i tonåren fick cellgifter som kan ha skadat äggen. Det kan visa sig på sikt!

Har två fina barn så ingen katastrof om det inte blir fler barn även om vi drömt om tre.

Tack för ett så fint stöd i denna grupp!
    Vad skönt att gyn tar dig på allvar och vill kolla upp dig. Har läst många som inte får komma in. Jag har tre barn som hunnit bli lite äldre sen innan men det kommer bli min sambos första och ja, även om man givetvis är glad att man redan har barn så är det lika tungt med missfall i vilket fall tror jag. Värsta kommentaren är "men du har ju redan barn". Så även om man redan har barn och planerar för ett nytt och det inte riktigt går som planerar så har man lika stor rätt att sörja som alla andra
    Hur gick det hos gyn?
  • Anonym (Nelle)
    Tizzen skrev 2015-07-09 11:13:18 följande:
    Yes, blinkade smiley idag :D
    Yhey!!! Ska strax ner och sätta in min sticka Har haft låg fert i två dagar nu. Misstänker låg i dag med... Det blir lite roligare att vänta in ÄL med dessa digitala tester tycker jag
  • Anonym (Nelle)

Låg fertilitet idag också! Men är bara på dag 9 och eg på dag 8 då jag startade monitorn när jag fick rosa på pappret på morgonen mensen kom först dagen efter... Så det känns normalt!

• Anonym (Nelle)

Hög fertilitet på monitorn idag Har aldrig fått hög fertilitet på CBs ÄL test med dubbel indikator har dessutom ÄL-flytningar för första gången sedan jag fick MA!!! Blev riktigt förvånad Nu hoppas jag på att jag får den där ordentliga ÄL-smärtan jag alltid också brukade ha innan MAt men som inte riktigt kommit efteråt känner lite molvärk i magen men innan MAt kunde jag tom säga vilken sida som jag hade ägglossning på.

• Anonym (Nelle)
    H1ssa skrev 2015-07-13 14:32:48 följande:

Jag vill (tyvärr) vara med här.

Blev gravid på första försöket till första barnet. I torsdags (v5+0) kände jag att min trötthet försvann och ffa att brösten blev mindre ömma. Kände på mig att något var fel. I lördags fick jag bruna flytningar och igår kväll började jag blöda, vilket fortsatt även idag. Ringde 1177 som tyckte att jag inte behövde åka in om jag inte fick mer ont eller blödde mer kraftigt.

Jag är givetvis djupt besviken, men inte så ledsen som jag trodde att jag skulle vara. Känner mig tom, men vill gärna försöka bli gravid på en gång igen. Hur har ni andra känt efter missfall?

Alltså jag kände inte lika stor sorg som jag trodde faktiskt! Blev jätteledsen men inte så att jag låg i fosterställning... Men tror att jag omfocuserade snabbt på att bli gravid så fort som möjligt igen...
  • Anonym (Nelle)
    Tizzen skrev 2015-07-13 22:14:15 följande:
    Åh vad bra, heja heja :)

Här är ÄL över för denna gången, vi fick till det på båda dagarna när det var blinkade smiley och en dag när den var fast, så nu hoppas jag verkligen att det tar sig :)
    Ja, hejja!!!
    Dag 2 med hög fertilitet
    Åh då är det bara att invänta resultatet för dig då
  • Anonym (Nelle)
    Tizzen skrev 2015-07-13 22:14:15 följande:
    Åh vad bra, heja heja :)

Här är ÄL över för denna gången, vi fick till det på båda dagarna när det var blinkade smiley och en dag när den var fast, så nu hoppas jag verkligen att det tar sig :)
    Ja, hejja!!!
    Dag 2 med hög fertilitet
    Åh då är det bara att invänta resultatet för dig då
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?