• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Irma01 skrev 2015-09-03 17:42:22 följande:

Vi ska också fira med familjen, det lär bli tillräckligt många "barnkalas" senare

Så de kommer på lunch o tårta.

Annars är det verkligen fullt upp. Har dessutom börjat med en insamling till flyktingarna, jag grät hela kvällen när jag såg bilden på den stackars 3 åringen vars kropp hade spolats upp på stranden i Turkiet. Är anmäld på kommunen som kontaktperson men kände att jag vill göra något mer. Bli bestört på den hat som vissa människor visar men blir glad när jag ser t.e hur tyskarna välkomnar flyktingarna. Det finns ändå lite hopp för mänskligheten...

Hur mår ni idag?

Kram!

Ja det är verkligen fruktansvärt och man känner sig så maktlös. Som förälder hade man gjort allt för att ge sina barn ett bättre framtid. Säger som Villsågärna, heja dig! Har skänkt pengar men skulle också vilja göra mer, ska höra mig för.

Annars verkar Adam vara på bättringsvägen och vaknade 05:45 så något bättre..

Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-09-03 19:20:55 följande:

39,4 nu så väldigt ynklig tjej. Äter bara ersättning idag. Förståeligt. Nu sover hon iaf. Dags att natta nästa tjej! Kramar

Stackars Lovisa! Hoppas hon får sova ok i natt och du också!

Kram
  • johjen
    Kelsson1 skrev 2015-09-04 11:26:10 följande:

VSG & Irma: Alla prover var normala så är bara förkylningsvirus han har fått så vi fick åka hem igen. Stackars liten är bara så ynklig nu när han är täppt i näsan o har feber. Jag kan inte heller ha honom i famnen så mycket för jag värmer upp honom så att febern stiger så han får ligga mest hos pappa som inte är lika bra alternativ (enligt bebis så duger bara mamma).

Skönt att allt var bra men ändå jobbigt att vara så förkyld som liten.. Krya på sig!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-09-04 10:18:19 följande:

Hemmadag idag med två snoriga och rossliga barn men ingen feber idag iaf. Skönt!! Hur mår ni alla?

Lelle - hur är det med er?

Irma - fantastiskt vad ni tagit er igenom tillsammans. Du är en kämpe du!! Underbart att Victor snart är ett år med

Johjen - hur mår ni idag? Ja måttsatser kan vara kul. Lägg dem i en panna och sätt ett lock på så får du lugn och ro en halvtimme till

Här går Lovisa runt med Läragå-vagnen och lägger saker på den. Försvinner både det ena och det andra!! Storasyster har show till Frost-låtarna som vi kör på Spotify. Fullt ös idag med andra ord

Kram

Vi mår bra tack! Adam bättre och bara snorig idag. Vi har varit och gjort ett pass till Adam idag då vi åker om drygt 2,5 vecka. Hur söt blir inte det då? Adam charmade alla hos passpolisen och hade svårt att kolla in i kameran!

Förstår att du har fullt ös med dina tjejer! Skönt att det är fredag och snart helg.. Imorgon ska jag hem till en kompis som är höggravid och ska ha i oktober, på en slags babyshower fast bara med begagnade saker. Jätte bra idé tycker jag och det ska jag köra med om det blir någon mer gång.. Sist jag träffade tjejerna pratade vi "puschpresent" dvs något pappan ger mamman efter hon tryckt ut barnet! Amerikanskt påfund givetvis! Kände till det sedan innan men inget jag förväntade mig när Adam föddes och skojade om att jag fick ett rör ballerinakakor medan de andra hade fått smycken, lakan och espressomaskin..

Kram och trevlig helg!
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-09-04 16:55:54 följande:

Tack vännen <3. Ja, vi vet alla i denna tråd att man hittar en styrka man inte visst att man hade när man möter svårigheter i livet...

Hoppas det går åt rätt håll med tjejerna och att du hinner ta igen dig lite under helgen! 

Här är det bra annars, har bakat tårtan till i morgon, handlat, dammsugit, ska åka och hämta lite kläder till insamling när maken kommer hem. Victor sitter just nu i sin Ikea stol och "läser" sin bok i lugn o ro.

I morgon blir det fullt upp men på söndag är det som tur är tomt i agendan, förutom babysim då.

Trevlig helg !

Hoppas ni får ett mysigt kalas!

Kram
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-09-04 16:55:54 följande:

Tack vännen <3. Ja, vi vet alla i denna tråd att man hittar en styrka man inte visst att man hade när man möter svårigheter i livet...

Hoppas det går åt rätt håll med tjejerna och att du hinner ta igen dig lite under helgen! 

Här är det bra annars, har bakat tårtan till i morgon, handlat, dammsugit, ska åka och hämta lite kläder till insamling när maken kommer hem. Victor sitter just nu i sin Ikea stol och "läser" sin bok i lugn o ro.

I morgon blir det fullt upp men på söndag är det som tur är tomt i agendan, förutom babysim då.

Trevlig helg !

Hoppas ni får ett mysigt kalas!

Kram
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-09-04 17:05:43 följande:

Ja visst är det roligt att ordna med pass..."Not able to sign" tycker jag är för gulligt också

Skönt med semester och en miljöombyte. Kanske också en bra tillfälle för er att prata lite mer med varandra och de förväntningar ni har på er relation.

Ja du dessa amerikanska påhitt alltså... Jag tycker verkligen att det går en rejäl inflation i detta. Det bästa var förutom att äntligen få se lillen, att få den berömda brickan! Sådana höga förväntningar jag har .

Personligen tycker jag att äktenskapet (eller förhållandet) är det viktiga inte själva bröllopet (även om vi hade en rätt stor fest) och jag tycker att det är vansinne att ringen ska behöva kosta 1 eller 2 månadslöner. Hellre att man sparar pengarna och kan skaffa sig ett hus än att gå runt med den största diamant i hela kvarteret. Men jag är ju så långt man kan komma från den amerikanska mentalitet när det gäller just detta- Annars kan jag tycka att det finns en hel del egenskaper och tänk som vi kan lära oss ifrån.

Hoppas ni får en härlig helg!

Kram

Håller med dig, min puschpresent var ju en frisk och fin son och att jag överlevde. Vill inte heller ha något stort bröllop, det viktigaste för mig är att vi gifter oss och blir en familj även på pappret. Men man är ju olika och jag har nog aldrig velat vara någon sagoprinsessa utan är nöjd och så glad över att jag, om dock sent i livet, funnit min livskamrat och den man som får mig att må bra. Visst vi har våra toppar och dalar men vår relation känns ändå stark och självklar på något vis. Semestern blir ett bra tillfälle att prata om framtiden! Vi vill båda gifta oss, bygga om huset och får se hur det blir med ett till barn..

Kram!
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-09-05 20:22:58 följande:

Hej,

Skönt att Lovisa är piggare!

Vill bara förtydliga när det gällde mitt förra inlägg: vi hade också en stor fest i två dagar då vi gifte oss, med släkt från 6 olika länder, vi var på en herrgård så alla kunde sova över och ha frukost tillsammans osv. 65 gäster, en oförglömlig helg och verkligen ett minne för livet!

Jag menar mer att jag tycker att de överdriver rätt mycket i USA med att ju dyrare desto bättre och det är mer det jag reagerar på egentligen. Och att de ska hitta på en massa anledningar att få mer presenter.

Tycker att så mycket blir kommersiellt och som "måste" i stället för att komma från hjärtat och bli på eget initiativ.

Men jag är en sådan som hellre får rosor en vanlig dag än på alla hjärtans dag för att då "måste" man få något.

Så Johjen, håller helt med vår kloka vän vsg när det gäller bröllop!! Gör vad NI vill

Annars är det bra, vi har firat Victor med familj och vänner idag och killen somnade kl 19 nöjd och väldigt trött!!

Han sov bara 2 ggr 30 min på hela dagen...

I morgon är det babysim och sedan hade vi tänkt gå och demonstrera men nu tycker jag att det känns mest som att politiker försöker ta åt sig "äran" och hade hellre sett att de hade bjudit in vanliga människor som har startat insamlingar och annat i stället för en bunt politiker som har varit alldeles för tysta i veckan, så jag stannar nog hemma!!

Lelle, vi har köpt Maxi Cosi Pearl XP och än så länge är vi nöjda. Har inte lärt mig alla finesser än dock...

Men den är till 18,5 kg och inte 25.

Kram!

Grattis Victor!!! Hurra, hurra, hurra! Och grattis till dig Irma, ett år som mamma, vilken bedrift !!!.

Skriver mer imorgon, måste sova nu. Adam vaknat mellan 5-6 varje morgon denna vecka och lade mig alldeles för sent både igår och idag!

Kram alla fina!
  • johjen
    Kelsson1 skrev 2015-09-06 11:13:08 följande:

Har läst igenom alla inlägg o hade tänkt att kommentera men sjuka barn = ingen sömn om nätterna = guldfiskar har bättre minne än jag

Hade åtminstone mysig födelsedag igår, var iväg till Kista gallerian och fick gå lite i affärer så åt vi sen lunch tillsammans och fryst yoghurt till efterrätt. Är så lycklig över att ha fått tillbringa dagen med min familj och kan fortfarande inte förstå att vi haft lyckan att få två underbara barn . Klarar nog av några sömnlösa nätter till

Grattis i efterskott!
  • johjen
    linnea83 skrev 2015-09-06 10:34:45 följande:

Värsta morgonen någonsin!!!!!!Jag och mamma står i köket och pratar.C kryper snabbt som attan förbi grinden som är öppen av ngn anledning..En millisekund och han ramlar ner för trappan :(!!!15 trappsteg ner till källaren!!!Vi har änglavakt och endast 2 blåmärken på knäna och ett rött märke i huvudet.Nu håller vi stenkoll när han sover (råd från 1177)..Alltså skräcken!!Är så jävla upprörd!

Usch stackars vet hur det känns! Adam har ramlat ner från sängen och från babyskyddet rakt ner i ett stengolv.. Som Villsågärna skrev, uppsök vård om du känner dig minsta osäker! Är säkert ingen fara med kan vara skönt ändå. Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015