johjen skrev 2015-08-16 11:05:59 följande:
Grymt bra jobbat Irma! När jag sprang som mest sprang jag just midnattsloppet på 59 minuter och då sprang jag ca 3 ggr i veckan. Men allt är ju så individuellt men tycker verkligen att du ska vara nöjd med din insats.
Själv är jag inne på tredje veckan med ont i halsen och hängig.. Har inte tränat på en vecka för jag trodde att vilan skulle göra mig frisk men känner mig helt slut. Ärligt talat känner jag mig låg, orkeslös, ont i kroppen och halsen varje morgon men släpper framåt lunch, irriterad på sambon, orkar inte höra av mig till vänner, helt slut på kvällarna efter ha tagit hand om Adam. Inte riktigt likt mig! Visst har jag kraftig pms troligen pmdd men nu är jag inne i den delen av månaden då jag brukar må bra och vara på topp. Känner mig nästan deppig fast jag inte har någon anledning till det. Så trött hela tiden också och sover varje gång Adam sover nu på dagen för att överhuvudtaget orka med dagen. Forsätter det så här får jag nog ringa vårdcentralen för som sagt känner inte riktigt igen mig. Känner mig tröttare och mer sliten nu än när jag inte fick sova på nätterna!
Hoppas ni andra mår bra!
Kram
Men oj, det låter jobbigt. Ännu märkligare om det inte är din "dåliga" period i månaden... Tror du gör helt rätt i att åka till VC. Hade du kollat sköldkörteln förra gången? Ett tips är att se till att du får tillräckligt mycket magnesium samt järn i dig (magnesium finns i många nötter t.e och järn i kött, spenat osv). Kanske kan du ta en kur blutsaft, det är berikat i järn och hjälper bra. Du ska nog be läkare att ta ett blodprov för att kolla att du inte har någon anemi.
Hoppas verkligen det vänder vännen, det är redan svårt att hålla sig pigg när man jagar en 10-11 månaders bebis på dagarna så att göra det när man inte mår bra är verkligen jobbigt!
Tack för dina peppande ord
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
. Klarade mig på 1.01.50 enligt nettotiden och hade säkert kunnat kapa en minut om det inte hade varit så svårt att springa om. Får ha som mål till nästa år att komma under timmen! I morgon är det dags för första "transformer" pass på sats sedan läääänge, få se hur jag mår efter det
Kram!!