Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Såg nu att det var Pearl bara jag fick upp för 2500. XP för 2999 kr. Måste vara gjord för utländska marknaden. Vem kör bebis framåtvänd i Sverige? Tur man får hjälp här av er experter Kram
Kram
Såg nu att det var Pearl bara jag fick upp för 2500. XP för 2999 kr. Måste vara gjord för utländska marknaden. Vem kör bebis framåtvänd i Sverige? Tur man får hjälp här av er experter Kram
Idag fyller vår älskade Lovisa ett år!! Gud va tiden går fort. Känns helt galet!! Var ett år sen jag vaknade av en värk kl 04 och 05.45 var hon född. Raketbebisen Hoppas ni också har en bra helg. Här har vi det toppen idag Firat med familjen idag och nästa helg blir det stort kalas! Kram
6månaderskontroll avklarad. Det blev lite ris och ros.
En pigg och glad liten kille som byter hand med leksaken och som är så stadig som förväntas i hans ålder.
Mindre bra var väl att han bara gått upp 300 g på 6 veckor och det är ett tydligt tecken på att han behöver mer mat. Han ska fr o m nu inte äta frukt för det gör tydligen så han ratar det som de anser att han ska äta. De säger att gröt och välling är det bästa. Blev chockad och bad om andra förslag med järn men de sa gröt och välling igen. De sa att anledningen till att han inte vill äta gröt är att jag ammar på natten. Jag ska på en gång sluta amma på natten enligt dem så ska jag se att han börjar äta gröt.
Vet inte riktigt vad jag tycker om vad de sa, känns lite så där faktiskt. Gröt kan jag köpa är ett bra frukostmål men välling vill jag faktiskt inte ge, tycker inte att det är nåt jag vill ge honom öht.
Kändes som de tyckte jag är dålig för jag inte vill ge välling. Så typiskt svenskt att de ska ha välling för så har vi alltid gjort i det här landet. Säkert typiskt osvenskt att resonera att det måste finnas annat att ge bebisar.
Kram
Tillägg: Vi gav inte vår stora välling heller, det har gått bra ändå. Fast vår bvc-sköterska höll med oss om att det är ett svenskt påfund och inget nödvändigt alls... Vi gav gröt och turkisk yoghurt med lite fruktpuré istället.
Definitivt fler tänder på gång här! Efter en noga undersökning av Adams tandrader kände jag små piggar under köttet och med alvedon och mum dent sov han till kl 4 utan att vakna. En kort amning, testade det du skrev Villsågärna, och sen somnade han om till 06. Helt ok! Dock väldigt gnällig och klängig men då vet vi vad det beror på. Adam har dessutom tid hos tandläkaren för första gången på torsdag lägligt nog!
Hoppas ni alla får en fin dag!
Kram
God morgon tjejer,
Bell, hur mår du idag? Hoppas det känns bättre med lite distans till besöket. De flesta BVC är verkligen bra och man får mycket stöd, men jag tycker att det är under all kritik att det finns fortfarande för många där man inte lyssnar och bara kör på gamla spår utan att vara öppen till nya sätt...
Vsg, hur har ni det?
Med oss är allt bra, vi hade några mammor och en pappa på fikat igår, och Victor var ju väldigt trött...han somnade så fort hans pappa la honom i sängen lillhjärtat. det tär på krafterna att underhålla sina gäster!
Idag blir det en lugnare dag, bara vi och hundarna, så det vankas skogspromenad. I kväll blir det lite mammaträning.
I morse kunde jag inte hålla mig för skratt. När Victor väl hade fått sin gröt (6,5 msk pulver blandat med ersättning) så skrek han hjärtskärande så jag mosade en banan och han åt 3/4 av den hur fort som helst. Vad han växer just nu, känns verkligen som en helt ny fas, och på ett sätt är det lite sorgligt att bebistiden helt är över, speciellt med tanke på att det lär inte bli en till för vår del. Förstår mig rätt, jag är oändligt tacksam att han finns i våra liv, men det blir plötsligt så mycket mer verkligt nu. Jaja, jag får väl ha en kort stund av "sorg" så går det över. Vill inte låta som en gnällspik!
Hoppas ni alla får en härlig dag.
Kram
Tack för tankar, åsikter och råd kring mitt besök på BVC igår. Douglas tar inte flaskan här heller och jag trugar inte så välling blir det inte. Ska prova med gröt igen och göra som vsg skrev, att ha klämmis som tillbehör. Ska testa torsken och potatisen till lunch och krydda den lite. Har aldrig tänkt på att han ratar mat och gröt för att det inte smakar något, jättebra tips Irma.
Sira, hon menade att det är klart att han inte äter gröt när det är öppet i mjölkfabriken hela natten. Alltså att han kommer äta gröt när inget annat erbjuds. Gällande klämmisarna sa hon att om han får söt god frukt kommer han aldrig att äta besk potatis. Jag sa att jag vill ge mat han gillar då det heter matlust och inte mattvång. Det ville de inte lyssna på. Ska prova lite turkisk yoghurt, kan ju vara bra om han gillar den eftersom det är mycket fett i.
Känns annars bättre idag och vi är fast beslutna att vi gör det bästa för vår son och vi tror det är bättre att han får fasa ut amningen själv på natten. Han är trygg med att sova med mig och så får det bli ett tag till. Vår sköterska berättade igår innan vi gick att hon ska sluta så nästa gång blir det en annan. Ska ge henne en chans är hon likadan får jag byta BVC.
Kram till er alla
Hej, idag till lunch provade vi morot/palsternacka och jag hällde i en skvätt grädde, han åt en halv liten burk. Till mellis testade vi turkisk yoghurt och blandade i jordgubbsklämmis och det åt han med glädje.
Ska testa torsk/potatis igen till middag. Till melliset på förmiddagen fick han klämmis med mango/yoghurt/ris och han åt en hel.
Han har sovit bra idag så middagen kan nog bli riktigt bra rent humörmässigt
Kram