• lelle75

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2015-01-26 16:57:25 följande:

Adam må sova som ett lamm om natten men herregud så gnällig och klängig han har varit idag! Vill äta minst varannan timme, vill helst att jag leker eller gullar med honom hela tiden, missnöjd när han ligger i babygymmet eller sitter i babysittern vilket brukar gå bra annars. Jag försöker betala räkningar men fått gjort någon räkning innan han vill ha min uppmärksamhet igen.. Tur att hans pappa kommer hem snart! smile5.gif

Alice har också velat vara nära idag. Men tror att det är för att hon har frysit, hennes händer blir så kalla om inte ligger på bröstet. Svårt att klä dem varmt hemma tycker jag, det blir för varmt om man sätter på en fleecjacka. Har köpt ett par koftor idag, hoppas att det blir bra! Kram
  • lelle75
    villsågärna38 skrev 2015-01-26 19:49:03 följande:

Kolla jollyroom, zalando och babyland m fl. på nätet. Finns många fina sovpåsar med lång ärm. Kram

Har spanar in den på Zalando, tycker bara att de är så dyra och de växer ju ur dem så snabbt. Har en jättebra nu som redan är för liten, så funderade på en billigare utan ärmar men det verkar vara så kallt för de små, tånkte om det fanns ngt syfte utan ärmar. Kram
  • lelle75

Bvc tror att hon har mjukt brosk vilket gör att hon blir täppt. Ngn som har hört talas om det?

• lelle75
    Danisen skrev 2015-01-26 22:10:59 följande:

Jag tycker att det är smidigt utan ärm. Lägger ner henne när hon sover då är det skönt att slippa hålla på med armarna ju. Har pyjamas under och sovpåsen är fodrad så hon fryser inte. Har det varit lite för svalt i sängkammaren så har jag lagt en filt på men inte över ärmarna. Det vågar jag inte, hon flaxar så mycket. Jag har en från la Redoute, den lär passa henne länge till. Det finns i olika längder å himla fina är dom smile1.gif dessutom ofta rea.

Jag förstår, kanske utan ärm för att det ska vara smidigt så klart. Alice gillar ju inte när man klär på henne just på armarna så det hade ju varit bra med en ärmlös. Men är rädd för att hon ska frysa och vakna av det. Får nog bli en med lång ärm ändå :)
  • lelle75
    Jenkis skrev 2015-01-27 07:00:21 följande:

Villsågärna, ja, jag har provat att amma varje timme typ tre gånger innan läggdags och det kan förlänga första sovpasset med 30-60 min (dvs 2,5-3 h mellan amningarna) inte mer tyvärr... smile1.gifSkönt för många av er att ni haft en bra natt. Här har det varit lite tuffare än i går. Han har vaknat många gånger mellan matningarna för att snutta. Nappen fungerar ju inte, men skam den som ger sig smile1.gif Känns som jag sovit i femminuterspass smile4.gif Dessutom är han ju trött, så när han tappar tutten vaknar han till och har svårt att ta den igen eftersom han är trött... Vi kanske får dela på nätterna i helgen.Han kanske sover bättre med pappa?

Lelle, mjukt brosk är vanligt! Brukar orsaka ständigt rossel i halsen t.ex.

Jag tog inte influensaspruta.

Tufft du verkar ha det, verkar som om att du och jag får minst sammanhängande sömn.

Jo, hon rosslar en hel del men inte hela tiden. Så synd om henne, mitt hjärta blöder :(
  • lelle75
    villsågärna38 skrev 2015-01-27 07:45:04 följande:

Orkar inte kommentera så mkt. Storasyster fick diarre i natt igen och Lovisa är ju dunderförkyld. Och jag hemma med två sjuka barn idag smile4.gif Livet med två friska är ju en utmaning redan det smile5.gif Maken tog nattpasset med storasyster och åker till jobbet nu. Han har varit vaken 2-3 tim i natt stackaren. Magsjuka sucks!!! smile4.gif

Det låter verkligen som en utmaning, väldigt jobbigt! Krya på er och hoppas inte att du också blir sjuk! Kramar
  • lelle75
    villsågärna38 skrev 2015-01-27 12:05:28 följande:
    Känner igen det där med mannen. Polletten brukar trilla ner när de varit hemma nån vecka själva med barnet. Att maken tar sjuknätter själv numera med storasyster har också gjort en jäkla skillnad i förståelse. De försöker men är ju svårt att kunna allt med en gång smile5.gif
    Japp, enda sättet att de ska förstå är de gör allt själva. Learning by doing ;)
  • lelle75
    Irma01 skrev 2015-01-27 11:51:25 följande:
    Kan bara hålla med smile1.gif vsg, du är en fantastisk mamma!!
    Du är bäst helt enkelt! Om du bara visste hur mycket du har lärt mig! Du borde ta betalt för alla dina råd! Lovisa och hennes storasyster måste vara överlyckliga att ha dig som gör allt rätt och har koll på det mesta! Kram
  • lelle75
    glader skrev 2015-01-27 14:43:03 följande:

Någon som har testat babyvakten Philips Avent SCD 505? Har just beställt den så säg att den är bra i så fall smile2.gif
    Vi har märkt att Hedda störs lite av oss när hon sover så hon ska snart få börja sova i sitt eget rum och då är det här ett måste... Gillade att den hade vaggvisor också som hon gillar smile1.gif

Hittade den här, verkar väldigt prisvärd! http://www.bäst-i-test.se/Babyvakt

Har ingen ännu men ska spana in denna, skulle vilja ha med kombinerat andningslarm.
  • lelle75

Alice verkar få väldigt ont när hon pruttar, har skrikigt rejält två dagar i rad, ngn som vet vad man kan göra? Kan det vara minifom som hon inte behöver längre? Hur vet man när man ska sluta och hur gjorde ni?

Hon skriker varje gång när pruttem är på väg, men efter det blir hon glad igen och kan skratta.

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015