• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2015-10-02 09:46:40 följande:

Ni som bor i Stockholm, tips på bra och prisvärt hotell? Och givetvis barnvänligt. Vi funderar på att åka upp några dagar här i oktober nu när vi båda är lediga och då jag varit mycket i Stockholm har jag mest bott på hotell i tjänsten nära mitt jobb eller bott hos vänner. Skulle kunna bo hos vänner nu också men vill nog bo på hotell så vi har frihet att göra vad vi vill..

Kram

Hej Johjen,

Jag skulle säga clarion hotel sign eller scandic Grand central. Där har min sambos bror med familj bott ett par gånger då de har besökt oss och de har varit supernöjda. Båda hotellen ligger centralt i stan.

Kram
  • Bell13

Hej, hoppas ni haft en fin helg? Min helg har varit lugn och skön med massa tid att andas ut och samla ny energi inför veckan, svärföräldrarna kommer imorgon kväll och övernattar till onsdag och det är ångestfyllt i själen redan nu.

En sak jag tänkt på är Douglas 6-månkontroll nästa vecka. Enligt en sajt på nätet ska de kunna dra sig upp till sittande och det kan han. De ska kunna vända sig och det kan han inte och han flyttar inte heller leksaker mellan händerna.

Har era barn kunnat allt på kontrollerna?

Kram

• Bell13
    johjen skrev 2015-10-05 09:15:49 följande:
    Adam har inte kunnat allt på kontrollerna och det var just efter 6 månaders kontrollen som mitt oro över att han var sen i utvecklingen. Läkaren var helt manisk på att han skulle flytta leksaker från ena handen till den andra men Adam vägrade ens ta den.. Har har ju varit sen, satt inte utan stöd förrän 8 månader, var sen på att rulla runt mm men skulle säga att han i dag är som de flesta ettåringar även om han fortfarande ligger i det sena spannet. Igår stod han själv i 5 sekunder! Så stolt! Så om Douglas inte kan allt som de kollar på 6 månaders kontrollen så ta det lugnt det kommer han säkert att ta igen med råge sen!

Kram
    Är precis det jag är rädd för att få en sådan läkare du beskriver. Min sköterska är rätt manisk på att bebisar ska vara i magläge flera timmar om dagen annars är hon jättebra på alla sätt
  • Bell13
    johjen skrev 2015-10-05 09:17:55 följande:
    Låter jobbigt med svärföräldrarna.. Försök få lite andhål med barmvagspromenader, amning mm så du orkar!
    Ja herregud låt tiden gå snabbt.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-10-05 13:59:32 följande:

Bell - det är sökert ingen fara. Barn är ju olika. Ni får säkert bara en ny tid igen. Mina barn har klarat det motoriska men äldsta tjejen var lite sen med talet ist. Inte konstigt sen men i senare spannet. Har valt att inte oros mig och det lossnade sen sommaren då hon fyllt två. Pratar på in och utandning nu men inte alltid rent men der utvecklas hela tiden och är inger konstigt säger experterna

Sen är det ju inte fel att magträna. Enda sättet att lära sig är ju att öva upp musklerna och vissa barn behöver ju lite hjälp

Kram

Ps. Jobbigt med svärisarna. Hoppas det går bra!

Min systers svärmor driver BVC i Axelsberg här i Sthlm och hon sa att de inte längre hetsar om magläge och att de flesta barn utvecklas helt normalt ändå.

Douglas ligger på mage ibland men gillar det inte speciellt mycket.

Jag har bestämt mig att inte ha problem men jag har tänkt på läkarbesöket rätt mycket sedan jag läste om vad de kollar och förstår ju att jag säkert kommer att få bakläxa.

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-10-05 20:34:13 följande:

www.viforaldrar.se/Forsta-aret/bebis-utveckling

Vilken bra länk. Blev så låst på de saker han INTE kan istället för att fokusera och vara stolt över allt han KAN

Min äldsta dotter började inte prata förrän hon var 2 år men var sjukt tidig finmotoriskt sett, allt kommer ju inte samtidigt
  • Bell13

Verkar som första förkylningen är på gång nu. Han hostar, snörvlar och har varit allmänt gnällig hela dagen men dock ingen feber. Ingen nästäppa än och det är jag glad över för det är så jobbigt när det blir störningar med amningen. Tycker så synd om honom. Han vill bara ligga och sova på min arm, säkert känns det bättre att ligga med huvudet lite högre.

Kram

• Bell13

Hej på er här hemma har vi en kille som blivit dunderförkyld under natten. Det är hosta och mycket snor som kommer ut när han nyser. Svårt att äta inatt pga mycket snor och enda läget var att sova på min arm om jag lade ner honom vaknade han.

Jag vaknade helt stel och har sovit jättedåligt.

Kram

• Bell13
    Sira skrev 2015-10-06 13:19:48 följande:

Hej på er!

Haft en fullspäckad helg här och träffat både familj och vänner. Kul!

Bell: Visst kan det stressa när ens barn inte kan allt de "ska" kunna vid en viss ålder men han är säkert tidig med något annat istället eller så går det väldigt snabbt när han väl börjar. Det brukar lösa sig.

Han flyttade bitringen från ena handen till den andra i morse men oavsett om han är sen eller tidig är han vår underbara lilla älsklingspojke.
  • Bell13
    Irma01 skrev 2015-10-06 17:04:11 följande:
    Usch, inte kul detta, men tyvärr finns det inte mycket mer att göra än att ge Physiomer för att rensa näsan och bara vänta tills det är över... Hoppas att han har kunnat sova en del under dagen stackaren och att du känner dig mindre stel nu.

Kram
    Det är jobbigt för honom stackarn. Imorse såg jag även tand nr 2 och jag tror han har väldigt ont av den också. Tog honom i vagnen på förmiddagen och han sov en halvtimme och på eftermiddagen kändes det som tanden störde honom så mycket så jag gav en alvedon och 30 min senare somnade han igen och sov i 2 h.

Svärmor ringde vid lunch och berättade att hon är förkyld och frågade om hon fick komma trots det men min sambo sa nej. Hade nog inte fixat henne idag.

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015