Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Kväll. Verkar som vi slipper influensan för vi är friska än och det sjuka jag kände i kroppen är borta nu
Kram
Bell: Tack.
Skönt att ni sluppit
VSG: Skönt att höra att inskolningen går bra
Jenni är redan piggare efter två doser medicin men igår var hon totalt utslagen, aldrig sett henne så dålig tidigare. Skönt att medicinen verkar fort.
Hej alla!
Nu börjar jag komma tillbaka igen. Båda barnen och jag åkte på influensan här. Fortfarande inte helt bra men mycket bättre åtminstone. Gudars skymning så jobbigt det är att ta hand om sjuka barn när man själv bara vill sova för att ha en chans att bli frisk! :-O Maken vaccinerade sig så han klarade sig. Jag brukar inte vaccinera mig men ska göra det till nästa säsong. Fast mest tror jag faktiskt det beror på sömnbristen att jag blev sjuk...brukar klara mig och ha bra immunförsvar.
Februari lever verkligen upp till sitt rykte i år... Krya på er alla sjuklingar och hoppas ni som är friska slipper bli sjuka!
På alvedonförpackningen står att man inte ska behandla barn med alvedon i mer än 2 dagar. Vi är ju inne på dag 2 nu. Febern är fortfarande hög över 39 grader men får ner den lite grann med alvedon men framförallt han blir lugn med alvedon och kan sova osv. Fick ge alvedon 2 ggr i natt för det gick verkligen inte utan måste ju vara att han får ont i kroppen? Det enda han vill ha är kall välling samt vatten så det får han. Märkte inatt att han blev väldigt gasig och hade lite ont i magen för han är ju inte van vid så mycket välling men det känns viktigare att få i honom näring samt vätska och han är inte förstoppad, har bajsat igår och idag.
Inget roligt detta.
Kram
Godmorgon, här är det mycket bättre och Douglas har vaknat på gott humör och det är bara lite nästäppa kvar. Han har varit feberfri sedan igår jag hade däremot feberfrossa inatt ena minuten frös jag så jag skakade och den andra minuten kokade jag. Har ingen feber nu men är trött i kroppen. Men verkar inte som det blir mer än det inatt.
Kram till alla och ha en mysig alla hjärtansdag
Vi fick åka in akut med Niilo så han fick inhalera, hade så svårt att andas stackars liten. Kom hem natten mellan torsdag o fredag någon gång innan 2! Så är väl fortfarande lite groggy.
Min förkylning har också fått förnyad styrka o satt sig på rösten så det är riktigt jobbigt att prata just nu .
Niilos feber fortsätter, inte lika intensiv som tidigare men den försöker kliva upp över 39 och han blir så ledsen så han får en supp för att kunna sova.
Konstigt nog har han ätit som normalt hela tiden och dricker ersättning så vi behöver inte oroa oss för det.
Varma kramar till er alla, får kommentera sen när förkylningen gett med sig och man är klarare i knoppen.
Hej alla fina mammor i tråden!
Hur mår ni idag? Firas det något speciellt så här på alla hjärtans dag? Tycker egentligen det är ett löjligt påhitt då man ska fira kärleken när man känner för det eller typ varje dag men hade ändå köpt ett kort och trisslott till sambon. Han hade slagit på stort och bokat bord på en trevlig restaurang i närheten och där sitter jag nu, dock i bilen utanför då Adam somnade på vägen och ska få sova en stund till..
Så roligt att läsa Villsågärna att allt verkar gå bra med Lovisas inskolning! Hur långa dagar går hon? Du har säkert skrivit det men jag missat, inge varit så aktiv på sistone.
Till alla er som är sjuka eller era små som är krassliga, jag lider med er och skickar krya på er kramar! Vi mår bra nu efter förra helgens magsjuka men tog hårt på både mig och sambon. Nu vaknar Adam och dags för lunch!
Kram