• Affen84

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag hoppar in här. Mitt MA konstaterades på rul i mars. Ägglossningen kom igång två veckor efter det. Nu är vi igång med vårt tredje försök. Ägglossning igår och BIM 19/6 :)

• Affen84
    Ittadal skrev 2017-06-05 22:47:57 följande:

Beklagar ditt Ma :( är så hemskt att att man ska få uppleva sånt... Va skönt att ägglossning kom igång så fort efteråt, håller tummarna för dig att du snart plussar igen :) Fick du behandling efter att dom konstaterade ditt Ma eller kom det ut av sig själv? Har du väntat en mens emellan innan ni försökte igen? Kram

Jo, det var hemskt och det vill jag aldrig vara med om igen. Det känns ändå bra att försöka igen men jag vet inte alls hur jag kommer att må om jag blir gravid igen.

Jag fick tabletter när jag kom in till sjukhuset efter en natt med sammandragningar.

Jag ville vänta en mens för att veta att kroppen var sig själv igen. Det är fantatiskt hur fort kroppen kan återställa sig. Kram
  • Affen84

Så roligt att det börjar dyka upp lite plus här i tråden! Själv har jag en vecka kvar till Bim och tiden går så sakta. Jag mår som vanligt, annars brukar mitt humör vara uruselt en vecka innan mens så det kanske är ett gott tecken :)

• Affen84

Det är svårt att veta hur det kommer att kännas om jag blir gravid igen. Med mitt första barn var det självklart att det skulle gå bra.

Men jag var mer skeptisk under min andra graviditet som slutade i MA.

Jag kommer nog att oroa mig mycket mer om jag blir gravid igen. Speciellt när ultraljud ska göras

• Affen84

Jag har plussat svagt (tre dagar innan bim). Jag blev först förvånad, nu är jag mest rädd. Allt från ultraljudet v.19 kom tillbaka, men nu måste jag försöka se framåt. Lite klichée här på morgonkvisten:jag väntar ett barn - inte ett missfall

• Affen84
    liljah33 skrev 2017-06-16 07:54:53 följande:

Grattis till alla nya plus! Och till er som inte plussat än, hang in there, stor styrkekram!

Ni som nu blivit gravida igen efter MA/MF. Hur hanterar ni rädslan över att det ska hända igen? Jag är idag i vecka 4+2, fått ett tidigt ultraljud 9+1. Känns som ååååååår bort. Försöker som sagt finna mig i att tills motsatsen är bevisad så väntar jag ett barn nu, inte ett missfall... men oron och rädslan finns ju alltid där. Tittar ner i trosorna flera ggr per dag och i toan varje gång jag sätter mig där.

Som jag skrev tidigare så är jag livrädd. Min magisk gräns kommer att vara v.19 och tills dess är det en lång väntan
  • Affen84

Jag känner inga tecken på att jag verkligen är gravid. Är det fler som har det så? Jag tänker självklart det värsta :(

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?