Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Hur mår du idag? Har du inte ont och ingen feber är det nog inte mjölkstockning. Hoppas det är bättre. Tror inte du behöver vara alltför orolig men jag förstår verkligen att det känns jobbigt. Hoppas du får snabbt hjälp. Kram!
Jätteont imorse men ingen feber.
Grr 1177, inte ofta man får bra råd av dem. Första gången sa de att de kan bli knölar när man ammar och att jag skulle höra av mig på måndag om det inte blir bättre. Idag skrämde de upp mig och sa att jag fått en bröstinfektion och att jag måste åka till gynakuten.. Som tur var hade jag ringt närakuten som tipsade om varm vetekudde (varma duschar hjälpte inte). Efter ca 10 min med vetekudde och amning så blev bröstet mjukare.. Så troligtvis vanlig mjölkstockning, ammar ju inte på dagarna längre. Ammar bara vid 5:00, 10:00 och vid läggdags. Men ammade mycket en hel natt då hon var så förtvivlad av nästäppan och jag var helt väck så visste inte vad jag gjorde, nog därför det blev stockning. Hade tänkt att sluta amma helt men det är galet svårt när lillan älskar bröstet så. Hon flämtar som en hund precis innan då hon vet att hon ska få amma och skrattar till av lycka. Man vill ju gärna inte ta det ifrån henne. Tycker att det är så himla svårt. Hon blir dessutom så lugn och avslappnad. Inatt och idag har hon ju fått amma hur mycket som helst pga av stockning, ha ha lillan får lördagsgodis, oj så lycklig hon är :)
Hon var svullen i näsan men fått Nezeril och sovit hyfsat igen, 4-5 uppvak (det är knappt ingenting för oss).
Kram