Judda skrev 2015-02-04 13:53:36 följande:
Hej tjejer!
Inte varit inne på ett tag här. Var inne i gravidtråden o skrev för ett par v sen när jag legat inne på sjukhuset för observation o var ganska orolig, men jag fick inga svar. Kändes som att mitt inlägg drunknade i bebissnacket.
Men nu är äntligen vårt lilla knyte också här så nu kanske jag platsar lite bättre. Förra måndagen, 26/1 (4 dagar före BF) kom vår lilla "Kostas". Det blev en liten prinsessa och hon har fått namnet Doris.
Jag blev riktigt dålig efter förlossningen så vi stannade i 4,5 dygn. Fick tyvärr en väldigt dålig start med amningen, både för att jag blev dålig o för att Doris inte förstod hur man skulle ta tag. Nu har hon lärt sig hur man gör, men jag har nästan ingen mjölk så vi matar mkt med ersättning. Känns jättetråkigt för jag vill verkligen amma. ???? Har en elektrisk pump o pumpar efter varje amning men det kommer sällan mer än 10 ml ur ena bröstet o 20 ml ur andra. Börjar kännas lite hopplöst.
Hej Judda!
Grattis till Doris, vilket härligt namn!
Låter jobbigt att du blev så dåligt efter förlossningen, var vad det som hände? Jag hade det också väldigt jobbigt amningen och Adam hade inte heller något bra tag och vi gav ersättning efter varje mål och successivt blev det bättre och bättre och när Adam var två månader slutade vi helt med ersättning. Jätte olika om man har mjölk eller inte men vad jag förstår är det bra att amma mycket om man vill öka produktionen. Hoppas du hittar ett sätt som funkar för er!