Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Sista målet ska det förstås vara
Sista målet ska det förstås vara
Guuu så jobbigt vi har det. Alice somnade i bra tid vid 20:30, helt utslagen. Men vaknade en stund senare av onda gaser och började skrika. Pappa fick vagga henne på olika sätt och vi prövade med bröstet men det ville hon inte ha, till slut somnade hon kl 1:00. Men vaknade igen 1:30, denna gång tog hon bröstet efter 10 min skrikande.
Förstår inte varför hon får ont just när hon pruttar, så har det inte varit tidigare och tror att vi är inne på fjärde dagen. Tror inte att hon hade ont i magen hela tiden ikväll, hon blev nog bara övertrött och skrek pga det. Fattar inte att jag pallar med så lite sömn.
Johjen, vilken mardröm!!! Kan bara tänka mig skräckkänslan när det händer... Och så lätt att man ryker ihop när båda är vettskrämda
Så skönt att allt var okej och att ni fick en bra läkare iaf. Hoppas du kan vila lite under dagen och återhämta dig, kram!
Ja, vsg jag undrar också, hur mår du idag?? Hoppas det gick över och inte blev värre.
Magisk natt här! Hedda sov från 20.30 till 07.30!!!! Knappt man tror det är normalt... Kan det vara farligt för dem att vara utan mat så länge när de är så små? Hon vaknade till lite vid 03.30 men somnade om igen. Och idag är hon en liten solstråle
Johjen, stort grattis! Hoppas dagen blir superbra!
Och vad skönt för de flesta av er att ha fått vila lite grann och sova bra inatt, det unnar jag er verkligen!
Här var natten ganska jobbig men det var inte Heddas fel. Hon sov i eget rum för första gången så jag var nog lite nervös och kollade på babyvakten hela tiden. Och när hon vaknat och ätit vid 02 kände jag mig riktigt krasslig, sliten och hade hjärtklappning, ungefär som när man har en infektion i kroppen så därför kunde jag inte sova alls. Idag känns det ungefär likadant så det är väl nån skit i kroppen.
Men Hedda verkar gilla sitt nya rum och sov snällt även om det tog tid för henne att somna igår kväll.
Grattis på födelsedagen Johjen!
Haft en jobbig natt i vanlig ordning, bara att vänja sig, man överlever ju uppenbarligen. Det sägs att det blir bättre vid 3-4 månader, inte långt kvar nu.
Upplevde ni ngn skillnad när de var två månader, 2,5 månader och sedan när de blev tre månader?
Vet att detta varit uppe tidigare men frågar ändå - hur länge sover era små i sträck på dagarna? Hedda har nu sovit 3,5 timme, först under promenad och sen fotsättningsvis när vi kom hem... Har god lust att väcka henne men man ska ju tänka att de sover så länge de behöver...