johjen skrev 2015-03-04 10:34:10 följande:
Usch ja idag är det en prövning att vara förälder.. Vaknade i natt och hade svinont i halsen som inte ville ge sig här på morgonen, botar med massor av vatten, te och ingefära. Pms är också i full blom känner jag, tvättmaskinen sönder oxh vi ska åka bort i helgen, huset ser ut som een knarkarkvart ja listan kan göras lång.. Adam verkar inte vara nöjd alls gnäller mest hela tiden och känner mig förtvivlad över att jag inte kan hjälpa honom. Enda gången han verkar nöjd är när han ammar, länge, eller precis vaknat. Han verkar inte ha ont i magen, bajset ser fint ut, tanden har inte kommit fram, smörjer med samma salva som dig, han har sovit bra i natt, hälften i sin säng och hälften i min. Jag har sovit ok, först ett 4 h pass och sen 2 h. Gick upp innan Adam vaknat och röjde lite för jag tänkte att jag skulle bara skulle vara med Adam idag och inte hinna med en massa hushållsarbete men även om jag är med honom är han inte nöjd. Gnäller när jag byter blöja, bär honom och har jag honom i famnen ålar han runt. Enda gången han är något nöjd är när han sitter mellan mina ben i fällfällknivs position men det vill man ju inte att han ska göra för länge. Han har ingen feber heller så kanske är det så att har ont i halsen men det skulle han i så fall haft ett tag nu.. Jaja bara ge honom den närhet han behöver och antar att det blir mycket amning idag.
Kram
Usch ha jobbigt!! En sån dag med andra ord, ingen hit direkt
Jobbigt med tvättmaskinen också. Hu!!
Är han förkyld är det säkert det som spökar. Får de feber brukar de mest sova. Vanlig förkylning är gnälligare enligt min erfarenhet. Kan ju hålla på i ett par veckor tyvärr
Du kan ju testa att ge honom en alvedon och se om det blir bättre? Då märker du ju om han har ont nånstans eller om han gnäller pga en fas. Man får ju alltid vara lite uppmärksam på öronen då de är förkylda. (Då gör det ont när de ligger ner men lättar då de sitter upp, vill amma mkt som tröst. ) Tander brukar vara jobbigast dagarna innan det spricker och precis då det gör det så vem vet?
Hoppas du snart mår bättre!!
Kram