Jenkis skrev 2015-01-26 07:43:21 följande:
Bläää.
Amning varannan timme hela nätterna i minst en vecka nu + att efter vaccinationen i torsdags verkar han ha en radar som känner av om jag är i rummet eller ej. Nu kan jag inte lämna sovrummet en sekund utan att han vaknar. Vid toapaus blir det skrik efter ett par minuter, trots att han sovit stabilt hur länge som helst innan jag smyger upp.
Bara att gilla läget och hoppas det går över snart. Får han sina behov tillgodosedda kanske han "ger sig" så småningom. Kan ju även vara nästa fas som börjat lite tidigare. Den där som ni andra varnat för...
Orkar inte kommentera er andra men ser att fler har det jobbigt på olika sätt. Styrka till er!!!
Kul att det händer roliga sker i tråden med som giftermål t.ex.
Men vad jobbigt Jenkis! Hos oss var det den stora förändring när Event fasen började, att Victor slutade sova långa pass och vaknade varannan timme. Han höll inte på så under hela fasen, men de långa pass kom inte tillbaka förrän fasen var över (dvs 5-6 timmars pass. Under fasen kunde det max bli 3 till 3,5 timmes pass). Nu är det ju olika för alla barn, så det behöver inte vara så för er.
När det gäller att lämna rummet förstår jag verkligen att det känns svårt, speciellt om han sover fint innan du gör det! Inte mycket att göra än att hoppas att vänta att det går över...
Du har helt rätt inställning vännen!
Styrkekramar