• Danisen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-02-05 11:11:17 följande:

Hej!

Ni som har problem med skrikig bebis och magont. Byt till nån av dessa D-vitamindroppar!! Har hört flera bebisar som reagerat med regelrätt kolik. Det är inte oljan de inte tål utan konserveringsmedlet (fullt med E:n i den man får av Bvc, usch!!). Dessa två nedan är utan E-ämnen. Jag gillar ju ekologiska varor och inte förtjust i E-tillsatser så ska byta med en gång även om vi inte har problem med kolik här.

www.apotea.se/dunmedic-d-vitamin-olja-80ie-per-droppe-25-ml

www.apotea.se/semper-d-vitamindroppar-10-ml

Tack det ska jag med göra Bums. Vet om att det finns andra men har bara inte bytt av någon anledning som jag inte vet. Apotea here I Come . Maja får ju ont i magen så jag Har delat upp dom på 2 tillfälle om dagen. Men det vore skönt att slippa det och alla E-nr.
  • Danisen

Maja sover på sidan nu när hon är förkyld. Det fungerar kanon. Inte lika täppt och inte lika slemmigt i halsen då.

• Danisen

Vi har en tripptrapp stol från stokke. den nya insatsen till bebisar verkar bättre än den gamle med träbygel. Försökte klistra in en länk från lekmer för att visa hur dom ser ut nu, men de går inte på Google Chrome, någon som vet hur man gör? Googla bara tripptrapp stokke så kommer dom upp.

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-02-05 16:48:52 följande:

Här är länk till Tripp Trapp med babyset

www.babyland.se/stokke-tripp-trapp-babyset

Synd bara att dynorna inte är så snygga om man ska ha en svart stol nån som hört om man kan köpa i annat tyg nånstans?

Jag tänkte se om en sån vanlig passar, gillar inte heller deras tyger. Är stört förtjust i Ng babys harlequin tyg så skulle vilja ha deras dyna om det inte ser dumt ut .

Det jag gilla med den nya varianten är det stödet för Ryggen som finns nu .

Vi har med en Ikea stol, blå som vi fått, tänkte ha den utomhus I sommar som du skrev och köpa en vit att ha inne med sånt bord till
  • Danisen
    lelle75 skrev 2015-02-05 21:17:44 följande:

Ligger hon kvar på sidan av sig själv eller gör du ngt för att hon ska sova så? Det enda som funkar för Alice också men tyvärr så vill hon till ryggläge, trots att hon har en sidokudde. Brukar funka bra när hon sover djupt första passet att ligga kvar på sidan.

Hon sover i babynest och nu när hon varit förkyld så har jag rullat ett täcke och lagt på ena sidan bakom ryggen då, så det blir mindre plats sen en kudde under huvudänden så där är lutning med. Har väntat med att lägga ner henne tills att hon sover djupt för då ligger hon lättare kvar på sidan. Prova å se om det fungerar hoppas att du förstår hur jag menar.
  • Danisen
    Längtar12345 skrev 2015-02-06 11:07:36 följande:

Äntligen fredag hehe. Lill-fisen somnade som vanligt kl 20 igår och jag råkade visst också somna. Såå skönt och till min sstora lycka vaknade jag kl 02 och då sov hon fortfarande! ! Jag har alltså äntligen fått sova 6 tim, otroligt. Petade på henne lite och tyckte det var dags att äta, och amningen i natt har gått bra. Får se hur det går i eftermiddag igen. Tack för All peppning!!

Nu ligger vi i soffan och myser och ska nog inte göra så mycket mer....

Har besökt dunmedical dr från nätet, vi får ha gemensam utvärdering här sen!

Känner mig lite täppt i näsan och tung i huvudet! Livrädd för RS och har varit nästan helt isolerad och endast träffat friska människor. Hur är det möjligt! Ska jag kolla upp om det är rs eller hur ska jag göra? Kan knappast isolera mig från lilltjejen?

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

Kram

Jag är med förkyld snorig hängig åså. Maja verkar frisk igen tack och lov. Inte mycket man kan göra. Rs virus visar Sig ofta som en vanlig förlylning så det behöver inte vara farligt. Gå in å läs på 1177 . Hur gammal är hon nu?
  • Danisen
    Längtar12345 skrev 2015-02-06 11:23:12 följande:

Hon är 7 veckor idag. Och då hade jag gått 9 dagar över tiden så hon var inte tidig eller liten. Hon är pigg och kry än så länge men man blir lite nojig. Försöker att ha bra hand hygien och inte hålla på och pussa på henne.

Ja, man blir verkligen nojig oavsett ålder Maja är 3 månader och jag har varit grymt nojig när hon var förkyld, sög näsan massor och använde koksalt. Det verkar ha fungerat. Men nu är din tjej frisk och hoppas att hon förblir det . Mitt tips till dig är att använda coldzyme .
  • Danisen
    Bell13 skrev 2015-02-06 14:14:29 följande:

Hej på er, 

har varit hos min bm idag och hon tyckte att mitt fundusmått eller vad det heter var i minsta laget. v 33 idag 32+0 och 30 cm för exakt 2 v sedan var det 29 cm så det har ökat 1 hel cm 

Jag har alltid fött lite mindre barn 2780 g resp 3060 g. Hon frågade just om jag gjort det och hon sa också att hon inte är orolig men att hon vill kolla upp om det är så att han är liten men följer sin kurva eller om det kan vara så att moderkakan inte riktigt fungerar och att han inte får tillräckligt med näring. Ett tillväxtultraljud är inbokat till på tisdag kl 9.00. 

Finns det möjligtvis nån av er här som kommer ihåg vad ni hade för mått i v 33?

Jag hade 32 i sf mått i v.33+0 var inte hos bm v.32+0.
  • Danisen
    Bell13 skrev 2015-02-07 06:51:24 följande:

Tack det uppskattar jag. Mina döttrar har som sagt varit av mindre sorten men väldigt tryggt att vi kollar honom. Ser faktiskt fram emot ett extra ultraljud och få se honom en gång till innan det är dags att föda.

Såg du att jag svarade dig igår angående mitt sf mått?
  • Danisen

Hörreni ni... jag har fått *trumvirvel* SOVA hurra 00-05.20 och 05.45-08.30. Engångs grej antagligen men det va skönt iaf

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015