• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen skrev 2015-04-07 10:20:02 följande:
    Mrn åååh jag som hoppades att få läsa att han kommit nu ju smile5.gif

Det kommer att dra igång igen på riktigt. Håller tummarna för dig smile1.gif
    Fick hinnsvepning vid 10.30 och hoppas den gett effekt. Hon sa att det kändes mjukare nu. Fått tid för ul på fredag för att kolla mängd fostervatten och om inget händer blir det igångsättning nästa fredag.
  • Bell13

I natt kl 01.21 födde jag min son, 52 cm lång och 3700 g tung.

Värkarna startade 20.30 så det tog ca 5 h och allt gick jättebra. Hade 2-minuters värkar och det var vidrigt smärtsamt men klarade mig i badet med lustgas.

Gick inte sönder nånting och han ammar var tredje timme ca

Är så oerhört lycklig

• Bell13

Tack för gratulationer. Vi fick en tuff start med en baby med magknip tror vi när kroppen ska i gång. Han skrek oavbrutet mellan 18.30 och 03.30 i natt och våra hjärtan gick i tusen bitar.

Idag har han varit lugn och harmonisk och ammat och sovit hela dagen. Vi fick åka hem idag och det var skönt att komma hem till vår egen soffa och säng.

Amningen fungerar och jag känner att mjölken börjar rinna till och de växer känns det som.

Ska stanna i min babybubbla så länge jag bara kan. Lyckoruset är obeskrivligt

• Bell13
    Irma01 skrev 2015-04-15 08:34:47 följande:

God morgon tjejer!

Hur mår ni idag?

Villsågärna, hur är det med Lovisa idag?

Judas, hur går det för dig och Doris?

Lelle, hur är det med Alice?

Bell, hur gick natten med Douglas?

Här är det bra, idag har vi mammagänget som kommer på lunch smile1.gif

Förstår knappt att det har hänt, men jag har slutat amma på nätterna! Passade på när maken var borta och det har gått förvånänsvärt bra smile1.gif I stället för bröstet höll jag Victor en stund (några minuter), sjöng lite tyst och la honom igen, inga bekymmer. Det var andra natten utan amning! Han får amma när han vaknar på morgonen och verkar nöjd. Annars fungerar det fint med maten, så vi njuter av lugnet så länge det varar!

Kram och önskar er alla en trevlig dag.

Han skrek i 2 h natten mot onsdag så det var helt klart bättre.

Inatt har han inte skrikit alls men däremot ammat tre ggr och bajsat massor och även kräkts. Tror att magen är i gång nu med besked.

Vi var och gjorde puktest idag och vägde honom, 3568 g och när han föddes 3700 g så det var godkänt sa barnmorskan.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-04-16 12:13:39 följande:
    Men va skönt att skrikandet gått över. Det är ju så hjärtskärande då de skriker så otröstligt. Va skönt att amningen fungerar också. Tre ggr per natt är ju helt normalt i början. Han håller nog på att få igång mjölkproduktionen ordentligt nu den lille smile1.gif Så söt liten kille med såg jag i bildtråden. Förstår precis vad du menar med lyckorus!! smile1.gif Kram
    Han skrek igår kväll i 4 h och det är så hjärtskärande han får som kramper där han drar upp benen mot magen och fäktar med armarna och gallskriker

Vet inte om det är nåt jag ätit, vi hämtade pasta från en restaurang och i den var det ju säkert lök, Chilli, vitlök ja sånt man inte ska äta när man ammar.

Får se hur han blir ikväll, hoppas han ska slippa att ha ont. Det värsta är att inte kunna göra nåt för att lindra jag vaggar honom i famnen och kramar honom och pratar lugnande.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-04-17 13:08:28 följande:

Choklad kan också vara en bov Bell ang magknip. Tyvärr smile4.gif

Tack snälla för dina tips och råd. Ska börja med att bara äta sånt jag lagat själv så jag har full koll. Kaffe har jag inte druckit sen han föddes och nu vet jag mer vad jag ska undvika.

Sidan du rekommenderade var jättebra.

Kram
  • Bell13

Hej,

Skulle vilja ha ett råd gällande minifom och semperdroppar, är det någon som använt och som märkte en klar förbättring? Douglas har verkligen ont i magen på kvällarna, igår mellan 21.30 och 01.30 och han får som kramper och bara gallskriker

Har också tänkt på det här med mjölkprotein. Jag trodde att det räckte med att gå över till laktosfritt så jag har sedan han föddes ätit laktosfri filmjölk och druckit laktosfri mjölk. Har dock inte gjort det idag.

Ska jag prova att ta bort mjölkprotein från kosten och ge semperdroppar och minifom på samma gång eller börja med dropparna och se om det hjälper?

Vad tycker ni?

Kram

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-04-18 12:24:16 följande:
    Gör både och tycker jag. Semperdroppar och Minifom hjälper inte mot kolik. De hjälper om man har mer lindriga problem med gaser men det du beskriver låter ju som mkt mer än så. Snarare som ren kolik. Men tänker att det inte skadar att ta dem också. Laktos gör varken till eller från. Små bebisar blir inte laktosintoleranta, bröstmjölken består ju till största delen av laktos, utan det är mjölkprotein som är problemet isf om han är allergisk. Uteslut i två veckor och se om det gör skillnad. Hoppas det ger sig! Så jobbigt då de skriker sådär mycket!! Kram
    Då provar jag. En barnmorska sa på bb att det absolut inte är kolik, att det är för tidigt men jag börjar tvivla nu.

Han har ju skrikit 4 av 6 nätter varav första natten i 7 h.

Provar allt som ev kan fungera för hans skull, är ju honom det är synd om och inte mig
  • Bell13
    lelle75 skrev 2015-04-18 13:20:30 följande:
    Jag som har erfarenhet skulle göra allt på en gång. Semperdroppar och minifom skadar ju inte. Uteslut allt mat de kan få ont av, mjölk och även sojamjölk, fullkorn, ärtor, bönor, kaffe etc. Köp mjölkfritt smör. Om han blir bättre, pröva att tillföra ngt varje dag, men bara en sak i taget och tänk på mängden. Kanske tål han ett knäckebröd men inte tre. Mjölkmat kan ju ta ett tag innan de reagerar så det är lite mer speciellt. Tyckte att det var jättejobbigt i början men har vant mig nu. Oatley har en svart förpackning med havregrädde som jag använder till allt, som mjölk i te, till matlagning, blandar med majo till dressing. Ångrar så att jag inte var mer noga med maten då koliktiden satt jobbiga spår. I början har man så ont om tid att tänka på vad man ska äta och man är hungrig i h tar det som finns. Mitt tips är, bestäm dig för att han inte ska ont mer och gör vad som helst! Stackars liten! Kram på er, hoppas att det blir bättre snart!!!
    Åt inga mjölkprodukter igår som grädde, mjölk eller filmjölk. Han fick även semperdroppar på eftermiddagen. Och han var tyst hela kvällen

Jag blev orolig och trodde det var nåt fel. Han bara sov hela kvällen så jag tog upp honom vid 22.00 och matade honom och sedan sov han med avbrott för två amningar under natten.

Nu hoppas jag att det håller i sig.

Känns fantastiskt för hans skull och för vår skull som har lidit så mycket med honom.
  • Bell13
    lelle75 skrev 2015-04-19 20:18:16 följande:
    Superskönt att höra! Vi hade också några sådana dagar men så kom det tillbaka helt plötsligt. Hoppas inte i ert fall. Men skulle verkligen anteckna vad du har ätit en dag då han mår bra i magen, i fall att ni får en dålig dag igen så pröva att hålla dig till måbramaten. Kram
    Det kom tillbaka igår med besked så vi stålsätter oss nu.
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015