• FruA78

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Monsan: Låter liknande jag var med om för två veckor sedan :( Var på tidigt vul i vecka 6 och då fanns det bara en hinnsäck fick komma tillbaka veckan efter och detsamma bara en hinnsäck men mitt hcg bara ökade samt hade jag alla symptom kvar. Antingen ofostrig graviditet,ett x eller mola. Blev till slut skrapning eftersom de ville analysera så det inte är en mola. Nu väntar jag på provsvar innan vi får börja försöka igen. Har försökt ca 1,5 år nu, två missfall (MA vecka 10, nu vecka 8). Tog ett år att bli gravid och sedan gick det på andra försöket. Känner mig helt knäckt efter det andra missfallet.

Hoppas att du får mer svar idag.Stor kram

• FruA78

Monsan: ja vi får kämpa tillsammans. Nu vågar jag verkligen inte lita på min kropp. Vid första missfallet försvann mina symtom över en natt i vecka 6 och i vecka 7 gjorde jag ett vul där jag blev tillbakaflyttad en vecka, fick komma tillbaka nästa vecka igen och då hade den växt det dubbla och hjärtat slog. Nytt vul veckan efter och då hade hjärtat slutat slå och inte växt nåt sedan förra gången. Nu senast hade jag symtom hela tiden. Krävs nog många vul vid nästa graviditet för att jag ska känna mig lite lugnare. Har tur nog en jättebra läkare som är ett stort stöd och min man.

Hur blir det med ivf måste ni stå i kö igen?

Mest troligt kommer jag få svar på analysen på onsdag. Om det är en mola måste vi vänta 3 eller 6 månader innan vi får försöka igen :( Ny plan nästa vecka hur vi ska gå vidare med fertilitetsutredningen.

• FruA78

Jag hoppas få bra svar på onsdag så vi kan sätta igång igen. Känns som jag har ägglossning nu, borde få min mens kring den 18 mars. Förra gången fick jag mensen på dag 26 efter missfallet.

Hoppas att ni inte behöver genomgå IVF utan snart blir gravida på egen hand :)

• FruA78

Monsan: Stor kram tänker på dig idag! Önska att ingen av oss här inne behöver uppleva ett missfall igen.

• FruA78

Tack moonlight! Ja anledningen att vi alla är här tråkig. Men som du säger skönt med en tråd att ventilera i.

Har nog ägglossning nu och inväntar mens omkring den 18 mars. Men får ju inte försöka än. Vid det första missfallet kom min mens på dag 26. Egentligen känner jag mig inte redo att börja igen men känner mig stressad pga åldern. Började att försöka när jag var 35 och snart är jag 37 år. Har ni gjort någon missfallsutredning? Vill också ha barn så fort som möjligt och spelar ingen roll om det blir i december. Jag har en son som är 18 år och han var beräknad till december men kom en månad för tidigt.

• FruA78

Palo: stort grattis! :) Beklagar era tidigare missfall. Håller tummarna att det ska gå hela vägen nu. Det är ju bara en 1% av alla kvinnor som får tre missfall i rad och fortfarande är det större chans att det ska gå vägen.

För tre veckor sedan fick vi vårt andra missfall i rad. Just det du beskriver att du inte ens blir glad över plusset och tanken att du väntar ett tredje missfall, är jag rädd för att jag också ska känna nästa gång. Har av denna anledning tagit kontakt med kurator på kvinnokliniken och väntar på en tid. Hoppas att det ska hjälpa och ge stöd. Tror ändå att jag kommer känna rädsla och oro under graviditeten och först ren lycka när jag väl har bebisen i min famn. Fy fan för att få upprepade missfall känner mig snuvad att känna glädje vid framtida graviditeter.

Stor kram på dig och hoppas att du snart kan känna glädje.

• FruA78

Grattis Anna! Vad roligt med flera plus i tråden :) Håller tummarna nu för er med.

• FruA78

Anna Hbg: åh nej! Hoppas att det går bra imorgon och allt ser bra ut. Stor kram

• FruA78

Anna Hbg: Nej vad jobbigt. Än så länge finns det hopp kvar. Det är så jobbigt att vänta, har varit med om det två gånger nu i rad. Tyvärr slutade det i missfall båda gångerna. Men läst om andra som varit i samma situation och då har det sett en lite med pickande hjärta nån vecka senare.Håller tummarna för dig!

Själv har jag inte fått nåt svar än om min senaste graviditet var en mola eller inte. Skulle fått svar i torsdags. Så förbudet kvarstår att försöka igen :( vill bara att missfallet ska vara helt över.

• FruA78

Jag känner också så Ibland så du är inte ensam. Bokade också tid till kuratorn efter jag fick mitt andra missfall har bara hunnit gått en gång. Men det kändes skönt att få prata om sin oro för missfall vid nästa graviditet och att det var okej att känna så.

• FruA78

Nelle: jag har bara hunnit gå en gång men tyckte att det var bra och kommer att fortsätta gå. Kan rekommendera det. Jag känner mig knäckt efter andra missfallet i rad och vill ha stöd inför nästa graviditet. Kommer vara sjukt orolig för att få MF igen. Kram

• FruA78

Kingston: vad bra att du fått en tid nästa vecka.

Själv gick det inte bra alls med provsvaret. Det var en mola och nu väntas en massa blodprov och lungröntgen :( Har Graviditetsförbud i ca 3-4 månader om alla prover är bra annars 6-12 månader. Vet inte hur man ska orka fortsätta eller våga. Inte kul med tumör hoppas att allt är borta nu.

• FruA78

Tack så mycket mallanmillis och nelle!

Det värmde :)

Håller tummarna nu för er!

• FruA78

Monsan: förstår hur du känner dig. Känns som man är på ruta ett igen. Livet känns så orättvist ibland. Tiden rinner iväg, känner mig stressad pga åldern fyller snart 37 påbörjade resan när jag var 35.

Vi har försökt drygt 1,5 år och två missfall. Det tog ett år att bli gravid första gången och sedan gick det på andra försöket. Har äl nu i dagarna men får ju inte försöka förens i slutet av juni.

Håller tummarna nu för er! Kram

• FruA78

Beklagar ditt missfall! Jag har haft två i rad nu (vecka 10 och vecka 8).Jag hade också mycket svettningar på nätterna flera veckor efter båda. Var sjukskriven 2 veckor vid det första. Efter det andra blev jag skrapad på fredagen och gick till jobbet på måndagen men i efterhand så hade det varit bra att vara hemma. Var helt knäckt. Så om du känner att du tvekar så stanna hemma och vila upp dig. Förstår att du är jättledsen och det är helt okej. Kram

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?