Jenkis skrev 2015-02-22 09:06:39 följande:
Hej!
Sådär 500 olästa inlägg... Typ, så jag är inte med i matchen.
MEN jag håller med om ersättning/amning som Glader skriver.
Minifom innehåller konserveringsmedel Lelle, så det kan hon också reagera på. Särskilt om man ger stora mängder.
Vi ger smakportioner här. Han är så intresserad av mat, så därför har vi börjat. Dessutom vägrar han ta flaska numera, så det enda sambon och ev. barnvakt kan mata med är gröt... Har provat olika flaskor, nappar, sked, kopp och pipmugg. Så det får väl vara så just nu. Han äter ju 99 % tutte.
Vet inte om man skulle kunna blanda ersättning till grötkonsistens i stället? Har inte vågat då det står att det är supernoga med proportionerna vatten/pulver.
Hoppas ni andra mår bra!
Hej vännen!
Kul att höra från dig!! Hoppas allt är bra
Lovisa testar också små smakisar nu. Banan och avocado ligger i topp
Gluten däremot kommer vi att vänta länge med. Vet inte om du såg länken som Danisen postade härom dagen? Men finns ju majsbaserad gröt också om man vill ge tidigt tror jag. Lovisa är inte heller så förtjust i flaska, jag kan absolut inte ge henne från den men har funkat att ge lite bröstmjölk då jag varit borta men hon kan även vara ifrån mig ca tre timmar utan mat om maken kör mkt bärsele el vagn så funkar bra iaf för oss iaf. Är ju bara nån månad till nu innan hon börjar äta mat tänker jag.
Ersättning ska man absolut inte blanda som gröt. Kan ge riktigt jobbig förstoppning så där måste man hålla sig till proportionerna.
Hur är allt annars? Hur stor är han nu er lille kille? Lovisa var 63 cm och vägde 6,7 kg härom dan! Hjälp vad det går fort!!
Ha en skön dag!!
Kram