Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Har man tandkräm till barnets första tänder? Ngn speciell sort ni kan rekommendera?
Har man tandkräm till barnets första tänder? Ngn speciell sort ni kan rekommendera?
Lelle - hur har natten varit? Har hon varit vaken nåt? Är ni i en utvecklingsfas just nu förresten? Då kan ju sömnen bli lite tokig. Hur går det med maten, äter hon mer på dan nu?
Själv har jag ammat två ggr per natt nu några nätter men det funkar riktigt bra. Inte tröttare av det av nån anledning. Måste vara hormonerna och att jag somnar direkt efteråt plus att jag lagt mig i rimlig tid på kvällarna Sover som en stock emellan amningarna också
Hon ammar ju bara fem minuter ungefär, så inte långa uppehåll. Tänder på g i överkäken nu så märker att hon är störd av det. Fick sova bredvid mig ifrån 05 imorse och hon sov som en liten stock hon med till kl 07
Hoppas ni har en bra dag! Kram
En fråga, måste man helamma när gluten introduceras? Har inte gjort det ännu då jag var lite osäker, har för mig att det var några i tråden som skulle vänta med gluten, när tänkte ni i sådana fall?
Och nu äter hon ju tre små mål om dagen, hon har fått några smulor vetekex vid två tillfällen idag och i förrgår, det är allt. Så nu vet jag inte om jag behöver helamma igen när hon ska få gluten.
Kram
Hinner inte med att läsa då vi har besök.
Ville berätta att jag har fått fantastisk hjälp och stöttning från Bvc som funkar! Nu somnar Alice i sin egen säng utan gnäll. Men tyvärr så fick hon eländig förstoppning då hon vrålade och krystade samtidigt i två dagar, duktiga tjejen fick minsann ut en stor klump i storleken av ca fyra köttbullar, vad chockade vi blev när lilla hon kunde få ut ngt så stort. Så backade med maten och igår fick hon bara amma plus äta katrinplommonpure, till slut kom bajs med bättre konsistens.
Så därför var jag osäker om hon var hungrig på natten så då fick hon tutte, hon ska få det tills hon äter ordentligt igen. Får trappa upp maten långsamt igen. Tur att det fanns mjölk kvar i tuttarna.
Ngn som vet när man bara ger grönsakspure?
Tänkte att Alice ska få gröt till frukost och proteinpure till lunch och middag. Och alltid, plommon/päronpure till alla måltider.
Några tips för att motverka förstoppning?
Är det bättre med gröt eller proteinpure för att undvika förstoppning?
Kram