• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2016-04-16 09:35:35 följande:
    Tack Bell! Hoppas även att Douglas får ett helsyskon! Kram
    Läste att Ann Söderlund är gravid igen, hon är född 1972 så hon blir 44 år. 2 år äldre än mig och 4 år äldre än dig ger inte upp hoppet ännu.
    Kram
  • Bell13
    Sira skrev 2016-04-27 18:17:09 följande:

Hej tjejer!
    Ett tag sedan jag skrev här nu men dagarna bara rullar på och när jag väl får en stund över är det så mycket jag vill hinna med: Läsa bloggar, se nåt på tv, nåt jag behöver fixa, gå och lägga mig tidigt... Det är verkligen fullt upp med två små! Den minsta är inte stilla långa stunder, hon kryper rätt snabbt och ställer sig upp mot allt. Storasyster måste jag också passa på så hon inte "hjälper" lillasyster att resa sig eller ger henne nåt att äta eller hittar på egna hyss. Puh! 

Irma - Så jobbigt med såna chefer som verkar ha noll förståelse! Jobbar du med något säsongsbetonat eller varför är det annars semesterstopp för juni? Låter märkligt... Skönt att det går bra med Victor på förskolan i alla fall så du inte behöver ha det att oroa dig över samtidigt. Hoppas allt löser sig till det bästa!

Johjen - Känner verkligen igen det där med stark vilja och att vara både underbar och asjobbig! Och snart är jag också där, igen... Så det var svininfluensan ändå. Visste inte att det tar så lång tid att bli frisk från det men det låter jobbigt. 

Hur är det med er andra - Bell och Kelsson? Fortfarande ingen som hört något från Vsg? Det blir ju så konstigt på såna här forum tycker jag. Man pratar och diskuterar allt möjligt och en hel del privat men utan att kunna höra av sig "på riktigt", förstår ni hur jag menar? Fastän jag inte känner henne alls så är jag ju faktiskt orolig att det hänt något hemskt när hon slutade skriva så tvärt från att ha skrivit flitigast av oss alla... 

Hej, här är det bara bra. Är hemma med Douglas och min sambo är också hemma torsdag och fredag och då pluggar jag, har tentor i juni. Planen är att börja jobba september. Min sambo är hemma torsdag och fredag året ut så det blir tre dagar på dagis, har ansökt om plats i augusti eller september.
    Det är full fart på honom. Han ställer sig upp och har jättebra balans men vågar inte ta steg ännu. Han säger inga ord ännu heller. Det är underbart livet just nu måste jag säga
    Kram
  • Bell13
    Sira skrev 2016-04-27 18:17:09 följande:

Hej tjejer!
    Ett tag sedan jag skrev här nu men dagarna bara rullar på och när jag väl får en stund över är det så mycket jag vill hinna med: Läsa bloggar, se nåt på tv, nåt jag behöver fixa, gå och lägga mig tidigt... Det är verkligen fullt upp med två små! Den minsta är inte stilla långa stunder, hon kryper rätt snabbt och ställer sig upp mot allt. Storasyster måste jag också passa på så hon inte "hjälper" lillasyster att resa sig eller ger henne nåt att äta eller hittar på egna hyss. Puh! 

Irma - Så jobbigt med såna chefer som verkar ha noll förståelse! Jobbar du med något säsongsbetonat eller varför är det annars semesterstopp för juni? Låter märkligt... Skönt att det går bra med Victor på förskolan i alla fall så du inte behöver ha det att oroa dig över samtidigt. Hoppas allt löser sig till det bästa!

Johjen - Känner verkligen igen det där med stark vilja och att vara både underbar och asjobbig! Och snart är jag också där, igen... Så det var svininfluensan ändå. Visste inte att det tar så lång tid att bli frisk från det men det låter jobbigt. 

Hur är det med er andra - Bell och Kelsson? Fortfarande ingen som hört något från Vsg? Det blir ju så konstigt på såna här forum tycker jag. Man pratar och diskuterar allt möjligt och en hel del privat men utan att kunna höra av sig "på riktigt", förstår ni hur jag menar? Fastän jag inte känner henne alls så är jag ju faktiskt orolig att det hänt något hemskt när hon slutade skriva så tvärt från att ha skrivit flitigast av oss alla... 

Håller med dig ang vsg börjar också tro att det hänt nåt tråkigt/olycka. Hon bara försvann
  • Bell13
    Sira skrev 2016-05-03 11:02:55 följande:
    Haha! Hög igenkänning på den! När det allra mest nödvändiga är gjort så har varken jag eller min man tid eller ork till något som helst mer. Såå mycket jag skulle vilja fixa och få iordning här hemma men det får helt enkelt vänta ett tag.

Bell: Vad skönt att ni kan lösa det med bara tre dagar i veckan på förskola. Det låter ju jättebra. Blir du klar till sommaren eller hur mycket har du kvar?

Kelsson: Ja, en del barn kryper ju aldrig utan går direkt till gå ( ) så det är ju inte omöjligt att Niilo gör så.

Irma: Allt väl?
    Hej, har två tentor i juni 1 och 2 för att vara exakt efter det har jag en tenta kvar som jag skriver 4 september tror jag det var. Så det blir väl jobb i höst. Hoppas ju på att bli gravid så vi får se efter sommaren.

Håller med er alla om att tiden inte räcker och energin inte finns. Douglas har dessutom varit förkyld och sovit på mitt bröst i 3 nätter och jag har sovit sittande. Min sambo tar honom onsdag natt om han inte är bättre då så jag får sova. Detta är ju tortyr nåt positivt är vädret det är ju sommar ju
  • Bell13

Värre för dig som jobbar. Jag har ju egentligen ingen tid att passa på dagarna

Kram

Kelsson1 skrev 2016-05-03 13:59:30 följande:

Sira: jag hoppas att han inte hoppar över krypandet

Bell: Stackars liten! Hoppas att han blir bättre, vet hur det är när man inte får sova. Niilo har också sovit dåligt i 2 nätter nu så börjar bli lite sliten...

• Bell13
    Irma01 skrev 2016-05-04 21:19:09 följande:

Hej tjejer!

Ursäkta min långa tystnad, men jag vet inte heller var tiden tar vägen...
    Med oss är det OK, dock fick Victor feber i lördags när jag var borta över helgen så igår var jag hemma med honom, och det enda han ville var att vara i famnen. Gnällig som bara den, täppt osv. Gick till läkare i måndags för att kolla lungorna och fick Ventoline för att vidga luftvägarna. Sedan igår har han inget feber, men är fortfarande gnällig. Idag var maken hemma (bokslut på jobbet...)och hade den idiotiska idé att låta V sova i över två timmar på em, så vi har haft en nattning från helvetet!
    Men äntligen verkar han ha somnat.
    Jag är ledig till måndag och det känns väldigt skönt

Bell, hoppas Douglas är bättre nu.
    Johjen, Sira, Kelsson hoppas allt är bra med er förutom tidsbrist som vi alla verkar lida av!

Kram!

Hej, vad roligt att höra från dig
    Det är riktigt illa på natten med snörvlande, hosta samt snarkningar som väcker oss båda. Var helt slut igår så hans pappa tar honom ett par nätter nu under långhelgen. Har sovit bra inatt och känner mig som en ny människa. Vaknade ändå kl 06.00 och tog över Douglas då så vi tittar på Daniel Tiger och äter frukost.
    Älskar att det är så bra väder och sol för det ger energi.
    Hoppas V snart blir bättre
    Kram
  • Bell13
    Sira skrev 2016-05-08 20:38:38 följande:

Hej tjejer!
    Hoppas ni haft en fin helg! Helt underbart väder, jag har verkligen njutit! Vi har ätit alla måltider på altanen och varit ute hela dagarna. Så härligt! Verkligen Sverige när det är som bäst. Hoppas bara att det håller i sig nu.

Annars tycker jag det är ganska slitigt nu faktiskt. E är mitt i åttamånadersfasen och det är riktigt jobbigt. Vill inte äta ordentligt så jag helammar nästan igen, vill bli buren i stort sett hela tiden, missnöjd, omöjlig att klä på och byta blöja på och dessutom två tänder på väg. Och så har jag opererats för mina cellförändringar som var medelsvåra. Operationen var bara ett par dagar efter att jag fick beskedet så väldigt snabba ryck men samtidigt skönt att ha det gjort. Dock skulle jag ta det lite lugnt i tre veckor och inte lyfta tungt osv men det är ju inte helt lätt med två små barn. Det höll i en vecka ungefär men vardagen funkar ju liksom inte annars... 

Här har det varit riktigt slitigt också. Förkylning och feber varannan dag på Douglas. Verkar som han är något bättre idag. Sömnen har varit i princip obefintlig förutom i torsdags natt då han sov 19 till 06 i egen säng utan att vakna.
    Vi har varit ute mycket dagtid för det har funkat allra bäst.
    Hoppas vädret håller i sig
    Kram
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2016-05-10 06:23:53 följande:

Bell: Stackars liten, hoppas att immunförsvaret hinner ikapp snart så han slipper vara förkyld!

Sira: Tror att han har varit lika dålig i andningen hela våren . Först tror man att det är bara förkylning men hur länge kan den som hålla i sig? Dessutom är han lite bättre på morgonen men blir sämre o sämre under dagen o på kvällen rosslar det rejält. Men som sagt utredning som förhoppningsvis ger svar snart.

Alltså jag håller med han har fått jobbig hosta nu också. Gav honom hostmedicin till natten igår och vi kunde sova lite. Så jobbigt för honom. Han är feberfri och inte lika hängig så ingen orsak att vara orolig, bara att härda ut
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2016-05-10 12:14:09 följande:

Bell: Så är det, mest synd om de små. Min stackars lilla skrutt har fått så mycket physiomer att han själv går ibland till flaskan o stoppar den i näsan

Han blev dock sämre igår eftermiddag. Hostade så han kippade efter luft, orkade inte riktigt vara med som han brukar och när han hostade så han kaskadspydde ringde jag hem min sambo och han ringde 1177 i bilen hem och de hade fullt i sin kö och ringde upp 3 h senare. Hade då redan ringt vårdcentralen och de hade inga tider, vill att de lyssnar på lungorna. De gör däremot ett hembesök idag, oerhörd bra service. Om han blev sämre och speciellt om andningen blev påverkad skulle vi åka in men det har inte hänt.
    Hoppas att han blev så här dålig pga att han inte hunnit bygga upp immunförsvaret ännu
    Kram
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2016-05-11 10:19:03 följande:
    Stackars liten, hoppas att han blir bara bättre och inte sämre nu!
    Öroninflammation sa läkaren och så rossel när han lyssnade på lungorna. Antibiotika och hostmedicin utskrivet så nu ska det nog vända om några dagar.
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015