Inlägg från: Anonym (37) |Visa alla inlägg
  • Anonym (37)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Känner igen mig i din situation Småland. Fick missfall igår. Var 10+6. Började som en liten blödning och mensvärk i förrgår kväll. Avtog lite på morgonen. Sen nytt färskt blod och vidare mensvärk. Sen vid 1430 kändes det som att det sprack. Det liksom klickade till. Precis som det gjorde när vattnet gick när vi fick barn. Rusa på toa och då kom allt blod och klumpar. Som tur var höll jag mig hemma från jobbet. Skulle haft ett kundmöte just denna tid. Vi är inte heller sugna på ett sent november/december barn. Men det känns egentligen som att det kvittar. Jag blir 38 i sommar och har ju inte all tid i världen. Vi har heller aldrig haft problem att bli gravida. Vårt första barn var en underbar "olyckshändelse". Sen lyckades vi med bedriften att bli gravida vid första samlaget efter förlossningen. Då valde vi att avbyta pga flera omständigheter. Så kontstigt att man nu planerade in ett syskon och då går det åt skogen! Vi får försöka igen bara.

• Anonym (37)

Hej Moonlight,

Verkligen tuff resa ni gjort/gör! Man blir rörd av ert engagemang när man förstår hur jädra jobbigt detta är. Håller tummarna för er också. Jag tänkte gå på direkt. Ska till gyn på onsdag, då en vecka efter MF i v. 10+6. Får se om han avråder eller inte. Har dock noll koll på ägglossning. Men gravida har vi aldrig haftsvårigheter med.

• Anonym (37)

Jag har nog haft äl nu i veckan och hoppas på befruktning. Då har vi inte väntat in första mensen. Fick reda på i veckan att 3 tjejer på jobbet är gravida. Typ alls som jobbar hos oss då det är ett mansdominerat kontor. De ska ha barn i slutet sv maj, juni och juli. Jag skulle fått i augusti. :( men nu hoppas vi ändå på att få en 2015-bebis. Får kolla om ngn vecka om det tog.

• Anonym (37)
    emelie vilmer skrev 2015-02-22 12:48:19 följande:

Jag håller alla tummar för att det går för er

Tack!
  • Anonym (37)
    Anonym (Nelle) skrev 2015-02-23 00:04:47 följande:

Jaaaaa! Jag har äglossningsflytningar Har haft ÄL-symptom sen i tisdag/onsdags så nu jäklar ska vi bli gravida! Håll tummen

Det gör vi!! Lycka till, till oss!
  • Anonym (37)
    Mallanmillis skrev 2015-02-27 17:22:36 följande:

Inget plus denna månaden fick mensen idag. Hoppas på bättre tur nästa månad om inte det tar sig hoppar vi över en månad och kör sen igen.

Trist! Hoppas det funkar nästa månad! Testade också idag om än lite tidigt. Hoppas på plus snart!
  • Anonym (37)

[quote=74935203][quote-nick]Anonym (småland) skrev 2015-02-27 21:44:47 följande:[/quote-nick]

Tant röd idag. Nu hoppar vi över mars för maken vill inte ha december-barn. Jag känner mig väldigt ledsen idag. Det blir ingen bebis 2015. Vi längtade så.

[/

Trist :(

Vi blir nog flera som kommer få sikta på 2016.

• Anonym (37)
    Anonym (Poi) skrev 2015-03-03 08:23:17 följande:

Nu har det gått 35 dagar sedan MF och 33 dagar sedan den rikliga blödningen. Har känts som de längsta dagarna i hela mitt liv tror jag. Börjar hoppas lite på att jag kanske kanske är gravid men vill och vågar inte tänka så egentligen. Jag vet ju att det kan gå 6-8 veckor innan man får mens också. Känns som att kroppen är "on hold", känner absolut inga gravid eller PMS-symptom, så kanske har kroppen inte kommit igång sedan MF. Å andra sidan kände jag inget när jag var gravid sist heller. Så jobbigt detta! Tänkte hålla ut till helgen och testa då igen ifall det inte kommit mens innan dess. Hur långt hade ni andra mellan MF och mens?

Fick mens idag :( nästan exakt 1 månad efter missfallet startade. Hade hoppats på en ny grav direkt.
  • Anonym (37)
    Sötistilde skrev 2015-03-03 12:38:53 följande:

Anonym 37 - Fy va tråkigt !!!!! :( när fick du missfall och i vilken vecka? Blödde du länge?! Vet du om du hade ägglossning?!?

Missfall 4 februari v. 10+6, blödde en vecka. Tror jag har haft ägglossning. Borde ha haft det. Har tidigare haft lätt att bli gravid. Börjar bli svårt nu känns det som. :(
  • Anonym (37)
    Mallanmillis skrev 2015-03-05 21:29:40 följande:

Beklagar :(

Visst känner man sig lurad av kroppen.

Vi har samma sits. Fick missfall 10+6 för en månad sen. Har en dotter som blir 3 i juli. :( nu inväntar vi mens och hoppar över möjligheten till decemberbarn.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?