Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Hur har du det med alla sjuklingar i familjen, bättre hoppas jag?
Kram
Hej tjejer!
Tack alla för era ord! Jag mår bra nu.
Azurea, jag hoppas verkligen att ni kommer att få ett svar, det måste vara väldigt svårt att inte veta.
Bell, förstår verkligen att du blev förbannad! Oerhört dåligt att bete sig på det viset...
Vsg, skönt att läsa att ni mår bättre nu.
Själv var jag på afterwork med mina kära kollegor, en mjukstart inför måndagen!
Kram
Hej, hoppas ni alla mår bra. Här har natten varit lite knölig. Uppvak vid 02.00 och relativt lätt att somna om, räckte med en hand på magen. Nästa uppvak blev vid 04.15 och gav lite ersättning men tog tid att somna om. Vaknade var tredje minut och gnällde och höll på så i 20 min men sov sedan till 06.30 så helt ok.
Senaste veckan och framförallt senaste dagarna har det hänt en del i hans utveckling. Han försöker att krypa men orkar inte riktigt, som om hjärnan vet precis hur han ska göra men musklerna är inte redo. Han hasar sig också bakåt i magläge, kan ta sig från sittande till magläge själv och vänder sig också hela tiden. Han har ju varit väldigt still ända till nu och så händer allt på samma gång.
Han har också börjat dricka vatten efter måltiderna så min oro över att han inte skulle få i sig vätska efter amningsstoppet var ju helt obefogad
Är dock mer trött av att vakna på natten än när jag vaknade av att amma, som om det var programmerat att man fixar mindre sömn när man ammar.
Hoppas ni får en fin dag i kylan - 13 här i Stockholm
Kram
Hej på er! Kikar in här en liten sväng innan läggdags bara. Vill som vanligt kommentera mera men sömnen är fortsatt kass så jag måste prioritera att sova...
Tack för all pepp! Vet ju att det blir bättre men fy vad jobbigt när man är mitt i! Minns inte att just fyra månader var så mycket jobbigare med vår äldsta men sen kom jag på att så här var det i stort sett hela tiden under första året med henne. Hon var en väldigt krävande bebis så skillnaden blev inte så markant som nu. E har ju varit väldigt enkel från början. Storasyster försökte vi inte ens lägga i spjälsängen förrän hon var runt ett halvår för hon vaknade alltid när hon blev nerlagd och sen tog det tid innan hon somnade igen. Hon tog varje chans att vara vaken och sov bara i famnen. Kunde aldrig lägga mig ner i sängen förrän långt in på natten och sen bara sova två timmar i taget. Oerhört jobbigt och jag var dimmig i hjärnan länge.
Vill ändå skriva några saker till er:
Bell: Så otroligt respektlöst av din före detta att inte fortsätta med lusschampot! Usch, förstår att du blev arg!
Roligt att Douglas knäckt rörelsekoden.
Irma: Åh, vad mycket känslor upp och ner du måste haft senaste dagarna. Ledsen att det inte var pga en graviditet. Skönt att läsa att du mår bättre nu.
Vsg: Jobbigt att ni är sjuka. Hoppas alla i familjen blir friska snabbt igen!
Hej och god kväll vill ställa en kort fråga. Om vi tar grötpulver från Semper och grötklämmis från samma märke, är det då nån skillnad och är det ena eller andra bättre?
Kram
Hej vänner, hur har ni det?
Här har det varit en stressig vecka men äntligen fredag och ledig. Vi har varit på BVC idag och Adam väger nu 10,7 kg och är 81 cm lång. Vår stora kille! Så mycket fart på honom nu och han pratar så mycket fast man inte fattar något men väldigt gulligt.
Annars är det bra, svårt att få ihop det med jobbet bara och fick ett migränanfall i måndags efter en stressig dag med mycket press. Min chef säger att jag måste sänka ambitionen och good enough men svårt när man behöver tid att sätta sig in i allt. Jaja blir säkert bättre efter ett tag.
Vi håller på att träffa olika huslevrantör då vi ska bygga hus, tror någon frågade om vi skulle köpa nytt hus men vi ska bygg nytt på vårt tomt. Bor ju på 50 kvm idag med egen tank och brunn så ska bli himla härligt med större samtidigt som vi kopplar in kommunalt avlopp och vatten!
Fyller 40 om några veckor och försöker ta det med ro.. 40, känns stort på något sätt! Så glad att jag har Adam och min fina familj, var ganska vilsen när jag fyllde både 30 och 35..
Hoppas ni alla mår bra och får vara friska!
Kram