Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Kram
Hej tjejer!
Ett tag sedan jag skrev här nu men dagarna bara rullar på och när jag väl får en stund över är det så mycket jag vill hinna med: Läsa bloggar, se nåt på tv, nåt jag behöver fixa, gå och lägga mig tidigt... Det är verkligen fullt upp med två små! Den minsta är inte stilla långa stunder, hon kryper rätt snabbt och ställer sig upp mot allt. Storasyster måste jag också passa på så hon inte "hjälper" lillasyster att resa sig eller ger henne nåt att äta eller hittar på egna hyss. Puh!
Irma - Så jobbigt med såna chefer som verkar ha noll förståelse! Jobbar du med något säsongsbetonat eller varför är det annars semesterstopp för juni? Låter märkligt... Skönt att det går bra med Victor på förskolan i alla fall så du inte behöver ha det att oroa dig över samtidigt. Hoppas allt löser sig till det bästa!
Johjen - Känner verkligen igen det där med stark vilja och att vara både underbar och asjobbig! Och snart är jag också där, igen... Så det var svininfluensan ändå. Visste inte att det tar så lång tid att bli frisk från det men det låter jobbigt.
Hur är det med er andra - Bell och Kelsson? Fortfarande ingen som hört något från Vsg? Det blir ju så konstigt på såna här forum tycker jag. Man pratar och diskuterar allt möjligt och en hel del privat men utan att kunna höra av sig "på riktigt", förstår ni hur jag menar? Fastän jag inte känner henne alls så är jag ju faktiskt orolig att det hänt något hemskt när hon slutade skriva så tvärt från att ha skrivit flitigast av oss alla...
Hej tjejer!
Ett tag sedan jag skrev här nu men dagarna bara rullar på och när jag väl får en stund över är det så mycket jag vill hinna med: Läsa bloggar, se nåt på tv, nåt jag behöver fixa, gå och lägga mig tidigt... Det är verkligen fullt upp med två små! Den minsta är inte stilla långa stunder, hon kryper rätt snabbt och ställer sig upp mot allt. Storasyster måste jag också passa på så hon inte "hjälper" lillasyster att resa sig eller ger henne nåt att äta eller hittar på egna hyss. Puh!
Irma - Så jobbigt med såna chefer som verkar ha noll förståelse! Jobbar du med något säsongsbetonat eller varför är det annars semesterstopp för juni? Låter märkligt... Skönt att det går bra med Victor på förskolan i alla fall så du inte behöver ha det att oroa dig över samtidigt. Hoppas allt löser sig till det bästa!
Johjen - Känner verkligen igen det där med stark vilja och att vara både underbar och asjobbig! Och snart är jag också där, igen... Så det var svininfluensan ändå. Visste inte att det tar så lång tid att bli frisk från det men det låter jobbigt.
Hur är det med er andra - Bell och Kelsson? Fortfarande ingen som hört något från Vsg? Det blir ju så konstigt på såna här forum tycker jag. Man pratar och diskuterar allt möjligt och en hel del privat men utan att kunna höra av sig "på riktigt", förstår ni hur jag menar? Fastän jag inte känner henne alls så är jag ju faktiskt orolig att det hänt något hemskt när hon slutade skriva så tvärt från att ha skrivit flitigast av oss alla...
Värre för dig som jobbar. Jag har ju egentligen ingen tid att passa på dagarna
Kram
Sira: jag hoppas att han inte hoppar över krypandet
Bell: Stackars liten! Hoppas att han blir bättre, vet hur det är när man inte får sova. Niilo har också sovit dåligt i 2 nätter nu så börjar bli lite sliten...
Hej tjejer!
Ursäkta min långa tystnad, men jag vet inte heller var tiden tar vägen...
Med oss är det OK, dock fick Victor feber i lördags när jag var borta över helgen så igår var jag hemma med honom, och det enda han ville var att vara i famnen. Gnällig som bara den, täppt osv. Gick till läkare i måndags för att kolla lungorna och fick Ventoline för att vidga luftvägarna. Sedan igår har han inget feber, men är fortfarande gnällig. Idag var maken hemma (bokslut på jobbet...)och hade den idiotiska idé att låta V sova i över två timmar på em, så vi har haft en nattning från helvetet!
Men äntligen verkar han ha somnat.
Jag är ledig till måndag och det känns väldigt skönt
Bell, hoppas Douglas är bättre nu.
Johjen, Sira, Kelsson hoppas allt är bra med er förutom tidsbrist som vi alla verkar lida av!
Kram!
Hej tjejer!
Hoppas ni haft en fin helg! Helt underbart väder, jag har verkligen njutit! Vi har ätit alla måltider på altanen och varit ute hela dagarna. Så härligt! Verkligen Sverige när det är som bäst. Hoppas bara att det håller i sig nu.
Annars tycker jag det är ganska slitigt nu faktiskt. E är mitt i åttamånadersfasen och det är riktigt jobbigt. Vill inte äta ordentligt så jag helammar nästan igen, vill bli buren i stort sett hela tiden, missnöjd, omöjlig att klä på och byta blöja på och dessutom två tänder på väg. Och så har jag opererats för mina cellförändringar som var medelsvåra. Operationen var bara ett par dagar efter att jag fick beskedet så väldigt snabba ryck men samtidigt skönt att ha det gjort. Dock skulle jag ta det lite lugnt i tre veckor och inte lyfta tungt osv men det är ju inte helt lätt med två små barn. Det höll i en vecka ungefär men vardagen funkar ju liksom inte annars...
Bell: Stackars liten, hoppas att immunförsvaret hinner ikapp snart så han slipper vara förkyld!
Sira: Tror att han har varit lika dålig i andningen hela våren . Först tror man att det är bara förkylning men hur länge kan den som hålla i sig? Dessutom är han lite bättre på morgonen men blir sämre o sämre under dagen o på kvällen rosslar det rejält. Men som sagt utredning som förhoppningsvis ger svar snart.
Bell: Så är det, mest synd om de små. Min stackars lilla skrutt har fått så mycket physiomer att han själv går ibland till flaskan o stoppar den i näsan