• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-09-12 10:29:42 följande:

Hoppas allt är bra med er tjejer!! Här har jag och äldsta tjejen myshelg. Vi åker vid lunch och kommer tillbaka imorgon lunch. Ska gå på stan, fika, gå på bio, äta middag på restaurang och bo på hotell. Bara hon och jag Ska bli så mysigt!! Och så får lovisa mysa med sin pappa med! Fast de blir dock kvar hemma

Vi packar väskan för fullt här hemma nu medan Lovisa sover förmiddag. Mycket som ska med... Böcker, snutte, gosedjur, prinsessklänning och prinsesssmycken och nagellack!! hi, hi!!

Kram

Så mysigt!! Hoppas ni får en toppenhelg!

Kram
  • johjen
    lelle75 skrev 2015-09-11 21:54:53 följande:

Jo, vår au pair har kommit. Hon är för bra för att vara sann och det känns helt overkligt. Det är en fullkomlig lyx att få hjälp. Hon är bara 20 år men klok som en bok och väldigt smart, väldigt intressant att prata med, vi har blivit lite bästisar

Idag unnade jag mig ett långt bad med skrubb och hela baletten, mitt på dagen, kändes konstigt men oj så skönt och välbehövligt. Jag tror att jag älskar min au pair, ha ha!

Så härligt det låter lelle. Njut! Det är du verkligen värd! Kram
  • johjen
    Sira skrev 2015-09-12 17:21:06 följande:

Hej allihopa!

Jag har varit med i systertråden "Vi som äntligen är gravida efter ivf/äd" och för tre veckor sedan föddes vår dotter efter en äd-behandling. Har under tiden följt den här tråden på lite avstånd... Ni verkar ju vara ett tight gäng redan och har vad jag förstått fått barn ungefär samtidigt men jag kollar ändå: Finns det plats för en till?

Givetvis! Välkommen! Har underverket fått något namn?
  • johjen

Tack för grattis angående min viktnedgång! Kämpar vidare och hoppas nått min målvikt tills jag börjar jobba igen..

• johjen
    Sira skrev 2015-09-13 17:57:30 följande:

Tack för välkomnandet!

Vårt lilla mirakel heter Elsa. Hennes storasyster kom också till via äd, tänk att det har fungerat två gånger!

Det går bra tycker jag. Hon sover mycket vilket underlättar när man har ett barn till att ta hand om... Amningen funkar också. Igår var det ganska mycket skrik vid bröstet men jag tror det är att hon vill öka produktionen. Hon drog och slet och skrek om vart annat. Jobbigt men jag minns det från förra gången och att bvc-sköterskan förklarade det så. Hon ökar bra i vikt så jag är inte orolig att hon får för lite.

Med mig är det inte helt på topp. Lycklig och glad att allt gått bra även denna gång men jag fick svår havandeskapsförgiftning med organpåverkan och förlossningen slutade med katastrofsnitt. Jag har en hel del kvar att bearbeta...

Låter tufft Sira! Har du någon bra att prata med eller någon kontakt inom vården?

Kram på dig!
  • johjen
    Kelsson1 skrev 2015-09-13 20:10:27 följande:

Ingen förbättring än , han vaknar 5-6 gånger per natt o vill äta o sover dåligt på dagarna med så blir ingen vila till mig o förutom trötthet har jag huvudvärk också...

Å känner igen mig så! Adam ville bara sova på mig första månaden och åt typ varannan timme dygnet runt.. Skrev upp hur många gånger han åt och rekord är nog 16 ggr! Ingen tröst för dig kanske och jag vet precis hur det känns när man är mitt i det och det känns som det aldrig ska ta slut. Jag hade inga som helst ambitioner när det gällde hus och hem under denna tid utan besökare fick ta med sig mat och fika och städa fick sambon göra. Jag satt mest i soffan eller i sängen! Kram
  • johjen

Oj här skrivs det som bara den!

Villsågärna, ni verkar haft en mysig tjejhelg! Sluta med napp och allt, stora tjejen!

Irma, då är Victor och Adam nästan lika stora! Adam vägde 9,7 och var 78 cm lång i fredags när vi var på bvc!

Sira, absolut städhjälp är toppen och något vi haft de senaste åren faktiskt.. Trodde vi skulle sluta med det när vi fick barn men nu behöver man ju det ännu bättre!

Lelle, njut av au pair! Så underbart det låter! Skulle kunna tänka mig det också i alla fall en vecka i månaden under pms..

Bell, så härligt att Douglas verkar gilla puré!

Här har pms åter tagit mitt liv i besittning och jag undrar hur jag ska klara av denna vecka. Sambon stressad för att hinna med allt med företaget som ska vara nerlagt och klart senast i helgen då vi åker till Spanien nästa måndag. Adam som är gnällig och klängig, hunden som ska ha motion och stimulans, mat som ska köpas och lagas, planera vad som ska med till Spanien och se till att allt är tvättat.. Sen så ska det ju även tränas, vaxas och trimmas och fixas mm mm och egentligen vill jag bara lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet! Men förhoppningsvis slipper jag pms eländet i Spanien!

Nu blir det öppna förskolan!

Kram

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-09-15 11:59:06 följande:

En sak till... Är hemma idag med Lovisa. Hon är piggare och mkt bättre natt men fortfarande förkyld. Vi lyssnar på Spotify-topplistan och när avici kommer så dansar hon loss så jag viker mig av skratt Headbangar (ja det ser ut så iaf), böjer på knäna och viftar på armarna. Var bara tvungen att berätta. He, he! Vill ni pigga upp en lite regntrist dag. Lyssna på musik och rocka loss. Ibland får man lära sig av de yngsta. Nu ska vi ha disco här Kram

Så mysigt!
  • johjen

Adam vaknade kl 06. Tog in honom till vår säng och ammade och försökte få honom att somna om. Kl 07 går vi upp och lägger honom på skötbordet för att byta blöja och då somnar han!! Jag är uppe och vaken. Vad göra? Äta frukost själv i lugn och ro? Försöka somna om? Tror det blir svårt.. Blir nog frukost och kaffe framför morgontv tills han vaknar!

Hoppas ni alla fått sova ok och får en fin dag!

Kram

• johjen
    Irma01 skrev 2015-09-16 08:44:24 följande:

Hahaha!! Förlåt vännen men jag ser honom framför mig och så förmodligen din min... .

Ja, det blir aldrig som man har tänkt sig, lilla gubben <3.

Hoppas frukosten smakade och att du känner dig bättre.

Kram på dig!

Haha precis nej det gäller att ta det hela med ro! Jag fick en lung och skön frukost och nu har den lille bulldozern vaknat och leker för fullt på golvet!

Förresten, släkt och vänner har börjat fråga vad Adam vill ha i födelsedagspresent när han fyller ett. Har du några bra tips? Vad fick Victor? Tänker att vi önskar oss rejäla ytterkläder, ullunderställ mm men kanske finns något annat smart?

Ringde precis kliniken där vi gjorde vår ivf.. Vi har ju ett embryo i frysen och vill veta hur processen ser ut och hur långt innan vi måste boka in att vi vill göra det. Inte aktuellt på ett tag och känns läskigt men vill veta så vi kan ta ställning till om och när..

Hur går det med insamlingen?

Kram!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015