• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell13 skrev 2016-03-14 06:53:05 följande:

Inte mycket aktivitet här längre alla är nog fullt upptagna med sitt skriver ändå en liten uppdatering. Douglas är nu 11 månader och det händer grejer hela tiden. Just nu är det tre tänder som spricker igenom samtidigt och nätterna är jättejobbiga för han vaknar många ggr och det enda som får honom att somna om är att ligga på min arm, ligger inte bekvämt alls men hoppas på att det ska bli bättre snart. Han är jättemammig och lämnar jag rummet så gråter han för att inte tala om nattning på kvällen om hans pappa tar honom så gallskriker han. Men det är säkert bara en fas.
    Han kryper som han aldrig gjort annat och hans vilja är superstark. En superhärlig liten kille.

Hej,

Ja, det låter som en fas. Minns att vi också hade några bekymmer med sömnen runt ett års åldern. Bara ge trygghet som du gör så ordnar det sig.
    Du gör också helt rätt när det gäller din hemska svärmor.
    Kram!
  • Irma01
    johjen skrev 2016-03-17 06:11:03 följande:

Villsågärna hur är det?? Något hänt? Du som alltid varit så aktiv i tråden! Hoppas du och din familj mår bra!

Kramar

Jag undrar också vsg, hoppas verkligen att allt är bra med er och att det bara är att tiden inte räcker till. Kram!
  • Irma01
    Bell13 skrev 2016-03-24 06:00:09 följande:
    Det blev tyvärr ett missfall. Är helt förstörd. Tårarna tar inte slut.
    Kram
    Bell, jag beklagar verkligen <3. Styrkekramar vännen.
  • Irma01

Hej tjejer,

Vi vill önska er alla en Glad Påsk. Bell, sorgen måste få ta sin tid men jag hoppas att ni kan få lite familjetid i lugn o ro under Påsken.
    Sira, Ferdinand inget värre. Känner ett par som förlorade sin dotter i åttonde månaden, man blir aldrig hel igen.

Här är det bra, även om Victor har åkt på en rejäl förkylning och hade feber i torsdags och igår. Det går ner med Alvedon men han vill inte äta lika mycket som vanligt dock äter han lite och dricker iaf. Så fort man börjar på förskolan så...

Hoppas ni alla får en härlig Påsk.

Vsg, är fortfarande orolig för dig, hoppas inget allvarligt har inträffat och att ni har det bra.

Kram på er!

• Irma01
    Bell13 skrev 2016-03-27 11:59:25 följande:
    Vet inte om jag hamnat i nån psykos. Känner mig så värdelös, har från ingenstans fått mörka tankar om att jorden vore bättre utan mig. Vi hade världens bråk om svärmor igår som helt urartade och det blev skrik, hårda ord och massa tårar. Känner verkligen att jag befinner mig i en djup kris. Var ett missfall i v 7 så tidigt men jag måste tagit det oerhört hårt ändå. Hoppas ni andra har en fin påsk ändå.
    Kram
    Kära du,

Det låter inte bra och jag tror att du kanske behöva prata med någon om hur du känner just nu. Att få missfall får många känslor att bubbla upp. Din sambo kanske inte förstår att du känner dig sviken av din kropp och att det ger dig andra mörka tankar. Därutöver har ni en grogrund av osämja mellan er pga hans mor vidriga beteende mot dig. Så det är inte märkligt att ni bråkar. Det kanske kan vara en ide att gå i parterapi några ggr för att hinna få ut det ni känner båda två utan skrik och utan att bli avbruten. När vi hade det svårt räddade det vår relation. När det gäller din kropp förstår jag verkligen. När jag blev diagnostiserad med blodcancer blev jag så arg och besviken på min kropp. Jag hade tagit väl hand om den och då svek den mig på det viset. Tills en vän fick mig att se den andra sanningen. Att min kropp jobbade dygnet runt för att bli av med skiten, klarade cellgiftskur på cellgiftskur och fortfarande höll. Tänk på att din kropp har burit tre barn och att missfallet är oftast symptomen på att något gick fel med celldelningen. Det betyder inte att ni kan försöka igen men sorgen och läkning måste få ta sin tid.
    Styrkekramar!
  • Irma01
    Sira skrev 2016-04-01 22:25:35 följande:

Bell: Hur mår du? Har du och din sambo kunnat prata med varandra? Låter bra med parterapi i den situationen ni är i. Skönt att ni fick en tid hyfsat snabbt och att du fått lite livsgnista tillbaka. Hoppas det håller i sig fortfarande!

Kelsson: Hur är det? Hoppas du fått sova mer de senaste nätterna. Sömnbrist är verkligen så himla jobbigt!

Hur är det med er andra; Johjen, Irma? Och undrar såklart fortfarande vart Vsg tagit vägen...

Ego. Här rullar dagarna på ganska snabbt. E tar sig fram rätt snabbt nu även om hon inte riktigt kryper än men det ser inte ut att vara så länge kvar tills dess. Hon sitter ganska stadigt även om hon såklart tippar över ibland... Det är väl först när de kan sitta som de kan lära sig krypa har jag för mig att jag läst/hört. Annars är det fortfarande en hel del sömnbrist här också men det funkar ändå. Känns lättare nu med det mesta när det är vår och dagarna är längre.

Hej vännen!

Tackar som frågar...har just börjat återhämta mig från någon hemsk virus som däckade mig totalt sedan i måndags. Feberfrossa, hosta från helvetet, konstant rinnande näsa, ont i hela kroppen, en höjdare verkligen. Gav mig till slut och fick antibiotika, nu känns det bättre. Victor är dock frisk och hans pappa har dragit det stora lasset dessa dagar. Kan inte komma ihåg när jag var borta från jobbet i 4 dagar senast (förutom när jag var cancersjuk så klart). Annars är det bra här.
    Håller med dig, det mesta känns lättare när det är ljust ute!

Tror också att de sitter först oftast innan de kryper...

Bell, glad att läsa att ni har pratat, bokat tid och tror att det är en bra ide med hans mamma, åtminstone har du försökt om hon vägrar.

Kram på er tjejer!
  • Irma01
    johjen skrev 2016-04-04 12:14:16 följande:

Hej vänner!

Hur har ni det idag? 

Här börjar det långsamt bli bättre. Onsdagen innan påsk blev min sambo sjuk. Jaha tänkte jag han får väl bita ihop. Han var ganska risig på torsdagen och jag jobbade hemma och försökte rodda med Adam och allt annat vid sidan om. På torsdag kväll börjar Adam bli hängig och jag med. På fredag är Adam riktigt dålig med 40,6 i feber men vi får i honom vatten och glass och han är kontaktbar om än väldigt slö. Jag börjar dock må sämre och sämre.. Natten mellan fredag och lördag sover jag ingetingen, har så fruktansvärt ont i kroppen, halsen och febern stiger trots Alvedon/Ipren. På lördagen har jag 40 graders feber och svullen i halsen och får svårare att andas. Jag kan inte prata eller svälja och känner att jag blir fort sämre. Till slut ringer min sambon ambulansen som kommer och hämtar mig och kör mig till sjukhus där jag blir inlagd två nätter och får komma hem igen måndag kväll! Jag har aldrig varit så dålig i hela mitt liv! Fick 6 påsar dropp sammanlagt, tamiflu och smärtstillande intranervöst (kräktes upp allt första dygnet på sjukhuset). Adam har blivit bättre under lördagen men lite sämre igen när jag kommer hem och sambon får åka till läkaren med honom på tisdagen.. Inga dåliga värden så vi ska avvakta med pencillin. Han blir bättre under veckan men det tar mig några dagar innan jag är på benen igen. Idag jobbar jag hemifrån lite försktigt men blir väldigt trött mellan varven.. Vilken påsk säger jag bara!

Nu ropar Adam här! Kram på er alla!

Men herregud vilken Påskhelg ni har haft!! Vilken pärs...

Ta det lugnt nu och vila ordentligt innan du börjar jobba igen vännen. Hoppas Adam är frisk nu.

Kram!!
  • Irma01
    johjen skrev 2016-04-19 08:05:00 följande:

Irma, hur är det med er? Hur funkar det att jobba igen?

Kram!

Hej!

Just nu är det rena helvetet på jobbet. Igår fick vi senesterförbud hela Juni och det är osäker för juli...kul med en 1,5 åring som man inte vill ha på sommardagis och ingen familj runt sig... Körde en fuling o begärde tre veckor föräldraledigt i stället, i fall att!
    Värsta stämningen på länge då sättet detta framfördes på var under all kritik verkligen. Det finns sätt och sätt ju.

Med Victor är det bra annars och rutinerna går fint, han trivs på förskolan och vi ser verkligen utvecklingen. Nu vill ha bara ära själv, är mycket mer bestämd men fortfarande hur go som helst <3.

Hur mår ni?

Kram!!
  • Irma01
    Kelsson1 skrev 2016-04-20 06:16:05 följande:

Irma: Men oj. Trivs du annars på jobbet eller funderat på att söka annat?
    Så roligt att få följa med i Victors utveckling, låter som en liten goding

Jo, det gör jag. Min chef tyckte själv att det var helt galet hur detta framfördes...men vår avdelningschef har noll känsla när det gäller ledarskapsegenskaper. Han beter sig som en diktator. Får ju fundera lite men men...

Ja, Victor är verkligen en liten goding och det är helt fascinerande att se hur snabbt de små utvecklas speciellt när de börjar på förskolan...

Hur mår ni?

Kram
  • Irma01

Hej tjejer!

Ursäkta min långa tystnad, men jag vet inte heller var tiden tar vägen...
    Med oss är det OK, dock fick Victor feber i lördags när jag var borta över helgen så igår var jag hemma med honom, och det enda han ville var att vara i famnen. Gnällig som bara den, täppt osv. Gick till läkare i måndags för att kolla lungorna och fick Ventoline för att vidga luftvägarna. Sedan igår har han inget feber, men är fortfarande gnällig. Idag var maken hemma (bokslut på jobbet...)och hade den idiotiska idé att låta V sova i över två timmar på em, så vi har haft en nattning från helvetet!
    Men äntligen verkar han ha somnat.
    Jag är ledig till måndag och det känns väldigt skönt

Bell, hoppas Douglas är bättre nu.
    Johjen, Sira, Kelsson hoppas allt är bra med er förutom tidsbrist som vi alla verkar lida av!

Kram!

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015