Irma01 skrev 2015-07-08 12:10:12 följande:
Hej Lelle,
Ingen aning om det kan hjälpa er, men kom på att detta gör vi med Victor och jar gjort länge: om vi nu är hemma när han ska sova "middag", beroende på när jag märker att han börjar bli trött (allt ifrån kl 13 till kl 15) så har vi absolut inte samma typ av rutin som för natten. Vi tar inte på pyjamasen, vi tar av byxorna /shorts och låter bodyn vara på, så lägger vi honom i sin säng, sätter igång hans mobil, som han tittar på och ler och så går vi helt enkelt ut ur rummet. Ofta så pratar han lite och det tar en stund innan han somnar. Jag går aldrig in när han "pratar", jag går bara in om han skriker på det sättet som jag vet betyder att han inte alls tänker sova!
Jag förstår verkligen att ni letar efter alla metoder som kan hjälpa, och fungerar det med musik så är det väl toppen. Personligen har jag nest gått på egen känsla, då jag tycker ibland att man blir mer förvirrad av alla olika åsikter som finns i böckerna. Men det är som sagt bara att göra det som känns rätt i magen och det är du och Alice pappa som känner henne bäst.
Jättebra att ni har en plan!
Kram
Tack Irma, prövat att lägga henne i sängen med musikmobil ovan men hon är inte alls intresserad av den. Hon blir bara arg och vrålar tyvärr.
Idag hände ngt sensationellt, jag stod stilla med Alice i vagnen och pratade med ett butiksbiträde, slänger ett öga på Alice och ser att hennes ögonlock är på väg ner OCH hon somnar faktiskt fast jag inte rullar vagnen. Jag blev så chockad så jag började att grina framför butiksbiträdet och jag rös i hela kroppen, en alldeles underbara känsla. Hoppas bara inte att det var för att hon somnade så sent igår..
Ikväll hände samma sak, hon somnade 18:00-18:30 och sen ville hon inte sova mer utan somnade 22:00 ikväll igen.
Imorgon får jag nog försöka att hålla henne vaken för tyvärr så sover hon inte till 10:00, man märker att hon börjar vakna vid 7:00 ändå.
Sover era små 12 timmar per natt?
Kram