• Danisen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Amning varannan timme hela dagen och natten. Känner mig inte utvilad ööh... men de blir nog bra

Usch vilken dröm. Jag har med haft skumma drömmar och mardrömmar..samma när man va gravid då hade jag med det hehe.

• Danisen
    Bell13 skrev 2015-02-19 09:03:32 följande:

Jag undrar om ni tänkt någonting på välling (ni som vill ge era barn det vill säga) pulver eller färsk ekologisk.

Är det någon som testat t ex Otto? Tänker mest på er som har syskon till era småttingar, vet att man inte ger välling till pyttesmå bebisar undrar också om det är någon som känner till nån bra ekologisk barnmat.

Har du instagram så följ det kontot jag skrev här lite längre upp @barnmaten hon lagar bara ekologiskt och gör allt själv t.om välling. Jag kommer prova det. Döööö enkelt . Om jag inte hinner laga blir det Hipp för oss B.la OTTO finns inte här där vi bor
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-02-19 11:04:03 följande:

Huga, och även i ekologiska produkter. Vi äter som tur är inte riskakor, bara luft och kolhydrater som inte mättar ju undrar hur det är med ekologiskt fullkornsris. Får bevaka detta lite.

Jättebra tips om länken till kostdoktorn igår! Vi som är lchf:are till och från följer honom sen ett par år (maken äter bara det, inget gluten osv men jag äter allt möjligt just ju då jag ammar ) Jag testade att göra egen välling sist, samma som instagramlänken tipsar om (tack för länken, jättebra!!!) men storasyster gillade inte den heller så vi körde helt utan, gick också bra. Men ska testa den sen med Lovisa om det blir aktuellt

Hmm... hoppas att det är bättre med ekologiskt fyllkornsris. Meddela gärna om du får tag på någon info om det .

Ja, alla är så olika. Jag Kommer prova denna först, den man gör själv. Så får vi seom hon ens vill ha välling. Mycket är så enkelt att göra själv. Bara brist på kunskap. Kostdoktorn rekommenderar en barnmat bok i länken jag la upp igåR. Någon som har den? Och kan rekommendera den?
  • Danisen

Ett barn fyller kvoten snabbt... arsenik låter i mina öron jätte läbbigt. Men man väljer själv om man vill lyssna på det eller inte. Jag är inte riktigt glad för att ge mitt barn mat med arsenik i iaf. Inte när man vet om det. Där finns många som ger riskakor varje dag, enkelt snacks och då fylls kvoten snabbt Framförallt på små barn.

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-02-22 19:34:02 följande:

Stor dag idag, Lovisa har fått sin första tand

Stora tjejen ju

Det kliar enormt mycket i Majas mun och hon dreglar massor. Tuggar febrilt på sin fina Sophie giraff. Ser och känner inget ännu. Men verkar vara lite på gång.
  • Danisen

Hej!

Tillbaka till amning var varannan timme hela natten. Vid 3 var hon jätte pigg efter amningen. Jag släkte och vände mig om hon somnade tillslut . Jag som trodde att hon börjat sova bättre. Well... hoppas på en bättre natt i natt. Hon sover mindre på dagen. Runt 2h sammanlagt. Men hon sov kanske lite mer igår?! Sambon är magsjuk så jag har dratt runt hemmet 2 hundar och en bebis Så gott det gått. Så jag vet inte riktigt hur mycket hon sov igår. Hoppas att han mår bättre idag när han vaknar. Han har iaf fått sova haha!! Blir andra bullar när han är frisk kan ni tro

• Danisen

Japp, enligt appen är vi i den. Händer jätte mycket med henne nu, märks tydligt. Hon blir 4 månader på lördag. Ja , det är tufft men det går himla bra ändå . Precis gått en power walk i skogen med hundarna och Maja. Det var med tufft haha, mycket backar här på åsen . Har precis börjat kunna gå i dom. kanske kan man förbränna lite fett med. (Usch, hoppas att det försvinner med tiden, Känner mig som en flebbig zebra) nu sover damen gott där ute. Vilken skillnad på att sova i frisk luft och inne.

Hoppas att ni alla har en fin dag

Kram kram

• Danisen

Det jag skulle vilja göra allra mest nu är att sova!!!! Men det blir väl inte förrän jag är gammal... phu!! Vilka nätter. ..

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015