• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell13 skrev 2016-01-09 08:40:16 följande:
    Vilken tur jag skrev ett svar till Kelson tror jag det var att jag har bestämt mig för att inte ha några problem och trodde först att ni blivit provocerade av det. Vad skönt att så inte var fallet.
    Kram
    Absolut inte vännen!! Kommer också ihåg vilket inlägg Sira menade. Själva inlägget var inte på något sätt illa menat men med tanke på situationer som vissa i tråden befann sig i kändes den ganska klumpigt, så jag kan verkligen förstå reaktionen.

Hur mår ni idag? Bra natt för Douglas? Har du fortfarande ont i brösten eller börja det bli bättre?

Kram
  • Irma01
    Bell13 skrev 2016-01-09 08:59:20 följande:
    Hej, läste bakåt och förstår vilket inlägg. Det har varit en jättebra natt för Douglas. Han somnade 20.00 vaknade vid 02.00 och drack 40 ml ersättning och sov till 06.00.
    Han visar inga sjukdomstecken som igår utan är på strålande humör så jag är säker på att det är tänder. Sist han fick i underkäken blev han förkyld i 48 h när den sprack igenom och sedan var han kärnfrisk igen.
    Igår var det oerhört svårt att natta honom på dagen också, nattar i vagnen och nu idag gick på oerhört lätt. Känns lite bättre med brösten idag faktiskt, är en vecka sedan sista amningen ungefär.
    Hur är det mer er?
    Kram
    Men så skönt att han är sig själv igen. Känner igen setförlust med nattning på dagen, hos oss fungerar vagnen (han somnar direkt på promenaden), eller att man lägger sig med honom. Gäller att han är bra trött då... Det är oftast inga problem att natta honom på kvällen men på dagen är det en annan historia!

Annars är det helt OK, Victor är i form och ser till att mamma har att göra . Själv är jag fortfarande väldigt trött och med tanke på att min vardag är inte speciellt betungande så undrar jag lite vad det kan bero på...nåväl, det går säkert över och tack vare hundarna måste jag ut varje dag och det hjälper.

Vi har inget planerat denna helg och det känns väldigt skönt att bara få vara. Det blir säkert lite pulka åkning idag.

Ha en skön helg!
  • Irma01
    Sira skrev 2016-01-09 15:53:26 följande:
    Hoppas ni får reda på vad det är som spökar för Lovisa och hennes mage. Det är ju jobbigt att vara allergisk/överkänslig men ännu jobbigare att vara det och inte veta mot vad.

Haha - ja, du har rätt. Minns från skolkemin att allt i naturen strävar mot jämvikt så det är väl som det ska vara... Blev lite för hurtigt just då så jag struntade i alla sociala medier ett tag bara.

Bell: Såg att du läst tillbaka men vill bara förtydliga att jag absolut inte syftade på något inlägg från dig. Det är väl bara bra, och något de flesta behöver jobba på, att se vad som är problem på riktigt och vad som egentligen är petitesser som bara ska lösas eller ta sig igenom och inte är värt att lägga energi på.
    Vad bra att natten var bra! Hoppas brösten snart fattar att de ska sluta producera mjölk. Det kan ju göra riktigt ont det där. Vsg's tips om att massera i duschen är jättebra. Fick använda mig av det när stora blev sjuk efter att jag börjat nedtrappningen och jag fick börja helamma igen i nån dag eller två. Amningen kom igång ordentligt efter ett par dagar, när hon tillfrisknat, och brösten kändes som två cementblock...
    Idag har jag den tröttaste dagen hittills. Hon vaknade 22.30 första gången och då hade jag inte hunnit somna än (trots att jag la mig 21.30), andra gången var kl 23.20 och då var hon otröstlig så jag fick stå och vagga henne i famnen tills hon somnade. La ner henne för att gå på toa och då vaknade hon igen men 00.30 kunde jag lägga mig och sedan vaknade hon 03, 05, 07 och 08 och då gick jag upp. Försökte lägga mig en stund på förmiddagen men jag tror att jag är för trött för att kunna sova just nu så jag fick ge upp efter ett tag. Jag vet ju att det kommer att bli bättre men just nu är det lite slitsamt...

Irma: När jag började jobba igen efter förra föräldraledigheten kände jag mig helt puckad första dagen på jobbet. Kom inte ihåg nånting av rutinerna. Det gick ju snabbt över och sedan kändes det som att jag aldrig varit borta.
    Vad bra, då finns det hopp Flört (när det gäller jobbet alltså!)

Usch, låter tufft, förstår verkligen att du är trött. Hoppas det blir bättre snart, att inte få sova är verkligen tortyr.

Kram
  • Irma01

Tack tjejer, men jag har en sista vecka innan det är dags!

Hoppas att ni har haft en bra helg, kram

• Irma01
    villsågärna38 skrev 2016-01-11 19:35:50 följande:

Irma - skönt med en vecka till!! Njut!

Hur är det idag annars med tröttheten? Hur mår lille Victor? Här har hela familjen blivit förkylda så vi är också jättetrötta. Äldsta dottern somnade 17.30 i soffan och vaknade inte då vi la henne i sängen. Lovisa nattade vi 18.30 för hon var så trött. Snart däckar nog även jag och maken

Ha en skön kväll!! Kram

Men vilken osis...hoppas ni blir alla bättre fort!

Tröttheten försvann och jag tror att jag har förstått vad det kom ifrån, även om det känns helt galet...mensen försvann i över en månad och jag tänkte inte så mycket på det, tills jag upplevde lite märkliga "symptom" som jag aldrig brukar ha. Men har man fått höra att man är steril så tänker man inte så långt. Sedan igår har jag blödningar men inte på samma sätt som jag brukar, så jag tror att det kan vara ett missfall. Jag tog ingen test så jag kan inte vara säker, det är mer en känsla. Nåväl, jag har inte hunnit bearbeta det hela, men jag mår bättre nu iaf. Är det så får jag se det positiva i att vissa funktioner uppenbarligen fungerar fortfarande.

Hoppas ni får en lugn natt hela familjen iaf!

Kram
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2016-01-11 19:48:00 följande:

Johjen - Hoppas det var ok på jobbet idag! Tänk att Adam och Lovisa är 15 månader nu. Helt galet! Vår äldsta anmälde vi till första riktiga aktiviteten idag med. Hon börjar dans en gån per vecka nästa månad. Ihop med bästa kompisen. Känns också stort Kan inte förstå att det snart är fyra år sen hon föddes.

Ja vilka små busfrön de är ettåringar Kul med spånskivor i vardagsrummet men vad gör man inte Här har vi grindar till höger och vänster Ang köksbordet så öppnades en ny värld för Lovisa förra veckan då hon lärde sig (helt på eget bevåg) att dra sig upp på stolar. Nåt storasyster gjorde först då hon var två... Vi har bord och stolar i vardagsrummet, köket och så skrivbord och stol på ert par ställen så just nu mycket att bevaka. Hoppas det ger sig på nån vecka och att hon förstår att hon inte får.

Kram

En riktig äventyrare Lovisa!

Förstår dock att det inte är lika roligt för mamma...

Kram
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2016-01-11 23:05:41 följande:
    Nej men vännen. Vad är det du skriver? Visst är det sökert så. Ta ett test imorgon vet jag! Inte säkert hcg sjunkit isf alt om du ör gravid med blödningar? Eller har hormonsvängningar? Kanske skönt att veta iaf tänker jag. Du kan ju göra ett vul också isf. Kram
    Jag tänkte att det får bli ett besök hos gyn snart för att ha lite koll iaf. Först undrade jag om det kunde vara ett tecken på sjukdom, typ cancer, men jag gjorde cellprov i år, så det låter ganska osannolikt. Ja, du vet att jag är lite skadad när det gäller detta...
    Iaf är det verkligen inte alls samma typ av blödningar som när jag har mens (upp och ner, vilken det aldrig är i vanliga fall), och förutom tröttheten har jag haft fler olika grejer som visar sig vara typiska symptom av en tidig graviditet. Har nog inte riktigt fattat det hela än, men jag får väl se det positiva, har ju trott i 7 år att jag inte alls kan bli gravid. Betyder inte att det kommer att fungera men åtminstone verkar det vara möjligt...

Nej, nu ska Victor och jag iväg och storhandla, dagens stora aktivitet Flört.

Hoppas ni känner er piggare hela familjen, kram och ha en härlig dag!
  • Irma01
    Bell13 skrev 2016-01-12 15:50:12 följande:
    Har en kompis som fick domen att hon aldrig skulle kunna få barn pga olika orsaker. Så plötsligt började mensen krångla och sedan fick hon småblödningar under ett par veckor och sedan som en störtblödning och då åkte hon in akut mitt i natten till gynakuten och där konstaterades graviditet hon födde en frisk flicka i december 2014.
    Skulle def kolla upp med vul så snabbt jag kunde.
    Kram
    Tog ett test idag och det var negativt, så det är förmodligen som vsg skrev, hormonrubbningar. Ska boka tid hos gyn nästa vecka för att göra en kontroll.
    Läkarna har i och för sig inte sagt att det är omöjligt för mig men att det är högst osannolikt att jag blir gravid på naturlig väg. Men ibland tror man ändå på att mirakel kan hända!

Kram
  • Irma01
    Sira skrev 2016-01-12 16:36:26 följande:
    Ja, jag minns att du hade det tufft i höstas. Än så länge är jag inte orolig för allergi, det är fortfarande en dryg vecka kvar enligt Wonder Weeks, men jag kommer ju att ha det i bakhuvudet om det fortsätter strula. Alvedon har jag inte testat - hon har inte verkat ha ont nånstans och inte feber heller utan är pigg och glad mestadels på dagarna men vill bli buren och vara i famnen väldigt mycket och sover bara korta stunder när jag lägger ner henne.
    Bell13 skrev 2016-01-10 18:56:45 följande:Vill bara säga att jag tycker synd om dig. Hade det tufft under eventfasen och tyckte livet var blä just då. Jublade när det var över. När Douglas varit täppt så har jag gett physiomer och det har varit guld värt för oss men du känner säkert till den redan.
    Kram
    Har hört om Physiomer men inte testat själv, bara kört med såna där koksaltdroppar två morgnar. Hon har egentligen inte haft så hemskt mycket förkylningssymtom utan bara precis framåt småtimmarna/morgonen ett par morgnar och då har det hjälpt att lägga henne på min arm. Men det låter som att det kan vara värt att köpa och ha hemma.

Tack alla för omtanken! Ville hinna skriva mer men får avbryta igen... Suck...
    Kan säga att Physiomer hjälper mer än de vanliga koksaltlösning, så absolut värt att prova.

Håll ut, Eventfasen var den värsta och det blir verkligen bättre! Även om det är svårt att se när man är mitt i den kommer jag ihåg.

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015