• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej!

Sira, hoppas du hinner "vila" lite för att återhämta dig från din operation, även om jag förstår att det inte är så lätt!

Bell, hoppas verkligen att Douglas mår bättre. Era stackare, inte kul med öroninflammation. Klart sömnen påverkas rejält...styrkekram!

Kelsson, grattis skönt att Niilo växer som han ska. Hoppas också att det vänder och att han blir helt frisk fort.

Johjen, hur mår ni?

Kan säga att trots att Victor är pigg så är han fortfarande rätt snorig.

Annars är det bra med oss, mina föräldrar kommer på besök en vecka, de anländer idag. Ska bli skönt att få lite hjälp också!
    Igår var vi på inskolningssamtal då V har varit på FSK in två månader nu. Inget att anmärka, de tyckte att han var trygg, snäll och gosig och att det hade gått väldigt lätt. Alltid skönt att höra .

Kram på er.

• Irma01
    Sira skrev 2016-08-30 11:59:30 följande:

Hej på er!
    Har inte varit inne här på hela sommaren, ingen annan heller vad jag kan se när jag bläddrar lite... Flört, men nu är det snart höst och vardagarna ser annorlunda ut. 

Kelsson: Vad skönt att ni har båda på samma avdelning! Underlättar ju logistiken en aning. Skrattande

Bell: Skönt att ni också fick en bra förskola, det är ju väldigt viktigt!

Är ni kvar här ni andra? Irma? Johjen? Azurea? Och undrar fortfarande över Vsg, skulle gärna vilja få ett livstecken därifrån...

E fyllde ett här nu i dagarna och springer runt och klättrar på allt. Inte en lugn stund! Snart börjar jag jobba igen och det ska faktiskt bli skönt! Det är speciellt att vara hemma och jag är glad att möjligheten finns men nu längtar jag efter annat. Plus att min man ju också vill vara hemma såklart! 

Hej!

Tittar också fortfarande här ibland men livet rullar på och hinner inte kommentera så mycket längre..
    Victor fyller två nästa vecka! Helt sjukt hur tiden går. Han är en harmonisk och glad kille med en hel del vilja och ibland är det inte lätt men för det mesta går det fint. Livet rullar på med jobb, hämtning o lämning osv. Själv försöker jag komma på vad jag egentligen vill göra (arbetsmässigt) så det är en del frågor där som tar tid också.

Kul att det går bra Sira, stort grattis Azurea!
    Bell, skönt att du är nöjd med D förskola och att ni hade det bra i Florida. Hur går det med svärmodern från hell?

Kram till er alla.
  • Irma01
    johjen skrev 2016-09-03 06:53:02 följande:

Hej alla fina!

Kul att läsa om er och alla uppdateringar!

Är också här inne ibland men hinner knappt kommentera. Annars är det bra men fullt upp! Adam blir två i oktober och precis börjat på förskolan, avslutade inskolningen igår. Han verkar trivas och är en framåt kille som vet vad han vill och pratar oavbrutet.

Vi jobbar fortfarande på syskon men ännu ingen utdelning.. Få se om vi testar med vårt embryo i frysen i höst. Nu vaknar Adam här!

Har det bra allihopa!

Kram

Vad kul att höra ifrån dig Johjen ????

Härligt att läsa att allt går bra med Adam och att han trivs på förskolan. Håller timmarna för er med syskonförsök!

Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2016-10-09 20:03:23 följande:

Hej alla fina människor!

Hoppas det är bra mer er alla och er små.

Idag har vi firat Adam som fyllt två år! Helt otroligt vad tiden går fort och för ca en halvtimma sedan kl 19:19 kom han ut för exakt två år sedan. Läskigt minns varje detalj de sista minuterna och känslan när han kom ut. Det var så STORT och omtumlande så man nästan inte kunde ta det. Och första tiden som följde var lite tuff för mig men efter några veckor vände det. Adam har verkligen blivit en fantastisk liten kille med mycket energi och pratar hela tiden.

Kram på er!

Stort grattis i efterskott!!

Ja, tiden flyger verkligen... helt fantastiskt att se deras utveckling och hur snabbt de kär sig. Nya ord kommer varje dag ????.

Kram!
  • Irma01
    Bell13 skrev 2016-11-02 13:27:29 följande:

Hur mår ni tjejer? Jag är i startgroparna att börja jobba och det känns mest kul men även lite skrämmande. En annan rolig sak är att jag trots odds mot mig med ålder osv är gravid igen vi har ju försökt sedan missfallet och det verkar som det går så bra det kan hittills. Har följt hur hcg stegrar och det ser bra ut. Är i v 7 så tidigt ännu. Vi hoppas det går vägen. Väntar mitt fjärde barn och ville dela med mig av min lycka.
    Kram

Stort grattis Bell, vad roligt. Håller alla tummar för er. Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2016-11-15 11:29:02 följande:

Håller tummarna Bell för UL fredag!!

Själv är vi på gång med insättning av vårt frysta embry som kommer från samma kull som Adam, troligen redan på söndag!

Håller alla tummar för er! Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2016-12-05 13:04:02 följande:

Hej!

Testade svagt positivt på RD 6 och igår var det officell testdag och starkt och fint plus blev det!! Om allt gåt bra blir Adam storebror i början på agusti nästa år!
    Kan inte fatta det riktigt ännu bara..

Hurra!!! Stort grattis Johjen, så glad för er skull!
    Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2016-12-07 08:18:38 följande:

Säg den lycka som varar för evigt.. Haft rosa flytningar någon dag, igår kväll blod på pappret och även i morse. Ont i magen och känner att det är kört.. Ringt kliniken som ska ringa upp kl 9 och hoppas få komma dit så man kan konstatera att det är ett missfall. Skit också!

Nej!! Håller tummarna att det inte är missfall.
    Stor kram vännen.
  • Irma01
    Bell13 skrev 2016-12-12 16:12:50 följande:

Här har det börjat blöda och göra rejält ont i v 11+2 maximal otur. Trodde verkligen att jag var safe när vi såg hjärtat i v 8 och allt

Johjen hoppas du är ok?

Kram

Nej Bell! Hoppas verkligen att det är falsk alarm, håller alla tummar för er. Stor kram.

Johjen, hur är det vännen?
  • Irma01
    Bell13 skrev 2016-12-13 15:50:51 följande:
    Det är missfall. Har precis kommit hem från Danderyd. Det började forsa blod och stora klumpar igår. Fick sammandragningar 45 SEK långa varannan minut. Och världens smärta i ryggen.
    Det finns bara rester kvar säger två olika läkare och jag har fått tabletter för att få ut allt snabbare. Föll på målsnöret 11+3 idag. Känns så ovärdigt och inhumant.
    Kram
    Bell, jag beklagar verkligen. Så orättvist.

Styrkekram <3.
  • Irma01
    johjen skrev 2016-12-15 21:33:49 följande:

Allt väl med ärtan så här långt! Så stor som den skulle vara och man kunde ana ett pulserande hjärta även om jag bara är i vecka 7.. Blödningar är vanligt sa läkaren, ibland blir det missfall och ibland går det bra men eftersom jag inte blött något med Adam så trodde jag att det var kört. Vi ska dit på vårt ordinarie ultraljud nästa torsdag och skönt med en koll till.

Illamåendet har också slagit till här och känt mig lätt bakis hela dagen..

Så glad för er skull! Underbara nyheter, kram
  • Irma01
    Bell13 skrev 2016-12-14 11:15:07 följande:
    Alltså det har du så rätt i. Jag fick tabletter och nu är det mesta ute. Känner mig inte gravid längre utan som vanligt. Jag är också konstigt nog glad. I måndags var det liksom värst, när allt började.
    Vi kommer att försöka igen nästa år. Hoppas att det blir ett barn då, om inte är jag ändå rikast i hela världen med de tre jag redan har.
    Kram
    Du har en fantastisk inställning Bell! Håller tummarna att ni plussar igen snart. Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2017-01-09 20:41:40 följande:

Hej vänner. Haft problem med blödningar under hela denna graviditet, senast i onsdags fick jag åka in efter ha blött för att se ett litet hjärta slå. Men så i lördags började det blöda mer och smärta tilltog och fick så ont att vi var tvungna att ringa ambulans på småtimmarna mot söndag. Väl inne konstaterades det att fostret inte visade någon aktivitet och att inte hjärtat slog länge. Jag blev inlagd för att få smärtstillande och att invänta ett till ultraljud senare som tyvärr visade samma sak. På kvällen fick jag medicin för att hjälpa kroppen att stöta ut fostret och på natten kom det ut. Jag var då i vecka 9+5. Förlorade mycket blod snabbt men repade mig och fick komma hem ikväll. Just nu känner jag mig bara trött och tom och som jag känner just nu kommer vi inte göra några mer syskonförsök då jag aldrig vill gå igenom detta igen.

Så tacksam över att vi har Adam och varandra och just nu är det allt jag behöver.

All kärlek till er! <3

Kära du,

Jag beklagar verkligen, vilken mardröm. Skickar styrkekramar till dig, och ta dig tiden att sörja och bearbeta allt. Jag förstår hur du tänker, men du kanske ser annorlunda på det längre fram.

Stor kram.
  • Irma01

Hej tjejer!

SaraBN, stort grattis.

Micro, beklagar verkligen. Kram

Här hade vi en mindre kul vecka förra veckan med influensa och förkylningar i omgångar, men nu peppar peppar verkar vi äntligen vara friska igen...
    Förutom det vanliga att man känner sig otillräcklig överallt går det rätt bra. Victor pratar hur mycket som helst, är för det medta väldigt glad och tiden går bara alldeles för fort...
    Vi har också börjat tänka om angående syskon, mest för V skull men uppförsbacken känns lite för brant (ÄD utomlands med allt vad det innebär), så diskussionen förs men inga beslut än.

Kram på er tjejer,

• Irma01
    Bell13 skrev 2017-02-10 08:08:13 följande:
    Tack för att du frågar. Vi har startat om och försöker på nytt. Kram
    Hej Bell, vad kul att bi har startat om. Stort lycka till!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015