• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Kelsson1 skrev 2015-01-31 08:41:51 följande:

Går bra för mig just nu (NOT)

Förkyld o kan därför inte sova om nätterna o igår ramlade jag på väg till jobbet o har nu gips (slog ut en pytte liten flisa i vristen men oj vad ont det gör). Så kommer inte bli många kommentarer från mig innan det gör mindre ont att skriva...

Stackars dig! Hoppas du mår bättre snart!
  • johjen

Stämmer in i klagotåget om en jobbig natt.. Adam sov först tre timmar sen var det amning varannan timme.. Försökte sova lite på morgonen men gick inte. Bara gilla läget och försöka hitta tid för sömn någon annan tid. Kram på er!

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-01-31 10:10:59 följande:

Usch va jobbigt!! Kollade precis i boken efter gnällig morgon med lilla Lovisa. Hon blir 17 veckor på måndag om man beräknar från BF. Det är ett stort åskmoln över just v 17 (syns inte alls lika bra i appen, det är ju förenklat där) men som sagt. Mitt i värsta delen av Eventfasen nu De är ju väldigt lika i ålder hon och Adam så härda ut!! Lovisa sover länge pass på natten som tur är men vill däremot sova med mig nu. Jag har ju inga onda händer så det funkar bra för mig men säkert närhetsbehov som spökar.

Kram

Ja Adam blir 17 veckor nästa fredag utifrån BF så vi kan hoppas att hans värsta period redan är här! Allt är ok så länge jag ger honom min odelade uppmärksamhet på dagen men vill nu äta mer på natten och håller mig vaken. Kl 5 i natt var jag tvungen att gå upp oxh dricka två stora glas vatten, kände mig helt uttorkad! Igår sov jag en stund på eftermiddagen och får försöka hitta andra tider att ta igen lite sömn. Men 4 h i rad kan jag bara drömma om på ett tag. Vad gör du när Lovisa gnäller? Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-01-31 12:15:10 följande:

Jag bär henne i bärsele eller sitter bredvid babygymmet osv. Mamaroon funkar ett tag med. I bärselen kan jag ju få mkt gjort också men viktigast tror jag är att gilla läget. Man får inte lika mkt gjort med bebis som utan. Ingen vits att stressa upp sig utan njuta istället, tiden går ändå så fort. Och när hon sover passar jag på med sånt jag inte kan göra med henne i bärselen t ex duscha. Mat, tvätt, plocka, prata i telefon osv går ju bra samtidig som man bär. Iaf här Tar en promenad emellanåt och sen blir hon väldigt underhållen av storasyster också. Kan sitta och titta på när hon leker. Helt fascinerad. Sen gillar jag att ha besök här som bor över några dar. Barnens farmor, mormor, min syster osv. Det blir så mycket lättare och trevligare när man är fler Men baby Björn One är super tycker jag, visst har ni också en sån? Lovisa älskar då hon får vara med, vill såklart sitta utåt sen många veckor tillbaka. Bär man henne mot bröstet blir hon arg He, he!! Hoppas du får sova lite idag. Sömnen är ju trots allt jobbigast!!

Kram

Jo vi har en BB one, ska börja använda den mer och Adam gillade inte heller att sitta inåtvänd men framåt verkar bättre. Har nu varit inne och handlat själv och lyssnat på Håkan Hellström inspelning från Ullevi i somras på högsta volym så fått ny energi och glädje i kroppen!

Kram
  • johjen

Hoppas du får en trevlig eftermiddag Hoppfulla Fia! Helt rätt tänkt gällande stökigt hemma .

Kram till dig!

• johjen
    Danisen skrev 2015-01-31 13:00:57 följande:

Dock blev vi ju flyttade 1 vecka. Så hon kom ju på första bf. Tycker att hon gör mycket redan innan hon går in i en fas. Så tar det hela med en nypa salt för att inte bli stressad och orolig av en fas utan istället använder jag appen för att försöka förstå. Om ni förstår hur jag menar hihi. Kram

Så tänker jag också!
  • johjen
    Hoppfulla Fia skrev 2015-01-31 21:08:53 följande:

Tack!! Det var mysigt. Olle var jätte glad första timmen. Njöt av nya ansikten, röster och pigga bärare I kväll har jag tagit en prommis på 1,5h själv och medans jag försökte natta Olle fixade mannen mat: hjortfilé, rotfrukter och gräddsås. Olle ville dock inte sova men satt och snackade i babysittern. Nu lyssnar vi på Mio min mio och han håller på att somna. Jag med...

Hoppas ni har en härligkväll allihopa och ni får sova gott och länge i natt. Kram

Härligt!
  • johjen

Oj vilken kväll.. Vi skulle en sväng på en 40 års fest hos sambons vänner och tog med Adam. Resan på 1, 5 h ca gick bra och då värdparet inte hade träffat Adam förut stod vi och snackade i hallen medan jag knäppte upp babyskyddet. Av någon anledning som jag inte minns skulle jag ta upp bågen på babyskyddet bakifrån och hela babyskyddet gungar till och Adam flyger ut och slår huvudet i stengolvet i hallen!! :'( Jag blir helt skräckslagen och tar upp honom sekunden efter och han ggallskriker. Lugnar sig efter några minuter och jag ammar honom men känner mig väldigt orolig. Värdparet som själva har fyra barn säger att det säkert inte är någon fara men sambon ringer ändå sjukvårdsupplysningen när jag sitter och ammar. Deras standardråd när barn under 6 månader slagit i huvudet är att uppsöka sjukhus så vi sätter oss o bilen och åker till barnakuten åå östra i Gbg. Adam är på relativt gott humör och får träffa en underbar barnläkare som konstaterade att allt är som det ska med Adam. Han har inga direkta märken på huvudet eller pannan efter fallet och är glad och skrattar mot läkaren. Vi ska dock vara observanta och hålla koll på honom i fall hans allmän tillstånd förändras. På vägen hem igen gallskriker han i bilen och jag blir givetvis orolig och sambon och jag blir ovänner över att han kör alldeles för långsamt då jag vill att han ska snabba på så vi kan stanna någonstans och ta upp Adam och kolla läget ( han kör 80 på en 100 väg) och slänger ur sig att jag varit på honom hela dagen! Till slut stannar vi och tar upp Adam och ammar honom 5 min innan han somnar. Sitter nu bak i bilen medan sambon kör och det känns inte alls bra, orolig över Adam och förbannar mig själv för vad som hände och att sambon slänger ur sig en sådan sak när vi precis åkt från sjukhuset.. Antar att han också är skärrad och eftersom jag sovit dåligt ett tag så har jag väl inte varit den trevliga, förstående sambon som alltid slår knut på sig själv för att vara andra till lags utan trött och grinig vilket ledde till hans utspel. Så jäkla onödigt bara. Jaha kommer bli en sömlös natt till för jag kommer inte våga somna utan kommer ligga och lyssna så att Adam andas..

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-01-31 23:03:01 följande:

Själv har jag fått diarre och suttit på toan sista timmen. Får se hur den här natten blir Mår inte illa och inte ont, inga kräkningar men vet inte hur jag ska våga somna. Ligger i makens säng närmast dörren så jag ska hinna upp om det blir mer och blir även så stressad över hur det ska gå med amningen. Hoppas inte Lovisa vaknar och vill amma då jag sitter på toan eller att mjölken sinar Har börjat dricka resorb iaf. Håll tummarna för att det blir lite sömn här i natt iaf. Kram

Nej men stackars dig! Verkar inte vara någon toppen lördag för någon av oss. Hoppas du mår bättre snart och att du inte förlorar för mycket vätska. Kram
  • johjen

Tack lelle! Adam verkar ok, det är mer jag som är ett vrak efter ännu en sömlös natt.. Hoppas du fått sova lite mer! Kram

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015