• emsan

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Hej! Ny i tråden! Känner att jag behöver skriva av mig lite. Fick konstaterat igår att man inte kan se några hjärtljud. Trodde jag var i v 17+3. Troligtvis har fostret dött i v15. Känns som hela min värld rasade samman. Jag har hunnit så långt i mina tankar och planering. Ska ta min första tabl på söndag och andra på tisdag. Känns sjukt jobbigt att behöva vänta så länge.. Tanken på att jag bär på ett dött foster är sjuk jobbigt!

Är välsignad med en underbar dotter på 3,5 år men vill så gärna ge henne ett syskon.

Hade svårt att bli gravid andra gången och hade en jätte jobbig resa rent psykiskt varje gång mensen kom..

Är jätte rädd att det ska ta lång tid igen när vi ska försöka igen.. Vet ju inte hur detta MF har påverkat min kropp...

Tack för att ni skriver om era erfarenheter känns skönt att man inte är ensam om denna fruktansvärda erfarenheten!????

• emsan

Det är väldigt ovanligt att det händer så sent in i graviditeten. Ska göra det på sjukhus. Hoppas kroppen kommer igång snabbt igen efter detta...

Tack för omtanken!!

OJ, stackare. Vilken chock att få det beskedet så sent i graviditeten. Det måste ju vara väldigt ovanligt att fostret dö så sent. Du ska väl göra ingreppet på sjukhuset hoppas jag, de låter dig väl inte göra det hemma?! Förstår att du måste ha hunnit planera en hel del, du var ju nästan halvvägs.

Vad jag har hört ska inte sena missfall påverka kroppen negativt.  Snarare att an kan ha lättare att bli gravid efter missfall, det finns tydligen en del studier som tyder på det. Sedan verkar det iofs ta olika lång tid för kroppen att komma igång igen.

Kram till dig!

[/quote]

• emsan

Tack alla! Blir bara så arg rent ut sagt att man ska behöva bära på ett dött foster i 6 dagar!! Vi tar en dag i taget vill bara att det ska bli tisdag! Vår dotter är vår räddning:)

• emsan

Här kommer en uppdatering från mitt liv just nu.

I fredags em började min kropp själv sätta igång processen. Jag hann precis in på kk akut innan fostret kom ut själv. Jag blev inlag efter. Tyvärr kom inte allt ut så igår kväll blev jag skrapad. Känner mig så tom nu... Hoppas min mens kommer igång snart igen så vi kan försöka igen!! Ger mig en oerhörd styrka att ta del av era tankar och upplevelser <3

Tycker egentligen inte om att skriva men nu tycker jag det är så skönt att få skriva av mig!

• emsan
    Anonym (Mia) skrev 2015-04-26 21:46:56 följande:

Åh, vad trist! Efter vecka 12 så tror man ju att man ska svara "säker" på något sätt. Beklagar verkligen!

Anonym (Mia) skrev 2015-04-26 21:43:33 följande:

Hej på er, hoppas in här i gruppen eftersom jag just fått veta att jag inte är i v11 utan har fått ett MA. Gick privat till en barnmorska för att få se att allt stod rätt till. Jag såg direkt på hennes ansiktsuttryck att någon inte stod rätt till, hon sa ingenting på flera minuter och det kändes som de längsta minuterna i mitt liv. Hon frågade när jag hade testat positivt och jag sa den 13/3. Då sa hon att fostret var för litet och att det troligtvis hade dött för två veckor sedan. Hon såg inte heller något hjärta eller rörelser.

Det känns väldigt hopplöst då vi har ett missfall bakom oss och dessutom har försökt i några år med att få barn. Har inga barn sedan tidigare så det här skulle ha blivit vårt första...

I kväll fick jag en första blodig flytning. Kanske missfallet som startar? Jag har någonstans hoppats att det hela ska vara ett misstag och att fostret visst lever, även om jag vet att det är väldigt liten chans.

Beklagar verkligen! Förstår din känsla när du var hos din barnmorska. Exakt så upplevde jag också! Tyvärr började mitt med en blödning som sedan ökade:(

Sänder dig många styrke kramar!! Ge inte upp
  • emsan

[quote=75231347][quote-nick]Anonym (Mia) skrev 2015-04-30 07:24:00 följande:[/quote-nick]

Jag brukar inte vara så lättpåverkad av andras bebisar och sånt, men det där vara bara för mycket just nu. Sist jag såg en ultraljudsbild var det min egen, och det var ju ingen munter syn.

Nu ligger jag här och har just tagit fyra cytotec. Är livrädd för vad som väntar, efter allt jag läst och hur jobbigt mitt första missfall

Sänder dig massor av styrke kramar!! känner igen mig i din beskrivning!

• emsan

Grattis vad roligt!! Hur lång tid tog det för dig att bli gravid igen efter ditt MF??

• emsan
    Anonym (småland) skrev 2015-05-01 18:35:47 följande:

Det tog tre månader.

[/

[quote=75237912][quote-nick]Anonym (småland) skrev 2015-05-01 18:35:47 följande:[/quote-nick]

Det tog tre månader.

Då finns det hopp!! Vi ska också köra på direkt efter jag slutat blöda. Jag blev skrapad hoppas inte det ska påverka!! Grattis igen!!
  • emsan

[quote=75238923][quote-nick]Anonym (Viola) skrev 2015-05-01 22:21:49 följande:[/quote-nick]

Har hört att det är tvärtom, att det är efter skrapning som systemet kickar igång bäst och som ger den där extra fertiliteten, men varför vet jag inte.

[/

Hoppas du har rätt ????

• emsan
    Anonym (Nelle) skrev 2015-05-01 22:45:30 följande:

Har precis passerat ÄL nu på försök nr 4 efter MA. Hoppas på en januaribebis

Ang detta med skrapning har jag hört olika! Har hört att det är bra för att det rensar ut och ger en bra miljö men att det också kan ta för mycket så att slemhinnan blir för tunn för ägget att fästa. Vad som stämmer har jag ingen aning om.

Hoppas verkligen att du plussar denna månad!! Har tyvärr ingen större tilltro att de ska ta sig på första försöket. Tog några månader innan jag blev gravid. Fast det känns skönt att läsa att de finns de som har lyckats att bli gravida direkt. Det ger hopp????
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?