• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Villsågärna, vissa läkare blir man inte klok på...och vissa verkar helt enkelt sakna empati!
    Hoppas verkligen att storasystern blir snabbt frisk.
    Låter verkligen underbart när du skriver inser fina relation du har med dina svärisar. Kände likadant, så när svärmor gick bort förra året 5 veckor innan Victor föddes var det oerhört jobbigt. Nu försöker vi ta hand om svärfar så gott det går.

Önskar dig en härlig vecka på Österlen. Vi njuter av Paris som visar sin finaste sida (sol och blå himmel). Igår var det dop och en härlig stund med våra vänner och idag ska vi träffa brorsan med familj samt min bästa vännina innan det är dags att bege sig till flygplatsen. Victor är verkligen hur lätt som helst och anpassar sig fint oavsett vart vi är.
    Undrar verkligen vad vi gjorde för att förtjäna detta mirakel <3.

Kram

• Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-09-21 11:05:59 följande:

Hur mår ni alla idag? Storasyster piggare här men blev åksjuk och kräktes då vi skulle åka och fika Vi hoppas iaf att det var åksjuka pga amimoxen. Annars är det magsjuka på g. Nu ber jag verkligen till Gud här av desperation!! Orkar inte med magsjuka också Men hon fick medicinen precis innan vi åkte och verkar inte må illa alls nu när vi är hemma så tror inte det är det. Håll tummarna!! Kram

Håller alla tummar hårt för er! Det är väl nog med förkylningar och öroninflammation
    Om hon inte mår illa nu är det säkert bara pga medicin och inget annat!

Tror tyvärr att det finns helt enkelt barn som är öronbarn och får dessa titt som tätt. Min bror var så när han var liten, men jag har aldrig haft det t.e.
    Hoppas att Victor är som jag...

Hur mår Lovisa? Pigg och busig som vanligt ?
    Här är det full fart! Men det är helt otroligt hur snäll och anpassningsbar han är. Inte ett pip trots att han hade svårt att somna ombord igår, men när han väl hade somnat märkte han inte ens att vi landade...
    På hotellet var det inga problem, inte heller att somna hos våra vänner.

Blev helt rörd att se hur han kommunicerade med sin kusin, som var så sött mot honom. Ska bli så kul att få fira jul ihop i år!

Känner mig full av energi, tänk vad lite tid med kära vänner o familjen kan åstadkomma

Hoppas ni får en härlig dag!

Kram
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-09-21 10:59:07 följande:

Hur går det för er och lille Adam Johjen? Hoppas att han är piggare. Håller tummen för flygresan! Kram

Inga nyheter, bra nyheter, vi får hoppas att de sitter ombord!!
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-09-21 11:38:41 följande:

Är det någon här som har erfarenheter av Barnsjukhuset Martina?

En kompis till mig har den via försäkringen och de är väldigt nöjda. Har själv inte varit där.
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-09-21 13:43:23 följande:
    Tänk att eländet aldrig tar slut. Fick börja min morgon med att ringa vårdcentralen då äldsta tjejen fått ett skavsår som det rinner var ur, foten och ankeln är dubbelt så stor som den andra foten och det är rött runt såret. Hon har diabetes så det kan bli förödande konsekvenser av rätt bagatellartade saker. Läkaren skrev ut antibiotika pga att hälsenan kan bli infekterad eftersom den ligger helt oskyddad. De små liven, alltid är det nåt som händer eller nåt man oroar sig över.
    Usch Bell, hoppas ni fick träffa en läkare och att hon behandlas.

Kul att Douglas åt en hel Ellas Kitchen .
  • Irma01
    johjen skrev 2015-09-21 21:53:58 följande:
    Hur har ni det i Paris?!
    Tack, vi hade en härlig helg, jättekul att få träffa vännerna och umgås, samt att träffa brorsan med familj. Kom tillbaka i söndags kväll, igår var vi på U2 konsert i Globen (vi valde rätt dag uppenbarligen) och idag har vi varit o tränat den äldre hunden. Victor är så nöjd, han sitter i vagnen o skrattar, tittar runt och gråter väldigt lite. Väldigt skönt att han är så lätt att ta med sig överallt!

Nu ska vi landa lite hemma

Så skönt att resan gick bra, hoppas du inte blir sjuk nu och att ni kan njuta av semestern.

Kram!
  • Irma01
    lelle75 skrev 2015-09-21 22:34:53 följande:

Alice sover två pass om dagen, på förmiddag ca 1,5 timme och på eftermiddag ca 30-45 min och ibland omvänt, kortare på förmiddag och längre på eftermiddag. Hur är det för era små? Tror ni att det är bättre med ett längre sovpass på förmiddag eller eftermiddag?

Spelar nog ingen som helst roll. De sover så länge de behöver, det går nog inte att styra. Här är det också en längre o en kortare och det beror helt på vilken som blir den längsta. Inget jag har tänkt på alls faktiskt.

Kram
  • Irma01
    lelle75 skrev 2015-09-22 20:10:25 följande:
    Tack alla för att ni delar med er av sömnpassen! Jo faktiskt, här funkar det nästan alltid att styra :) så länge man rullar vagnen på grus så sover hon. Eftersom att jag slutar amma henne till sömns nu så tar jag eller au pairen promenader på förmiddag och eftermiddag. Hon sover alltid en halvtimme utan rullning men efter det måste man rulla vidare. När hon sov hemma tidigare så fick jag tutta om henne efter 30-45 min och behövde ligga kvar bredvid henne för att hon skulle sova vidare. Samma sal på kvällen tyvärr, vaknar alltid efter 45 min och behöver tuttad om. Snart ska jag sluta med det och då får hon dessvärre skrika sig till sömns.

Kram
    Ok, tänkte inte på att man kan behöva göra något aktivt när de väl har somnat, sorry!

Om hon har somnat i vagnen och ni låter vagnen stå på altanen vaknar hon direkt?

Här somnar V när vi promenerar, ibland efter en kvart, ibland efter 45 mn...men har han somnat så vaknar han inte av att det slutar rulla. Dock går det inte att få honom att somna i sin säng on man inte har den perfekta timingen... Då kan man se att han är trött men inte vill sova. Sover han inte på eftermiddagen då äter han sämre på kvällen. Att åka bil fungerar dock alltid.

Kram
  • Irma01
    lelle75 skrev 2015-09-22 20:13:26 följande:

Minns att ni skrivit ngt om skrädmjöl i denna tråd, vet ni om det är järnberikat eller vet ngn vad det är bra för?

Eftersom att det är svårt att få i Alice gröten så har au pairen gjort grötfingrar/grötpinnar idag. Alice åt lite grann men tänkte smarra till dem lite grann. Ngn som har ngt bra recept?

Håller med vsg, gillar hon inte gröt prova annat.

Tips, som vi kör mycket här: turkisk yoghurt blandat med fruktpure.
    En stor favorit .
  • Irma01
    lelle75 skrev 2015-09-22 22:28:32 följande:
    Alice gillar också naturell och det får hon ibland. Men blandar ofta med päron eller kiwi då hon blir så förstoppad lätt. Är yogurt nyttigt för de små? Vill ju inte ge det vid alla mål, hon brukar få lite till frulle också.
    Turkisk yoghurt är absolut bra att ge, berättade förra veckan på BVC när de frågade om hans matvanor och hon sa att det var bra .

Vi ger den två ggr om dagen, som efterrätt t.e, eller som mellis.
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015