Inlägg från: Anonym (småland) |Visa alla inlägg
  • Anonym (småland)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (MA v 13) skrev 2015-08-02 15:52:45 följande:

Men vad spännande! då kanske det tagit sig igen! Hoppas :D hur länge sen hade du ägglossning tror du? Du har inte tagit något mer test?

Jodå, har inte haft någon mer mol- eller ryggvärk, och inte blödit heller tackolov så jag hoppas det bara var hederlig växtvärk av något slag. Går imorgon in i v 6 men vågar inte tro på något än. Tänkte ringa min barnmorska under nästa vecka, lär kunna få ett ultraljud där kring vecka 10 men skulle gärna vilja ha ett ännu tidigare så tänker nog också ringa en privat ultraljudsklinik. Men hur tidigt kan man få VUL? Alltså hur tidigt kan man se hjärtat? Men usch, kommer vara skräckslagen inför varje ultraljud. Vet ärligt talat inte hur jag ska klara av att ligga där och stirra på skärmen igen.

Från v.6+ ska man kunna se hjärtat slå på vul. Men det är fortfarande svårt så det bästa är att vänta tills v.9 (alltså 8+) innan ett vul. Jag gjorde ett i v.7 (6+) och fick komma tillbaka i v.9 för att det var svårt att se.
  • Anonym (småland)

Mens idag. Nya tag i augusti.

• Anonym (småland)
    tuuli skrev 2015-08-05 00:14:14 följande:

Mitt missfall konstaterades i vecka 17 när vi skulle tagit fostervattensprov. Vi hade redan fått jättedålig prognos på KUB en månad tidigare, att barnet hade hög risk ha ett allvarligt kromosomfel, och det var en fruktansvärt jobbig månads väntan på svar. Sen visade det sig ändå att fostret dött veckan efter KUB. Fick göra medicinsk abort på sjukhuset. Det gjorde inte så ont faktiskt, men det var otroligt psykiskt jobbigt, fostret var ju ganska färdigt med fingrar och tår osv, dessutom blödde det störtfloder. Skrämmande och tungt. Det värsta var att vi inte blev erbjudna något som helst stöd eller samtal från vården, inte ens fem minuter. Det var bara "jaha det är dött", och så blev vi inbokade till abortrummet. Så sjukt, ska man bara förväntas hantera det som en normal del av livet? Typ som att gå till doktorn och kolla halsen och sen går man hem? Jag fick en helt katastrofdålig läkare som bara räckte över en broschyr om missfall. Eh nej tack sa jag. Som att all tänkbar kraft man kan behöva här i livet finns att hämta i en broschyr. Oj din mamma har dött, här, ta en broschyr om döda mammor! Oj ditt barn har dött i livmodern, ta en broschyr om att föda ett dött barn! 

Min sambo och jag sörjer fortfarande (och som det kanske märks är jag just nu väldigt arg) men vi vill försöka så snart det går ändå. 

Vad dåligt. Mitt sista missfall upptäcktes på kub I v.13. Det hade dött i v.10. Och jag blev också direkt inlagd. Men sköterskorna var supergoa och stöttande och även om jag också fick missfallsbroschyren (igen) så fick jag tid till kuratorsamtal. Går där fortfarande...

Förstår inte alls hur de kunde vara så kalla mot dig. Usch vad hemskt i en sådan sårbar situation.
  • Anonym (småland)

Härligt Tr86! Hoppas att det blir så för oss också!

• Anonym (småland)
    Anonym (Nelle) skrev 2015-08-07 18:11:09 följande:

Ni som haft högt TSH vad har ni haft för symtom?

Läste på lite nu då jag misstänker järnbrist efter som jag är så trött. Men misstänker att det nog kan vara TSHt då jag är så varm och svettas hela tiden och är trött, orkeslös och nedstämd samt haft svårt att sova under längre tid. Har trott att jag är deprimerad men det förklarar inte att jag svettas så hemskt... Så det blir till att ringa VC och kräva blodprov på måndag. Ska även kolla HB tänkte jag men jag brukar frysa när jag har järnbrist...

Jag är där just nu. De tror att mina missfall beror på hypotyreosen. Nedstämd, orkeslös, sömnbrist, även ledvärk och vissa dagar lite suddigt synfält. Koncentrationssvårigheter och svårt att fokusera och glömmer otroligt lätt. Har alltid haft svårt att komma ihåg saker, men nu är det löjligt. Har fått levaxin och ska gå på regelbundna koller. Har världens bästa läkare på kk, som egentligen borde släppt mig nu efter missfallet, men håller kvar lite till för att se hur det stabiliseras. Mina värden är redan bättre (men inte bra), men tyvärr känner jag inte av det än. Men hoppas! Går även hos kurator för min nedstämdhet även om det är ett symtom. Vill göra allt för att må bra. Stå på dig! När man försöker få barn ska man ha ett tsh på under 2. Helst 1. Men enligt normalkurvan på vc är upp till 4,5 helt ok. Min läkare säger att det är vansinne.

Lycka till!
  • Anonym (småland)
    Anonym (Nelle) skrev 2015-08-09 23:16:08 följande:

BF idag om inte bebben dött. Det gör så ont! Alla fick ju veta att vi väntade barn då vi fick veta att det var ett MA så sent. Magen växte och jag mådde illa in i det sista. Folk frågar och om vi inte är gravida än. Avskyr att folk vet att vi försöker. Vi har skippat allt vad ältest är denna månad. Vill så gärna gå in på appen för att kolla om det är ÄL snart men gör det inte. Men den enda anledningen är att man läst lyckohistorier där folk blivit gravida när de slutat försöka... Blää för detta! Trodde verkligen inte att jag skulle behöva uppleva BF dagen ogravid...

Vet inte vad man svarar på det mer än ett och en kram...
  • Anonym (småland)

Är det fler än jag som känner det som att man är kvar? Det känns som att alla andra har lämnat festen och jag står ensam kvar utanför huset. Alla går vidare och jag är kvar. Och väntar. Jag väntar och väntar. Men vad väntar jag på? Att livet ska fortsätta även för mig? Och medan jag står där och väntar, fortsätter livet ändå, och jag missar det för jag är kvar. Känner mig övergiven, fastän jag har en man som älskar mig och ett bra liv annars. Men jag är helt borta.

• Anonym (småland)
    Lizzie09 skrev 2015-08-16 21:45:38 följande:

Bisolvon tunnar ut flytningarna så det blir lättare för spermierna att ta sig fram :) Jag har börjat 1 vecka innan ÄL och tar 3 tabletter om dagen. Förra gången jag tog Bisolvon så blev jag gravid direkt. Äter Bisolvon nu också och väntar otåligt på första ÄL efter missfallet.. Skulle haft den i torsdags men det verkar vara rätt försenad.. :(

Min systers båda barn blev till med hjälp av bisolvon. Med första barnet försökte de i över ett år innan de testade bisolvon och då tog det sig direkt. Med andra barnet tog de bisolvon efter att ha försökt i tre månader, och då tog det sig direkt igen.

Jag har äl nu i dagarna och brukar bli gravid utan bisolvon. Fick precis veta att min fd svägerska (som nu är 42 år), väntar sitt fjärde barn i april. Jag brukar inte vara avundsjuk för jag tänker alltid att alla har sina egna bekymmer att bära, men efter två missfall i v.10 är det svårt att vara positiv just nu. Men hon kan klämma ut ungar till höger och vänster utan problem. Känner mig trött och bitter.
  • Anonym (småland)

Blir inget denna månad. Maken har ett sår på snoppen så han vill inte. Ett litet litet. Är sur på honom och läser in en massa i det.

• Anonym (småland)
    Elyssa81 skrev 2015-08-18 14:45:34 följande:

Nä vad trist? Tycker du att han överreagerar?

Ja det tycker jag. Men visst, jag ska väl inte vara den som dömer andras smärta, men det syns ingenting (sår) utan är minimalt rött som om man bara kliat sig. Men han säger att det är ett skavsår efter ett par nya kalsonger. Och det är säkert sant, men blir ledsen ändå. När man längtar så....
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?