• WiMe06

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Hej! Går gärna med här. Tråkigt att läsa allas historier och lider med er alla. Tråkigt att så många råkat ut för MF/ma.

Jag plussade 3 dagar efter BIM och började blöda dagen efter jag plussat. Blödde väldigt lite och hade inga andra känningar, så alla bm jag pratade med tyckte inte att jag skulle oroa mig för dem trodde det kom från slemhinnorna som var sköra. I torsdags fick jag jätteont i magen på em och det började komma mer mörkt slemliknande blod. Kramperna i magen blev värre och när jag precis satt mig på toa så kände jag "den lilla ärtan" som kom ut.

Fick tid hos en privat gyn.läkare i fredags och han kunde inte se ngt, det var tomt, det såg inte ljust ut sa han. Det verkar som allt kommit ut som det ska.

Idag har det inte kommit mer blod, så det verkar som jag slutat blöda nu iallafall.

Har inte vågar slappna av sedan jag började blöda dagen efter plusset för jag är rädd för alla tankar. Min man och jag hanterar det väldigt olika. Jag har svårt att komma till ro på kvällen och när jag väl somnat sover jag oroligt och drömmer mardrömmar. Var hemma i fredags efter MF men har sedan jobbat. Och nu börjar jag känna att kroppen är rätt utmattad och mentalt är jag rätt slut också. Anledningen till att jag jobbat är för att vara sysselsatt hela tiden men det går ju inte i längden. Även att jag inte var långt gången så är det tungt, och sen tycker jag det är som ngn annan skrev att man känner sig så ensam i situationen.

Vill nog gärna försöka igen så fort kroppen kommit igång, hoppas att det ska få mig att kanske komma vidare lite snabbare.

Hur har ni andra känt?

Det blev ett långt inlägg detta. Lider med er alla.

• WiMe06

Tog ett grav.test nu på morgonen och det var negativt så nu är hormonerna ute ur kroppen. Skulle detta missfall räknas som en mens skulle jag ha ÄL nästa vecka. Tänkte börja testa med stickor imorgon.

Känner att jag behöver få ngt annat att fokusera och se framåt åt.

• WiMe06
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-15 08:15:08 följande:
    Jag känner igen det du beskriver om det mentala. Jag har också varit väldigt trött, både mentalt och fysiskt. Tror det handlar både om det kroppsliga och att man måste ställa om från att ha varit gravid och vänta barn till något annat. För min del är det ocks dåliga järnvärden som spökar.
    Det är väl det, det tar på krafterna. Vet inte hur mina järnvärden är. Har ätit folsyra innan men nu köpte jag Apotekets vitaminer Gravid, innehåller lika mkt folsyra som dem rena folsyretabletterna men som även ska innehålla bra med järn.
  • WiMe06
    Anonym (Jordgubbe) skrev 2015-04-15 17:37:22 följande:
    Åh, förstår känslan. Själv fick jag en inbjudan till föräldrautbildning för någon månad sen.. smile4.gif
    Vad jobbigt, förstår precis. Fick mitt MF konstaterat fredag em/kväll och på måndag morgon hade jag tid för samtal hos bm, men hann tyvärr inte avboka den tiden så hon ringde och undrade vart jag blivit av? Jobbigt. Passade då på att avboka inskrivningen den 8 maj också.
  • WiMe06

Första ÄL testet taget idag efter MF, visar inga tecken på ÄL ännu men man kan ändå urskilja ÄL strecket väldigt väldigt lite, så den är kanske på väg?

• WiMe06

Första ÄL testet taget idag efter MF, visar inga tecken på ÄL ännu men man kan ändå urskilja ÄL strecket väldigt väldigt lite, så den är kanske på väg?

• WiMe06

Andra ÄL testet taget nu. Men idag visar det inte ens ett litet spökstreck. Hoppas att inte ÄL varit utan att den kommer snart. Fortsätter testa imorgon.

• WiMe06
    Anonym (småland) skrev 2015-04-17 23:38:11 följande:
    Känner exakt samma sak. Jag mådde otroligt psykiskt dåligt under tiden jag blödde. Direkt när det slutat lättade det enormt, men känner ett sånt enormt behov av att bli gravid igen. Precis som att jag inte har någon vision om framtiden om det inte innebär bebis. Så jag är nog också sorglig...
    Känner som er också, jag kan känna att jag behöver en ny graviditet för att kunna komma vidare från MF. Man får ngt nytt att koncentrera tankarna på. Samtidigt som jag känner en oro över att bli gravid igen också.
  • WiMe06

Åh jag blir alldeles frustrerad över att inte ha koll på kroppen längre efter MF. Om min ÄL har rullat på som vanligt även efter MF så skulle jag haft den i måndags. Och skulle MF räknas som mens ska jag ha ÄL på onsdags. Känns så konstigt att inte längre ha koll på någonting.

• WiMe06
    Mallanmillis skrev 2015-04-19 15:11:27 följande:

Igår kom ett efterlängtat plus efter vårt MA vid jul. Svårt att vara glad för är bara rädd att något ska hända :( detta var vårt 3e försök efter MA. Känns overkligt. Får nog bli kontakt med kuratorn igen för att tackla oron inför denna graviditet som jag hoppas vill stanna.

Jättestort grattis håller tummarna att allt går bra den här gången och att den lille vill stanna. Förstår att du är väldigt orolig. Kan väl vara skönt att få prata med ngn om hur man känner.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?