• glader

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Sista målet ska det förstås vara

• glader
    villsågärna38 skrev 2015-01-30 16:13:49 följande:
    Inte helt olikt en frisk Lovisa då Somnar runt 20 och sover till 07 ungefär med 1-2 matningar på natten som tar tio min per gång så när amningen funkar bra är den också himla smidig

Det är ju så individuellt det här. Olika från barn till barn. Klart att det finns för och nackdelar med båda sätten. Och om det inte funkar med mat och sömn oavsett vilken metod man kör så är det ju skitjobbigt. Kommer ihåg att du hade det jättetufft de första veckorna så glad att höra att det funkar så bra nu Är din värk bättre nu?

Kram
    Ja vi får vara glada för våra skötsamma små troll
    Det stämmer att jag hade det extremt tufft de första månaderna, hon sov ingenting på nätterna och hade väldigt ont i magen, så jag har fått min beskärda del också
    Värken är mycket mycket bättre tack! Amningshormornerna tog kål på mina leder och nu har jag även fått en bättre medicin som börjat verka så jag klagar inte alls. Värken är inte borta men hundra gånger lindrigare!

Kram
  • glader
    lelle75 skrev 2015-01-31 01:48:59 följande:

Guuu så jobbigt vi har det. Alice somnade i bra tid vid 20:30, helt utslagen. Men vaknade en stund senare av onda gaser och började skrika. Pappa fick vagga henne på olika sätt och vi prövade med bröstet men det ville hon inte ha, till slut somnade hon kl 1:00. Men vaknade igen 1:30, denna gång tog hon bröstet efter 10 min skrikande.

Förstår inte varför hon får ont just när hon pruttar, så har det inte varit tidigare och tror att vi är inne på fjärde dagen. Tror inte att hon hade ont i magen hela tiden ikväll, hon blev nog bara övertrött och skrek pga det. Fattar inte att jag pallar med så lite sömn.

Tycker så synd om er!!

Har du testat magmassage? Flera gånger om dagen behöver man göra det, gärna i samband med blöjbyte. Värme på magen tex varma handdukar kan hjälpa. Har ni pysventil? Den kan hjälpa om hon har svårt att få ut gaserna vilket det verkar som då hon har ont när hon ska fisa. Hedda hade också det, kved och vred sig när det skulle komma något.

Och som vsg säger, kanske testa mjölkfritt? Du får dock ha tålamod, dröjer ju några dagar innan det verkar..

Styrkekramar!
  • glader

Johjen, vilken mardröm!!! Kan bara tänka mig skräckkänslan när det händer... Och så lätt att man ryker ihop när båda är vettskrämda

Så skönt att allt var okej och att ni fick en bra läkare iaf. Hoppas du kan vila lite under dagen och återhämta dig, kram!

• glader

Ja, vsg jag undrar också, hur mår du idag?? Hoppas det gick över och inte blev värre.

• glader

Magisk natt här! Hedda sov från 20.30 till 07.30!!!! Knappt man tror det är normalt... Kan det vara farligt för dem att vara utan mat så länge när de är så små?  Hon vaknade till lite vid 03.30 men somnade om igen. Och idag är hon en liten solstråle

• glader

Johjen, stort grattis! Hoppas dagen blir superbra!

Och vad skönt för de flesta av er att ha fått vila lite grann och sova bra inatt, det unnar jag er verkligen!

Här var natten ganska jobbig men det var inte Heddas fel. Hon sov i eget rum för första gången så jag var nog lite nervös och kollade på babyvakten hela tiden. Och när hon vaknat och ätit vid 02 kände jag mig riktigt krasslig, sliten och hade hjärtklappning, ungefär som när man har en infektion i kroppen så därför kunde jag inte sova alls. Idag känns det ungefär likadant så det är väl nån skit i kroppen.

Men Hedda verkar gilla sitt nya rum och sov snällt även om det tog tid för henne att somna igår kväll.

• glader
    lelle75 skrev 2015-02-02 12:45:06 följande:

Grattis på födelsedagen Johjen!

Haft en jobbig natt i vanlig ordning, bara att vänja sig, man överlever ju uppenbarligen. Det sägs att det blir bättre vid 3-4 månader, inte långt kvar nu.

Upplevde ni ngn skillnad när de var två månader, 2,5 månader och sedan när de blev tre månader?

Jag minns faktiskt inte rikitgt, allt är en enda suddig dimma... men jag minns att efter ganska exakt 3 månader vände det rejält och blev mycket bättre, kanske att det blev något bätre redan efter 2,5 månad. Så håll ut, det kommer att ordna sig även för dig och då blir livet helt annat att leva
  • glader

Vet att detta varit uppe tidigare men frågar ändå - hur länge sover era små i sträck på dagarna? Hedda har nu sovit 3,5 timme, först under promenad och sen fotsättningsvis när vi kom hem... Har god lust att väcka henne men man ska ju tänka att de sover så länge de behöver...

• glader
    Irma01 skrev 2015-02-02 16:34:27 följande:
    Kan tyvärr inte heller komma ihåg...precis som Glader skriver så är allt som en dimma.
    Dock har Victor inte varit speciellt skrikigt och hade dyngrytm rätt tidigt, han var nog inte mycket mer än 1 månad eller 6 veckor när vi introducerade rutiner t.e.
    Här var det mer Event fasen som v verkligen la märke till. 

Tror absolut att du ska försöka utesluta mjölkprodukter först och sedan ägg om det inte hjälper. 
    Om det nu skulle vara kolik har jag läst någonstans att akupunktur kan hjälpa. Kanske värt att testa?

Kram!
    En sjukgymnast på jobbet berättade att hon körde akupunktur på en kompis bebis när de hade väldgt besvärligt och det försvann. Sen kan hon såklart inte garanetra att det var just det som gjorde det, men skrikandet slutade
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015