• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Sira skrev 2016-01-16 15:04:02 följande:

Bell: Din svärmor är verkligen helt osannolik! Förvånad

Ego: Jag fick faktiskt sova litegrann inatt och på morgonen! Maken tog E en del inatt (när hon inte skulle äta...) och gick upp med båda barnen imorse så jag fick lite sömn. Skulle inte gå så långt som att säga att jag är utsövd men oj vilken skillnad mot de senaste veckorna! Sömn är verkligen allt!

Hon är det sjukaste man nånsin kommer att träffa. Lite så att jag tvingas berätta när jag träffar mina vänner - berätta nåt som svärmor sagt/gjort
  • Bell13
    Irma01 skrev 2016-01-17 19:40:20 följande:

God kväll tjejer!

Hoppas helgen har varit bra.
    Här har jag förberett mig inför den stora dagen i morgon...
    Ser faktiskt framemot att jobba igen och är väldigt glad att Victor får två månader med sin pappa.
    Hur mår ni?

Kram!

Stort lycka till idag.
    Kram
  • Bell13

Godmorgon, vill dela med mig och berätta att Douglas nu tre nätter på rad har sovit 19.00 till 06.00. Vi hoppas så klart att det ska vara en ihållande trend. Visst han vaknar till nån gång vid 02.00 men somnar om själv efter nån minut.
    Om det håller i sig blir det ny rutin att natta i hans säng. Allt går bara man är konsekvent, trodde väl aldrig han skulle sova en hel natt för ett par veckor sedan
    Är på Uppsala universitet idag och känns riktigt tomt utan min lilla kille
    Kram

• Bell13
    Sira skrev 2016-01-18 17:24:05 följande:
    Åh vad härligt det låter! Alltså att han sover så bra nu...
    Irma01 skrev 2016-01-18 17:11:18 följande:På väg hem nu! Det kändes bra men jag gör inte så mycket nytta än och att få igång alla system kommer nog att ta minst en vecka... Så jag får ha tålamod och hjälpa till på bästa sätt.

Men det kändes helt OK. Självklart blir det konstigt att bara ha en till två timmar med en vaken Victor men men, så är det.

Kram!
    Skönt att det gått bra idag. Ja, det är en omställning helt klart men man vänjer sig vid det också. Kul med lite spontansemester! Kör försiktigt! Vet inte hur vägarna ser ut därnere men gissar att det är vinterväglag där också.

Det är som du sa att när man är i en jobbig period är det svårt att se slutet på det. Nu börjar det ordna upp sig. För 3 v sen ammade jag mig igenom nätterna och nu sover han 19 till 06 och det är så tacksamt.
    Hur är det hos dig?
    Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2016-01-18 14:24:18 följande:

Här går babblarna varm då jag behövde lite respit för att betala räkningar. En succé

Sen blir det packning! Bestämde mig idag för att ta tjejerna och åka ner till Skåne imorgon bitti då maken ska jobba där ner ett par dar i veckan. Blir mys och ompyssling hos deras farmor och farfar så kör vi hem tillsammans på söndag. Fördelen med att vara föräldraledig

Kram

Vad mysigt det låter säger som någon annan, kör försiktigt. Önskar en riktigt trevlig semester.
    Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2016-01-20 14:34:55 följande:

Hej! Resan gick jättebra. Körde över Markaryd, Hässleholm och Kristianstad så inget snökaos. Lite snö bara men kör fyrhjulsdrivet så ingen fara Vi myser här nu och njuter av underbart vackert vinterväder!!

Kram

Vad härligt. Njut massor av det härliga vädret. Längtar här efter varmare klimat och vår nu.
    Kram
  • Bell13

Hörni, är det någon som haft eksem? Douglas har fått i knävecken, ben samt armar. Väldigt torra eksem och lite röda. Vet inte om det beror på den torra luften samt det kalla vädret eller om det är atopiskt eksem.
    Har smörjt med babylotion från estelle & thild och får se hur det blir. Har en tid hos BVC om 3 v så tänkte visa upp det då för barnläkaren om det inte blir sämre, då bokar jag en tid bara.
    Kram

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2016-01-20 20:08:55 följande:
    Testa några dar med en fetare kräm och ger det sig inte så köp Mildison. Det är cortison och mjukgörande i ett. För oss har det räckt med Mildison i två tre dar och sen fasa ut och så borta. (Storasyster, Lovisa fick ju pga allergi, försvann då vi uteslöt det hon var allergisk emot ist dvs mjölk och soja). Låter som atopiskt eksem men kan ju även vara allergi. Huvudsaken du behandlar innan det börjar klia. Hoppas det ger sig snart! Kram
    Då fortsätter jag att smörja med Estelle & thild och med inotyol några ggr om dagen och är det inte bättre efter helgen köper jag mildison.
    Tack för tipset
  • Bell13
    azurea skrev 2016-01-21 07:59:42 följande:
    Vi fick också rådet med Mildison av BVC för ett litet eksem vilket gav sig ganska omgående. Fungerade jättebra för oss.
    Köper hem mildison efter helgen om det inte blir någon bättring till helgen. Tack för tipset
  • Bell13

En skrämmande sak hände idag när Douglas sov middag. Efter han sovit en timme vaknade han med ett illvrål som övergick i snyftande och hulkande. Det gick inte att trösta honom han betedde sig som han var skräckslagen. Jag höll honom nära i famnen och försökte lugna honom. När det gått 30 min så kände jag att paniken började komma och jag trodde och tänkte att det är något som är allvarligt fel. Efter 45 min fick jag lite kontakt med honom och lyckades få honom att somna igen. Det otäcka i det hela var att han liksom inte var kontaktbar han bara grät och spjärnade emot och inget hjälpte. Har googlat lite och jag vet inte om det kan vara nattskräck? Han har vaknat med ett skrik tidigare på natten och då har det varit lätt att trösta honom, det som hände idag var något helt annat och jag har inte upplevt det tidigare med något barn. Är det någon som varit med om samma? Kan han vara otrygg på något sätt just nu? Frågorna är många har bara hänt idag och han är nu 9.5 mån kan det vara relaterat till åldern?
    Kram

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015