Inlägg från: Anonym (Känslostorm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Känslostorm)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Hej! Är så himla ledsen och besviken idag.. fick just mitt andra missfall på raken (ingen mens emellan förra MF och denna graviditet). Var så lycklig för att jag fick chansen att bli gravid så snabbt igen och har varit så himla rädd för ett nytt missfall så pratat med kurstor osv, och så händer det som jag varit så rädd för bara sådär utan förvarning.. känns som en dålig film och dejavu. denna gång vill dock inte något komma ut av sig själv utan ska dit för att få medicin och stöta ut allt. Känner mig så tom.... alla sa "men denna gång går det bra", "det händer ju inte två gånger på raken",och allt det känns som bortblåst. :(( känns bara så hopplöst.... vill inte skrämma eller oroa någon,oftast blir det ju inte två gånger på raken. Men vet bara inte vad jag ska känna eller tänka då ena delen bara vill resa mig, skärpa mig och testa igen, det är ju trots allt såååå vanligt med missfall och bra att kroppen stöter bort. och andra delen är rädd för att nånsin bli gravid igen. Är så jäkla förstörd nu alltdå....,!!!! :((( hur ska jag kunna glädjas igen över att bli gravid eller ens försöka bli det nu? Är så rädd för att bli bitter och konstant orolig, förlåt för ett negativt inlägg men var bara tvungen att skriva av mig<3

• Anonym (Känslostorm)
    jezz81 skrev 2017-09-06 14:46:53 följande:

Det gör så ont i hjärtat att läsa att du råkat ut för MF igen. Varenda känsla man själv gick igenom kommer upp till ytan igen. Kämpa på <3 massor av kramar!

Tack för dina ord <3 jag är ändå glad för vad min kurator sa; "var glad här och nu du är ju gravid! Händer det något så får du ta det då, men just nu ska du vara glad för JUST NU är du gravid". Tycker egentligen som henne, och så tycker jag ni andra med ska tänka för hellre glad en gång än aldrig glad ju! Men man blir helt matt när det blir såhär.. har typ kastats mellan hopp och förtvivlan flera gånger sen i maj och fattar inte vad det skulle va bra för lixom.. jäkla skit.

Förmodligen har jag o sambon kanske bara haft otur och lyckats träffa in statistiken precis på fel ställen. Å ena sidan känns det som en lättnad att 3 missfall på rad har små odds så nästa kanske funkar:). Men samtidigt är jag sjukt sjuuukt sjukt rädd för ett tredje mf, för då blir det lixom så definitivt att då är man i minoritet procentuellt och då kanske något är fel på en.. ska försöka vara positiv iaf men är så sjukt svårt just nu att vara det! :( hjälper i alla fall att veta att det finns dem som förstår och som peppar här! Stort tack till er verkligen<3
  • Anonym (Känslostorm)
    Tumvante skrev 2017-09-07 22:32:19 följande:

Vi jobbar fortfarande på att få svar på mina missfall.

Min livmoder är normal, jag har massor av ägg och blodproven var ganska normala... Så nu har vi båda tagit kromosomtest och får svar om en månad...

Har ägglossning snart och får se om vi kör på...

Hatar när folk frågar om man i inte snart ska ha nr 2... Jo för helvete!

Jag kommer svara mer ärligt nästa gång någon frågar... Hatar frågan... Man får inte fråga folk sånt!

Skönt ändå att du fått endel svar och att de var positiva! Så bra att det ser bra ut! :) ja vafan!! om nån frågar är det inte dags snart, har jag bestämt mig för att svara "Jo, hade jag inte fått två missfall nu på raken hade vi snart haft ett barn- men nu vlev det tyvärr inte så" och se vad prakpuckot svarar som ställer en sån korkad fråga utan att tänka efter!!! Men tänker mig att dem som frågar sånt aldrig haft svårigheter med graviditeter och därför har noll koll.
  • Anonym (Känslostorm)
    Anonym (Rädd) skrev 2017-09-07 10:05:15 följande:

Jag är gravid igen, haft minst 2 (som jag vetat om) missfall på raken. Just nu kan jag inte ens vara glad för går bara å väntar på missfall :( Senaste var en ofostrig graviditet, hinnsäck å navelsträng utvecklades men inget foster, är så rädd att det ska bli så igen. Veckorna tills man kan göra ett vul känns som år :.( Är så ledsen för din skull "känslostorm" jag vet precis vad du går igenom :.(

Men ändå så fantastiskt kul att du är gravid igen nu! <3 men förstår helt oron, jag har samma känslor inför att bli gravid en tredje gång. Min kurator på KVinnokliniken sa att försök träna på att vara i nuet , du är ju gravid NU. Här och nu! Var glad nu! Sen att vad som helst kan hända, ja så är det ju med allt. Ta den sorgen då. Men det är lixom så lätt att säga det.... jag var jätterädd redan förra gången hur rädd ska man då bli nu? Men vi får försöka ta det lugnt. Och du "rädd" försök bara se varje dag i graviditeten som ett steg framåt!! <3 tillslut tar vi oss ända fram. Och händer något så då får man sörja då, resa sig upp och ta nya tag (ska försöka följa dessa råd själv med, hehe). Men jag tror det går bra för dig denna gång!

Tack också Ittadal för dina fina ord, jag hoppas verkligen vi får den turen någon gång.. Har inga barn sen innan och gjorde en abort när jag var yngre, så såren av den blir bara värre och värre nu att det kanske var min enda chans.. allt rivs upp, man tänker så knasigt! :/ Just nu känns det bara svårt med att ens försöka, å andra sidan vill jag inget hellre för att lixom avdramatisera, blicka framåt och känna att man gör något istället för att deppa!

Hur har ni gjort efter missfallen? Denna gång blev jag ju gravid direkt utan mens emellan, slutade ju ändå i MA men tänker om det är värt att vänta någon mens emellan eller att man lika gärna kan köra direkt? Vill ju lixom inte stressa men heller inte känna att vi kastar bort tid då vi ju så gärna vill ha ett barn.
  • Anonym (Känslostorm)
    Anonym (Rädd) skrev 2017-09-12 13:59:24 följande:

Tack för din omtanke, den värmer <3

Jag har inte haft ont alls. Mest ont i själen. Dock undrar jag hur lång tid det tar innan hcg (heter det så) går ur kroppen. I söndags när missfallet började hade jag svagt svagt plus, idag gjorde jag ett ägglossningstest som var positivt. Hur lång tid tar de innan de går ur kroppen?

Åh blir så ledsen för din skull <3 stor varm kram till dig, förstår verkligen sorgen! Den är hemsk :( har dom bekräftat blödningen som missfall Med vul? jag har nästan slutat blöda nu efter mitt MA (fick framkalla blödning i torsdags) så det gör allt lite lättare.. men gud vad det tär på en, man måste få sörja och senkomma tillbaks. <3 skickar en stor kram!
  • Anonym (Känslostorm)

Själv är jag i valet och kvalet om vi ska försöka igen direkt efter jag slutat blöda helt då det ju faktiskt tog sig direkt utan mens emellan förra gången, eller om vi ska vänta nån mens emellan! Är så kluven.. slutade ju i MA/MF andra gången också, så vet ju inte om det kan påverka negativt om man blir gravid direkt efter? hur har ni andra gjort/tänkt? Bara köra eller vänta?

Läkaren tyckte åtminstone vänta 1 mens för han vill kolla vävnadsprov mellan (har tagit bort cellförändringar tidigare så de vill kontrollera att det inte är nåt mer). Men känns så jobbigt att vänta med när man vill nåt så mycke!

• Anonym (Känslostorm)
    Anonym (Rädd) skrev 2017-09-14 15:44:56 följande:

Någon mer som verkligen tar till sig det här uttrycket " hoppet är de sista som överger en" "Kanske är gravid fast jag blöder" "inte säkert att det är missfall" idag gjorde jag ett grav test som naturligtvis var negativt, men man hoppas verkligen in i det sista:(

Ohja. Förstår dig! Satt till och med och sa till min sambo: tänk om dom har sett fel på ultraljudet, tänk om hjärtat visst slår och vi stöter ut allt ändå? (Livrädd) men hade ju gjort två vul med två olika maskiner. Helt sjukt hur man ändå hoppas ju :p
  • Anonym (Känslostorm)
    Tumvante skrev 2017-11-28 22:07:27 följande:

Missfall nr 5 är ett faktum. Men läkaren har hittat tecken på immunförsvarsproblematik. Så jag tror de kommer erbjuda ivig behandling och eventuellt kortison.

Åh, så tråkigt :( Önskar så mycket att vi alla bara kunde få bli gravida och slippa alla missfall:(((((

Vilka tester visar på immunförsvarsproblematik, vad baserar läkaren det på? Nyfiken då de i början på nästa år ska påbörja min utredning.
  • Anonym (Känslostorm)
    Anonym (Rädd) skrev 2017-12-15 10:23:16 följande:

Jag är gravid igen , efter 3 missfall. Jag gläds inte ens. Jag går bara å väntar på missfall. Haft bruna flytningar ibland så ett missfall kommer väll snart. Hatar rädslan varje gång man går på toaletten :(

Jag har också haft 3 och har bim imorgon så går och väntat nu med skräckblandad förtjusning på att testa ifall jag är gravid igen. Förstår exakt hur du känner!! <3
  • Anonym (Känslostorm)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-02-11 10:25:22 följande:

Jag var livrädd på morgonen men det gick förvånansvärt " bra" fick tabletterna och efter ca 50 min kom fostret, sen " de andra" ca 60 min senare. Fick 1 morfin spruta. Kändes så skönt att de var över. Nu har jag dock börjat få smärta i ljumskarna

Skönt att det ändå gick okej alltihop. Men förstår att det måste varit tungt. Jag gjorde liknande för några månader sen (3:e ggn) och det gjorde jätteont så jag fick morfin, då gick det bättre! :) fick också ont i ljumskarna och ryggslutet efteråt, men det gick över efter ett tag. Tänker mig att det var en mix av att allt drar ihop sig och att man förmodligen spänt sig. Vila nu och ta hand om dig! <3 så orättvist att vi ska få vara med om detta... men jag håller tummen och vill tro att nästa gång är gången det händer för oss båda! :D fyfarao vad vi kommer bli starka även om man känner sig som svagast när man är mitt i det.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?