• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Kelsson1 skrev 2016-01-30 11:54:42 följande:

VSG: Visst är det skönt med samma avdelning så får de små stöd av storasyskon
    Låter som en härligt mjuk start nu på våren, blir säkert väldigt bra det där.
    Niilo är äntligen frisk o äter igen.
    Det vi för närvarande har problem med vissa dagar (inte varje dag) är att han dricker för lite. Så pass att blöjan är nästan helt torr o luktar väldigt starkt urin. De dagar när det blir så får jag verkligen inte i honom tillräckligt med vätska hur jag än försöker. Varken vatten eller mjölk duger utan han puttar ut pipmugg o nappflaskan med tungan o totalt vägrar att dricka mer. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till de dagarna.
    Normala dagar dricker han en del vatten när han äter o får sedan mjölk ur nappflaska när han ska sova (dricker kring 90 ml mjölk ca 4ggr om dagen).
    Undrar om man får tvinga i honom vatten/mjölk med spruta de dagar han inte vill dricka? Eller finns det något annat man kan göra?

Bell: Vilken fin bild på en liten goding
    För mig var det bara roligt att fylla 40, var i Turkiet o fick en hel dag för mig själv med sol o bad o pedikyr

Det laddade var nog att vi bestämt att försöka skaffa barn till jag fyllde 40 år. Blev gravid med Douglas 5 dagar efter min födelsedag men det visste jag ju inte då
    Kram
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2016-01-31 21:21:32 följande:

VSG: De senaste dagarna har han druckit sin ersättning igen, hoppas att det håller i sig annars vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till.

Har du kontaktat vården när han inte kissat på en hel dag? När jag ringde vårdcentralen sa de att kissar de inte så är det inte bra.
    När jag slutade amma så drack Douglas ingenting alls i princip förutom vätskan i maten. Han kissade ändå flera fulla blöjor om dagen. Kan det vara någonting annat? Kram
  • Bell13

Samma för mig att jag inte ser bilder i appen på telefonen. Han har vuxit så mycket och lär sig mer och mer för varje dag. När han väl började röra sig gick det snabbt, han har börjat dra sig till stående igår.

Kram

Irma01 skrev 2016-01-30 11:26:04 följande:

Bell, han är så söt Douglas, vilken härlig min! Såg inte bilden förrän nu, ser inte på appen bara på datorn ju.

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2016-02-01 14:45:04 följande:

Hur mår ni alla? Sista veckan här med Lovisa hemma!! Gosar till max!! Sen får man väl iofs se hur det blir med det där med förskola. Är ju trots allt vabruari nu Känns bra att jag bara ska jobba halvtid iaf. Kram

Det är full fart på Douglas han har börjat ta tag i saker och drar sig till stående, benmusklerna hänger inte med så han ramlar hela tiden. Det är passning 24/7 som gäller nu hinner gå in här när han sover samt äter
    Kompisars barn har åkt på influensa och öroninfektioner och allt möjligt, nästa februari ligger jag där själv är glad att slippa i år.
    Njut av den sista tiden!
    Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2016-02-02 18:16:24 följande:
    Ja det är intensivt då de börjar röra på sig Kommer ihåg. Lovisa är ju överallt men klarar ju det mesta numera så stor skillnad. Men grindar har vi många fortfarande Snart går han nog lille Douglas om han fortsätter sådär.

Här hoppas vi slippa magsjuka i år iaf!! Bara förkylning än så länge. Storasyster hade feber i fredags kväll. 39,5. Men bara en kväll/natt och inget mer sen.

Kram
    Törs ju inte lämna honom ens för att gå på toa längre vilket gick bra tidigare han har blivit en egen liten personlighet och han är så himla charmig. Blir ju mycket frustration med när hans kropp inte hänger med på vad han vill.
    Han kommer ju säkert att gå innan februari är slut om han fortsätter i den här takten.
    Hur känns det att börja jobba snart, visst är det sista veckan nu?
    Kram
  • Bell13
    Irma01 skrev 2016-02-02 21:50:36 följande:
    Tyvärr fungerar det inte för mig att jobba deltid, det kommer då att vara så att jag måste göra lika mycket för mindre betalt och mindre tid, så jag har bett att anpassa tider. Jag kommer att vara på jobbet tidigt tre dagar i veckan för att kunna hämta runt halv fyra. Då lämnar maken runt halv nio. Sedan lämnar jag två dagar i veckan så kan maken åka tidigt och hämta. Vi har tyvärr inte mycket hjälp då min familj är i Frankrike och min man har bara sin pappa kvar.

Vi börjar så, sedan får vi självklart anpassa om det skulle bli så av en anledning att Victor inte klarar av att vara på förskolan. Vi tar ett steg åt gången och därför är det skönt att han börjar i mars, så är det inte en jättelång period innan semestern. Tänker ta tre veckor semester och två veckor föräldraledighet, och min man med så kan Victor vara långledig. Känns viktigt tycker jag. Vi ska också börja med städhjälp, så vi slipper det på helgerna (iaf varann vecka). Allt för att kunna fokusera vår lediga tid på det viktiga!

Det är en speciell känsla att jobba för sig själv. Ser på maken hur mycket gladare han är och mer harmonisk. Kram!
    Vill också slå ett slag för städhjälp, vi har haft det ett tag och det är guld värt. Så värt att slippa det på helgen som du säger. Vi har varannan vecka och det räcker för oss. Vi köper en del mat från mat.se också och det är också smidigt, kan beställa via en app i min iPhone så det spar tid även om jag ibland tycker det är mysigt att åka och handla ser det numera som egentid
    Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2016-02-02 20:58:09 följande:
    Ja visst går det fort! Känns det bra på jobbet med? Hur kommer ni att jobba då Victor börjar på förskolan? Ni får nog räkna med en del vab i början med

Inskolning nästa vecka och så börjar jag den 15e. Känns jättebra. Ska ju jobba för mig själv. Som konsult ihop med en fd. kollega. Känns jättebra och roligt bara faktiskt. Väldigt skönt med deltid med och en ledig dag i veckan. Känner mig lyckligt lottad då jag inte vill vara ifrån barnen mer än så. 75% kan man ju kräva att få jobba men som anställd har man ju inte rätt att få en ledig dag om arbetsgivaren säger nej. Så är ju guld att få styra allt själv framöver. Fast pirrigt med såklart

Victor låter så harmonisk och din make med Härligt!

Kram
    Låter ju verkligen som en dröm att arbeta så som du beskriver hoppas verkligen jag får möjlighet att ha det så sedan.
    Kram
  • Bell13
    Irma01 skrev 2016-02-03 17:20:49 följande:
    Tror det kommer bli toppen! Hur är det med Douglas?

Kram
    Jag får säga att det är bra med honom. Han kröp med stapplande steg ikväll och han rör sig helt själv i alla positioner från liggande till mage till krypande och till sittande. Han drar sig till stående och kan ta nåt steg i sidled utan att ramla.
    Gick lite väl fort när han väl kom på det
    Hans pappa ligger i influensa här hemma sen igår kväll så vi får se om vi klarar oss. Än så länge är vi friska.
    Annars har han en stor personlighet men så säger ju alla mammor, han är nästan alltid på glatt humör och jättelätt att ha med sig överallt.
    Hur mår din lilla?
    Kram
  • Bell13
    johjen skrev 2016-02-03 12:38:54 följande:
    Förstår precis hur du mår just! Har ju själv pms from hell, fått diagnosen pmdd, och tycker också att det är fruktansvärt jobbigt med tålamod men blir också helt apatisk, nedstämd och orkeslös. Jag blir djupt deprimerad i ca 3 dagar med självmordstankar men har på senare tid blivit mer utåtagerad med ilska och irritation. Min sambo tycker jag är två helt olika personer och jag förstår honom och vill inte att det ska påverka Adam. Har också läst Kaos i kvinnohjärnan men tycker det verkar komplicerat med biokemiska hormoner och dyrt! Men helt klart värt det om det funkar. Känner du någon som testat det? Rätt kost, sömn och träning ger lite lindrig för mig. Min väninna har blivit hjälpt av permalex men det är ju antidepressiva. Just nu tar jag ingeting pga att vi försöker få barn men måste få hjälp med det här längre fram. Berätta gärna hur det går för dig!

Lycka till och Styrkekramar!
    Stackars dig det där låter ju allvarligt med självmordstankar. Jag har aldrig varit där själv men det låter skitjobbigt gråter en dag en vecka innan ägglossning men annars ingenting. Hoppas du får hjälp att må bättre.
    Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2016-02-03 10:04:26 följande:

Själv ha jag inte haft en sån fantastisk morgon idag Har börjat få grymt jobbig pms. Mensen har även blivit oregelbunden så tror att jag är i förklimakteriet nu. Inga svettningar eller vallningar eller så men nåt förstadie tror jag det är iaf. Ska boka en tid på Hormonelle för att se vad jag kan få för hjälp. Nån av er som varit där? Har ingen stresstålighet de dagar jag mår såhär. Känner att jag har kort stubin. Blev irriterad på äldsta dottern imorse då vi skulle till förskolan. Skäms nu Usch! Känner inte igen mig själv. Har inte det tålamod jag brukar ha. Så nåt ska göras åt detta pronto!! Har ju läst "Kaos i kvinnohjärnan" så vet ju att jag ibte behlver ha det såhär. Alltför många kvinnor som lider i tysthet pga obalans med hormoner. Så nu hoppas jag på bra hjälp på Hormonelle Kosta vad det kosta vill!! Kram

Den där känslan av ånger när jag varit sur på barnen utan anledning och när det inte varit deras fel är hemsk. Usch kan nästan få ångest av det. Håller med dig att man inte ska lida i det tysta. Finns hjälp ska man ta den.
    Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015