• Humlan88

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag var (trodde) jag, gravid i vecka 11. En dag började jag blöda lite, läst att de är rätt vanligt. Men ringde ändå gyn. Efter 6 timmar i väntrummet visade det sig att det inte ens fanns ett foster. Navelsträng och fostersäck hade utvecklats, men fostret hade tillbaka bildats. Jag blev så chokad att jag bara gick därifrån utan att säga något. Mitt andra missfall :.( Är så ledsen. Sen blödde jag ut bit av navelsträng och hela biten.

• Humlan88
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-20 10:54:45 följande:

Tack! Jag har fortfarande svårt att förstå! Haft 8 mf runt v5-6 senaste 2åren. Men nu är jag i v7+6 (grav vecka8. Imorgon 9) :) Känner mig ff osäker o rädd för mf. På ett sätt blir det ju svårare ju längre gången man är..iaf för mig. Särskilt eftersom jag inte alls är så illamående som jag brukar vara..

Förstår din oro, jag e i vecka 10. Förstår inte heller. Rädd att barnet ska ha dött
  • Humlan88
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-21 10:51:57 följande:

Har du oxå haft mf tidigare? I vilken v i så fall? Hur har di det med gaviditetssymptomen? Har du blödit?

Haft 3 tidigare mf varav en ofostrig graviditet i v 10. I början av denna grav mådde jag jätte illa å hade bruna flytningar. Var hos gyn som såg ett tickande hjärta i vecka 6-7 ska på kub den 5/2 så håller tummarna till dess. Illamåendet har avtagit
  • Humlan88
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-21 12:25:37 följande:

Åh då förstår jag! Beklagar! :( Är du i v 10 nu då? Nu vet du ju iaf att det inte är ofostrig. Är det inte vanligt att illamåendet börjar avta i v10 för många? I vilken v har du fått dina mf?

Vecka 10 nu, fått mina missfall mellan v 4-6
  • Humlan88
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-21 13:22:35 följande:

Men se dnå är du ju lite i min situation! Jag har oxå gått ca 4v längre än vad jag brukar! Tror o hoppas det är ett jättebra tecken! Jag har fått trombyl för att förhindra mf. Tar du någon medicin?

Nej tar ingen medicin, usch jätterädd att barnet ska ha dött :(
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?