• Kingston

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag hoppar in här om det är ok.

Har precis konstaterat missfall i vecka 8 efter ivf.

Jag är förkrossad och vet inte hur jag ska orka vidare... Men det bara måste gå...

• Kingston
    EmSÖst skrev 2015-03-19 07:34:29 följande:

Åkte in akut igår i v13 med fruktansvärda magsmärtor och det konstaterades självklart att det var ett missfall.

Hade haft det på känn så jag hade redan vant mig vid tanken så jag tog det relativt bra.

Tyckte oron innan var värre, nu känns det ändå bra att faktiskt veta.

Däremot känner jag mig helt tom idag, funderar mycket på hur vi ska orka försöka igen och hur vi ska hantera ett eventuellt nytt missfall.

Var hittar ni orken att börja om?

Beklagar verkligen!

Jag vet fortf. inte var man ska hitta orken...

Vi kan inte få barn på egen hand och det känns hemskt att misslyckas när man måste betala för att få ny hjälp varje gång....

Men jag vet inte om jag kan leva med mig själv om jag gav upp. Kanske skulle vi lyckas nästa gång???
  • Kingston

Idag har jag en dålig dag (har varit många av den varan det senaste)... Har vart på stan för första gången på en evighet och det känns väldigt onödigt såhär i efterhand!

Varför gå dit på dagen när alla "lattemorsor" är i farten? Ser gravida och bebisar överallt och just nu avskyr jag dom allihop...

Vet att det är fruktansvärt att både känna och tänka så... Men hur gör jag för att sluta?! Det är ju inte deras fel att inte vi kan få barn...

Behöver verkligen hjälp med det här! Tänk om det inte blir några fler barn... Då är det såhär resten av mitt liv skall se ut!

• Kingston

Ja jag ska verkligen ta tag i det där för jag orkar inte gå runt och vara bitter resten av livet.

Kontaktade en kurator i början på veckan men hon har ännu inte haft den goda smaken att ringa tillbaka...

• Kingston

Jag har väl inte heller varit ett "fan av decemberbarn" tidigare... Men nu bryr jag mig inte längre. Vill bara så gärna få ett barn till, oavsett hur var och när!

• Kingston
    Beya skrev 2015-03-21 18:26:10 följande:

Nu kom ägglossningen efter mitt missfall.. Så får vi se om det blir ngt. Skulle aldrig kunna hoppa över denna månaden.

Får jag fråga efter hur lång tid ägglossningen dök upp?
  • Kingston
    Moonlight83 skrev 2015-03-21 22:04:28 följande:

Äntligen kom mensen 41 dagar efter mf.Så nu blir det att starta upp monitorn igen och testa med äl stickorna. Tror äl hamnar i slutet av påsk helgen.Känns så skönt att äntligen få börja försöka igen.Läkaren tyckte vi skulle vänta 2 menstruationer men verkar ju bero på vilken läkare man frågar.Jag orkar verkligen inte vänta 1 månad till.

Kör på! Förstår att du inte vill vänta... Jag vill helst inte vänta en endaste dag till! Men eftersom vi ändå inte kan få barn på egen hand så får man snällt rätta in sig i ledet :(
  • Kingston

Vi har inte fått några restriktioner om NÄR vi kan köra på... Men vi måste invänta en mens eftersom vi använder oss av ivf.

Har idag vart på kontroll och allt verkar ha kommit ut av sig själv. Skönt att det åtmn. går framåt....

Har dessutom kommit i kontakt med kuratorn så nu har jag fått en tid nästa vecka.

Väldigt skönt känner jag! För allt det här börjar ta ut sin rätt både på mig och på familjen. Jag börjar få riktigt svårt att hålla ihop det... =\

• Kingston
    FruA78 skrev 2015-03-24 17:17:27 följande:

Kingston: vad bra att du fått en tid nästa vecka.

Själv gick det inte bra alls med provsvaret. Det var en mola och nu väntas en massa blodprov och lungröntgen :( Har Graviditetsförbud i ca 3-4 månader om alla prover är bra annars 6-12 månader. Vet inte hur man ska orka fortsätta eller våga. Inte kul med tumör hoppas att allt är borta nu.

Fy det låter inge vidare... Förstår att du inte vet varken ut eller in. Väldigt svårt att veta, men kan inte läkarna ge svar?

Vad det gäller orken har jag inget bra svar... Jag vet inte själv hur man ska orka (vare sig att fortsätta eller helt enkelt inse att det inte blir någon bebis) så därför söker jag hjälp som förhoppningsvis ge mig vägledning och verktyg.

Håller tummarna för att du snart är "på benen" igen och finner styrka och ork att fortsätta <3
  • Kingston

Blir knäpp snart... Dag 16 efter mf (blödningens första dag) och ännu inget utslag på äl-tester :(

Nu kommer vi förmodligen missa FET i maj pga utlandsresa och det känns skit!

Varför vill min kropp aldrig samarbeta med mig??????

• Kingston
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-02 13:17:03 följande:
    Håller med dig. Jävla gubbe!!! Det är lätt för honom att säga, han ska väl inte avla barn kanske??? Kunde han inte ge dig något svar heller på om det var ÄL på gång eller inte? Han kanske skulle "skämta till det" lite för att dölja att han var så inkompetent att han inte kunde avgöra om det var Äl?

Usch, vad jag känner mig så ur humör i dag. I bland blir jag tokig på oförstående män som inte fattar något av vad man måste gå igenom som kvinna. En manlig kollega som vet att jag precis fått missfall blev jätteförvånad igår när jag tackade nej till en konferens med övernattning nästa vecka (jag blöder jättemkt ff och är helt slut samt har ff ej varit på efterkoll).  "Jag trodde att det var förra veckan!" (som missfallet skede). Jo men vad fan, jag blöder som en gris och är skitledsen, hur svårt kan det vara att fatta!!! hade jag lust att skrika. Idiot.

Grrr....
    Känner igen det där så väl! Män som inte förstår sig på ett skit (ja jag kanske drar alla över en kam... Men jag har aldrig stött på ngn som förstår, då blir det så)!

Det är så jäkla jobbigt att dom aldrig kan få förståelse för allt vi går igenom och hur långdraget allt verkligen är...

FRUSTRERANDE!
  • Kingston

Oj vad det händer mycket här inne (tyvärr). Välkomnar alla nya hit och hoppas snart att ni slipper härifrån med lite positiva besked!

Hör har det nu gått exakt en månad efter mf och jag undrar vart min mens är? Vill ha den typ i går så att vi kan ringa till kliniken och börja förbereda oss för FET. Men nej... Som vanligt så ska min kropp hålla på och krångla! Så vi missar nog denna chansen till att få tillbaka något fryst embryo då vi ska resa iväg i maj *nä jag är inte bitter*.

Däremot försöker jag fokusera på mycket annat positivt just nu. Har fått ett nytt jobb (inget är väl klart ännu iofs), vi planerar att gifta oss, resan i maj och snart är sommaren här med allt underbart det innebär! Så just nu känns det okei att min kropp har övergivit mig ;)

• Kingston
    Anonym (S) skrev 2015-04-16 11:24:24 följande:

Blödningsfri idag! Efter 2,5 vecka.

Nu väntar jag på ägglossning. När kom er igång?

Fick min äl på dag 17-18 efter blödningens första dag... Blödde ordentligt i 6 dagar.
  • Kingston
    idaeglund skrev 2015-04-15 21:01:32 följande:

Jag har fått min första mens nu, fick MA i slutet av feb, så skönt att kroppen kommit igång igen. Men när jag kollar min tracker så ska jag inte ha ägglossning förrän om 20dgr..?! Men förut har det alltid varit 11dgr. Vad tror ni? När hade ni ägglossning? Testar ni med stickor eller vet ni på något annat sätt?

Testa med stickor är det säkraste sättet...

Fick göra ul en vecka efter blödningen startat (skulle egentligen vara ett rul men dom tyckte det var lika bra att kolla hur allt såg ut när jag ändå hade tid inbokat). På ul kunde man se väldigt tunna slemhinder och väldigt liten aktivitet i äggstockarna så jag visste då att det var ett bra tag kvar innan ev. äl. Började testa på dag 12
  • Kingston
    Oscli skrev 2015-04-17 18:49:22 följande:
    Jag fick missfall den 8:e mars var då i v8. Jag var inne på akuten och väntade på att få komma in till gyneläkaren. Gick på toaletten och då kom allt ut. Så jag såg också fostret. Undersökningen visade att nästan allt var ute så jag behövde inte skrapas. Hade magsmärtor och blödde 5 dagar efter det. Så jag hade nog en "lätt" mf om man ser det rent fysiskt. Psykiskt en annan sak. Men jag mådde bättre bara jag slutade blöda...Nu har jag precis haft min första mens efter missfallet så vi får se om vi försöker denna månade eller väntar till nästa. Bf skulle isåfall bli i mitten av januari.
    Får jag fråga på vilken dag efter mf som din mens kom? Fick missfall den 16:e mars i vecka 8 och är nu på dag 32... Inte en skymt av någon mens. Normalt har jag en cykel på 25-27 dagar =\
  • Kingston
    knaappeen skrev 2015-04-19 22:46:48 följande:

Är det bara jag som känner mig otroligt ensam i sorgen efter MA o kampen mot ett nytt plus efter det?

Sambon verkar inte alls berörd o tkr bara jag är överdriven o löjlig typ.

Han är aldrig stöttande undeer mina dåliga dagar. Säger bara att jag aaaaalltid har dåliga dagar o attdetatt det är drygt..han kan aldrig vara m o trösta o stötta.känner mi bara så ensam o har ingen vän direkt o ringa o gråta uut hos, vilket jah verkligen hade behövt dessa dagar.....

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Jag känner precis som du. Visserligen har jag vänner att prata med och det gör jag också. Men jag vill ju egentligen bara prata med "honom"...

Jag har t.om. pratat med en kurator och det kändes jätteskönt till en början... Men hinner tiden går inser jag att det BARA är honom jag vill prata med och det går inte.

Vi förstår inte varann och han verkar inte ha något som helst behov av att prata om det, så han drar därför heller aldrig upp det.

Vilket får mig att känna mig som en "tjatmorsa" varje gång jag vill diskutera och älta...

Eftersom vi inte verkar kunna få barn på naturlig väg så får vi dessutom betala för den hjälpen vilket har kört våren ekonomi i botten, vilket inte direkt bättrar på relationen...

Så just nu är allt skit på den fronten kan man väl säga!
  • Kingston
    emsan skrev 2015-04-24 06:00:10 följande:

Hej! Ny i tråden! Känner att jag behöver skriva av mig lite. Fick konstaterat igår att man inte kan se några hjärtljud. Trodde jag var i v 17+3. Troligtvis har fostret dött i v15. Känns som hela min värld rasade samman. Jag har hunnit så långt i mina tankar och planering. Ska ta min första tabl på söndag och andra på tisdag. Känns sjukt jobbigt att behöva vänta så länge.. Tanken på att jag bär på ett dött foster är sjuk jobbigt!

Är välsignad med en underbar dotter på 3,5 år men vill så gärna ge henne ett syskon.

Hade svårt att bli gravid andra gången och hade en jätte jobbig resa rent psykiskt varje gång mensen kom..

Är jätte rädd att det ska ta lång tid igen när vi ska försöka igen.. Vet ju inte hur detta MF har påverkat min kropp...

Tack för att ni skriver om era erfarenheter känns skönt att man inte är ensam om denna fruktansvärda erfarenheten!????

Skickar några styrkekramar till dig!

Kan inte föreställa mig den sorg och chock ni befinner er i.

Fick mitt mf i v.8 och "bara det" tog nästan knäcken på mig.

Vi har också en tös på 3,5 år här hemma och vill inget hellre än att hon skall få ett syskon (hon verkar också känna sig ensam och frågar ständigt om jag har en bebis i magen).

Förstår längtan efter en liten till! Vi har försökt i 2 år nu (med ett mf och ett x i bagaget) och vi tar numera hjälp via ivf för att försöka förverkliga våran dröm om ett syskon.

Jag hoppas du snart är på "fötter" igen och orkar kämpa vidare mot målet <3
  • Kingston
    Anonym (S) skrev 2015-04-25 07:42:27 följande:
    undrar nyfiket varför ni gör IVF?
    Anledningen är att vi inte lyckas bli gravida på egen hand... Varför är ingen som vet. Vi har som sagt en tös sedan tidigare och hon kom till på naturlig väg och utan planering. Hon "bara blev" :)

När vi sedan ville ha ett syskon så drabbades vi av utomkveds och fick därmed operera bort ena äggledaren. Efter det (det var ca 1,5 år sedan) händer ingenting (och då har vi provat allt som går, hormonbehandlingar, spolningar, tillskott osv)... Men vi har inte ens varit i närheten av ett plus.

Vi hade väl kunnat fortsätta lite till och hoppas på ett mirakel men vi tycker att det är så jobbigt att tiden går och ingenting händer.

Utöver detta så har jag endometrios så jag tror helt enkelt inte på att den äggledaren jag har kvar fungerar som den ska.
  • Kingston
    Elyssa81 skrev 2015-05-04 07:25:15 följande:

Jag hoppas få råd/stöd här. I lördags i v 11+6 konstaterades ett MA. Fostret hade varit dött i en månad. Fick cytotec som jag tog igår och som inneburit kraftig smärta och jättemycket blod inkl. stora klumpar. Det gör ont i dag också och kommer fortfarande jättemycket blod.

Kan man bli sjukskriven? Jag kan inte ens stå upp. Är vinglig och svag av blodförlusten och väldigt ledsen. Har även haft en del svettningar; känner att hormonerna ändras.

Beklagar verkligen!

Men jag tycker gott du kan sjukskriva dig om du mår dåligt.

Man kan ju alltid skylla på något annat och vara hemma en vecka utan läkares intyg. På en vecka borde du hinna repa dig lite annars bör du verkligen uppsöka läkare.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?