någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
Hej.Hoppar gärna in här om det går bra.Jag fick mitt senaste mf i går morse.Var då i v10.Bara 3 dagar tidigare var vi inne på vul pga blödningar men allt såg bra ut men de kunde inte se varifrån blödningen kom.Hade då haft blödningen under 14 dagar och varit på vul vid 2 tillfällen.
Ska in till gyn i morgon för att se att allt kommit ut som det ska.
Detta var mitt 3:e mf/ma på 6 månader.Fick i Augusti ett ma i v18 samt i oktober ett mf i v5.Vi har nu försökt att få syskon till vår 5 åriga dotter i snart 3 år.De första 2 åren hände inget alls,under förra året blev vi spontangravida i april vilket sedan blev ma i v18.Visade sig sedan att barnet hade Edwards syndrom.
Månaden därefter slutförde vi fertilitetsutredningen genom att göra en spolning på äggledarna.Visade sig att jag har väldigt trånga äggledare och ena är nästan helt blockerad.Månaden efter blev vi gravida vilket blev mf i v5.Sedan dröjde det 2 månader och vi blev gravida igen men då gårdagens mf i v10.
Misstänker att spolningen hjälpte till att få oss gravida i höstas då vi blev gravida 2 av 3 försök direkt efter spolningen.
Just nu mår jag riktigt dåligt och då vi helst ska vänta en mens innan vi kan köra i gång igen så blir det som först på äl om 1,5 månad som vi kan börja försöka igen.Tog mig 36 dagar efter ma:t innan jag fick min mens igen.
Skulle egentligen vilja köra i gång direkt efter att blödningen slutat men de flesta verkar ju avråda från det.
Vi brukar förövrigt köra med clearblues fertilitetsmonitor för att se när jag har äl.Oftast kring den 17-18 dagen i cykeln.