• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-02-23 14:28:02 följande:
    Precis! Visste inte att din dotter hade diabetes. Tufft!! Men extra viktigt hur man äter då. Märker ni av hur kosten påverkar? Kram
    Hon fick diabetes när hon var 6 år, i onsdags fyllde hon 13 år så vi har fått in vanan så att säga. Klart jag önskar att hon sluppit sin sjukdom men vi har accepterat den och det är en del av vardagen. Det var kaos när hon fick diagnosen, visste ju ingenting och trodde hon skulle dö. Jag bodde med henne på sjukhuset under 4 v, hennes lillasyster var 2,5 år och det var bara svårt och väldigt mycket tårar.

Kosten är en viktig del i hur hon mår och vi äter nyttigt i veckorna och unnar oss lite "sämre" mat till helgen. Älskar pommes frites, coca cola t ex men sådan mat är ju rena döden egentligen.

Nu när hon är tonåring så är det så klart en del diskussioner om mc donalds med kompisar i veckorna och godispapper jag hittar i hennes väska, men så har nog alla tonårsföräldrar det.

Kram
  • Bell13
    glader skrev 2015-02-23 16:21:39 följande:
    Hedda är extremt intresserad av tv:n och fastnar liksom sin far lätt vid den och då kan man inte få någon kontakt... Ibland får hon kolla lite men är intresserad särskilt länge. Hon är lika inresserad av figurerna i babygymet så det är ju bra smile5.gif
    Hör egentligen inte hit men när du fortfarande var gravid rekommenderade du jeans från Freddy, wrup heter de.

Har köpt ett par för nån vecka sedan, tyckte de var lite dyra men tänkte jag skulle unna mig dem och att få ha sköna byxor sista tiden.

Det är de skönaste byxor jag nånsin haft på mig. Fullkomligt ÄLSKAR dem. Ville bara säga tack tack tack så mycket för du rekommenderade dem.
  • Bell13
    glader skrev 2015-02-23 18:05:27 följande:
    Åååh, vad roligt att höra!!! Jag har själv just införskaffat ytterligare ett par, de mörkblå jeansen och jag lever i dem dag som natt Passar ju till både vardag och fest också. Jättekul att du gillar dem och att jag kunde tipsa om dem.
    Snygg rumpa får man också
    Jag måste också köpa fler. Har gått upp 13 kg och köpte medium och de satt perfekt. När jag gått ner mina mammakilon tror jag att jag hamnar på small igen Glad så jag väntar till efter sommaren, då borde jag vara på banan igen. Skulle så gärna vilja ha ett par vita men vet inte om det finns. Älskar jeans, ja byxor överhuvudtaget med låg midja. Dessa är verkligen de snyggaste jag ägt Solig
  • Bell13
    Längtar12345 skrev 2015-02-23 22:34:12 följande:

Ligger i sängen och bredvid mig ligger min fina dotter och sover lugnt. Jag kan inte fatta att hon är här. Tänk att vi lyckades tillslut. Någonstans trodde jag nog aldrig att det skulle gå vägen. Känner mig så lycklig och ödmjuk!

Även när vi har det tufft och jobbigt och är trötta så är vi så lyckligt lottade.

Kram och godnatt. Hoppas vi alla får några timmar sömn i natt

Vad fint skrivet. Ibland tänker jag samma sak på kvällen när jag sitter i soffan och jag känner hans sparkar. Tänk att han ville stanna och utvecklas och snart är han här och en del av vår familj på riktigt. Tycker trots att jag har två barn sedan tidigare att det är lite overkligt att det faktiskt är ett barn där inne och att det faktiskt är jag som ska föda fram honom snart Skrattande 
  • Bell13

Får jag fråga er mammor om ni hade problem med humörsvängningar sista tiden?

Jag pendlar mellan raseri, hysterisk gråt till att tycka att det är rätt ok.

Har ont i ryggen hela tiden det är knappt så jag kan stå ibland. Foglossningen är tillbaka och jag har stora problem att gå. Jag svettas ibland så det rinner, kan komma när som helst. Får yrsel flera gånger om dagen och kan varken sitta eller ligga då. Är oerhört törstig hela tiden och har börjat få problem med huvudvärk. Allt detta gör att jag känner mig som en usel människa, orkade inte ens åka skridskor med min dotter idag eller gå med henne till skridskobanan rättare sagt. Jag orkar sällan vara glad. Har också börjat känna mig orolig inombords nästan ängslig. Är i v 34+4 idag drömmer mardrömmar och kissar mig genom nätterna och är ständigt trött men har så svårt att sova dagtid, somnar liksom inte.

Har också ett tryck neråt och magen har sjunkit känns som jag försöker hålla inne en kokosnöt och det ilar neråt nästan som jag får stötar. Vill bara bli igångsatt nu helst vet inte hur jag ska orka hela tiden ut och dessutom kanske gå över tiden.

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-03-03 13:29:05 följande:

Bell - tycker att Inotyolsalvan är bäst för lilla babyrumpan smile1.gif sen alvedon suppar, koksalt (t ex renässans pipetter och Physiomer spray). Sen kan man även ge näsdroppar ifrån 2 år, halv dos, till baby. De i pipetter. Om ni får en riktigt jobbig förkylning med jobbig täppa.

Sen har vi kräm och olja ifrån Estelle & Thild, se nedan.

www.estellethild.com/sv/category/baby-care-sv/baby-child-sv

Mildison (mild cortisonkräm med mjukgörande inbyggt) är jättebra utifall bebisen får eksem eller extremt mycket babyprickar som börjar klia. Lovisa fick det och det blev som värmeutslag i dem. Rött och flammigt och hon gned sig och skrek. Kliade säkert som bara den. Lindrades med en gång och gick bort på ett par dar med Mildison men vi trappade ut sakta i ett par dar till.

Och får de skorv så är Borago bra smile1.gif

Var det jag kom på nu!!

Kram

Tack snälla. Är inte alls lika cool den här graviditeten. Har mer kontrollbehov nu och vill vara förberedd till tänderna den här gången.

Ska handla allt du skrivit om

30 dagar kvar nu och v 37 på fredag. Börjar att pirra i magen.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-03-06 21:41:29 följande:
    Ja den är på svenska. Lättläst och så bra. Du kommer att lära dig massor som du har nytta med ang Alice utveckling. Lovisa brukar ligga nakenfis ibland i vårt badrum eller sovrum. Är varmt där smile1.gif Hon älskar det. Älskar även att bada. Har ni kallt hemma? Vi bor ju i villa och kan

justera värmen själva. Kram
    Jag beställde boken i torsdags och även en bok som heter somna utan gråt. Har så mycket tid över nu så jag tänkte att jag läser böckerna innan han är född för då blir det mindre tid

Har även laddat ner appen och den verkar bra så jag kände att jag ville läsa boken också.
  • Bell13
    lelle75 skrev 2015-03-07 07:52:01 följande:
    Härligt att ni orkar förbereda er så mycket innan förlossningen, mycket imponera!
    Det enda jag orkar nu är att sitta eller ligga så att läsa är inga problem.

Har beställt prylar till ett litet babyapotek som kommer nästa vecka från Apoteket och det enda som fattas är blöjor, våtservetter och en badbalja.
  • Bell13
    Danisen skrev 2015-03-17 12:00:24 följande:

Laktosfria produkter innehåller mjölkprotein. Alltså måste du fortsätta äta mjölkfritt, räcker inte med laktosfritt tyvärr smile4.gif

Finns det nåt säkert sätt att veta om en bebis är allergisk mot mjölkprotein? Gör man utredning hos läkare eller är det nån typ av uteslutningsmetod man använder sig av?
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015