Bell13 skrev 2015-04-22 01:20:27 följande:
Så din produktion minskade inte för att du gav ersättning? Gav du i flaska eller i kopp?
Har varit lite ledsen idag för att jag inbillat mig att jag måste sluta amma när jag har för lite mat.
Ja, precis så var det för oss. Hon blev otålig vid bröstet och skrek. Du har ju inte så mycket val än att ge honom ersättning då. Går han upp i vikt som han ska? Du kan alltid väga extra ggr på Bvc för att få en indikation på om han får i sig mat ordentligt.
Vi koppmatade först, det var ett helvete och en extremt energikrävande process, ersättning överallt. Sedan prövade vi flaskan från Calma/Meddela som tydligen är likt bröstet, har du prövat den? Den funkade inte för oss. Sen en vanlig flaska, Dr Brown. Oj så skönt det var att slippa kämpa. Alice var ju tokig i bröstet och sög och sög så jag vart inte så orolig över att hon skulle rata bröstet, hon verkade vara alldeles för tuttfixerad :)
Tror inte att du behöver oroa dig så länge han tar bröstet och vill suga. Och du har ju inte så mycket val, nu i början blir de mätta på så lite så det blir lätt att fasa ut ersättningen så fort mjölken kommit igång. Jag drack 4-5 koppar fänkålste om dagen och det droppade mjölk över hela golvet. Drick mycket vatten också! När jag slutade med te så slutade det att droppa, när jag började igen, samma sak.. Är säker på att det löser sig! Kram