Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Det kommer att dra igång igen på riktigt. Håller tummarna för dig
I natt kl 01.21 födde jag min son, 52 cm lång och 3700 g tung.
Värkarna startade 20.30 så det tog ca 5 h och allt gick jättebra. Hade 2-minuters värkar och det var vidrigt smärtsamt men klarade mig i badet med lustgas.
Gick inte sönder nånting och han ammar var tredje timme ca
Är så oerhört lycklig
Tack för gratulationer. Vi fick en tuff start med en baby med magknip tror vi när kroppen ska i gång. Han skrek oavbrutet mellan 18.30 och 03.30 i natt och våra hjärtan gick i tusen bitar.
Idag har han varit lugn och harmonisk och ammat och sovit hela dagen. Vi fick åka hem idag och det var skönt att komma hem till vår egen soffa och säng.
Amningen fungerar och jag känner att mjölken börjar rinna till och de växer känns det som.
Ska stanna i min babybubbla så länge jag bara kan. Lyckoruset är obeskrivligt
God morgon tjejer!
Hur mår ni idag?
Villsågärna, hur är det med Lovisa idag?
Judas, hur går det för dig och Doris?
Lelle, hur är det med Alice?
Bell, hur gick natten med Douglas?
Här är det bra, idag har vi mammagänget som kommer på lunch
Förstår knappt att det har hänt, men jag har slutat amma på nätterna! Passade på när maken var borta och det har gått förvånänsvärt bra I stället för bröstet höll jag Victor en stund (några minuter), sjöng lite tyst och la honom igen, inga bekymmer. Det var andra natten utan amning! Han får amma när han vaknar på morgonen och verkar nöjd. Annars fungerar det fint med maten, så vi njuter av lugnet så länge det varar!
Kram och önskar er alla en trevlig dag.
Choklad kan också vara en bov Bell ang magknip. Tyvärr
Hej,
Skulle vilja ha ett råd gällande minifom och semperdroppar, är det någon som använt och som märkte en klar förbättring? Douglas har verkligen ont i magen på kvällarna, igår mellan 21.30 och 01.30 och han får som kramper och bara gallskriker
Har också tänkt på det här med mjölkprotein. Jag trodde att det räckte med att gå över till laktosfritt så jag har sedan han föddes ätit laktosfri filmjölk och druckit laktosfri mjölk. Har dock inte gjort det idag.
Ska jag prova att ta bort mjölkprotein från kosten och ge semperdroppar och minifom på samma gång eller börja med dropparna och se om det hjälper?
Vad tycker ni?
Kram