lelle75 skrev 2015-04-17 10:07:57 följande:
Hej vänner. Har lite ont om tid på dagarna och internet krånglar fortfarande i soveummet, dessutom är jag så fruktansvärt genomtrött så orkar knappt skriva.
Vsg, vad härligt det låter med rutiner. Försöker att jobba på det och funderar på att köra Walhgrens kur, orkar inte ha det så här länge till, ngt måste göras.
Bell, förskräckligt med dessa skrik, har ju varit där så jag vet, de stackars små liven, tänk vad ont de måste ha när de skriker så där. Alice har fortfarande ont i magen, Bell - skriv upp vad du äter så att du kan se till slut vad lillen inte tål. Efter väldigt lång tid kom jag fram till att Alice inte tål kaffe, inte ens en halv kopp och inte ens koffeinfritt. Märkte det när kaffet tog slut hemma..
Blodprovet visar ingen intolerans mot MP så vet inte vad jag ska göra nu :(
Tror även att hon har fått ont i magen rejält av smakportioner.
Den där skrädmjölsgröten, varför gör ni den och varför är den bra?
Ni som kommer att akta er från gluten, vid vilken ålder tänkte ni ge det?
Det finns havregryn att köpa som är helt glutenfria, det står på förpackningen, i fall att ngn inte visste.
Kram
Hej Lelle,
Skönt att Alice inte är Mp allergisk, då kanske ni kan bygga upp en strategi för att få henne att sova längre pass.
Nu är dessa bara tips som vi tycker ha funderat bra här, men jag förstår naturligtvis att det är olika för alla. Iaf, det viktigaste av allt är att DU har BESTÄMT DIG. Du måste vara mentalt beredd att "ta fighten" och planerat hur du ska agera. Det ska inte vara någon tvekan.
Från att de är 6 månader så hr spädbarn ingen fysiologisk behov att äta på natten, t.e. Vi väntade tills nu då vi kände oss inte redo innan, och det finns ingen som helst poäng att ändra på det om man inte känner sig redo.
Men det är bra att veta att de iaf inte behöver mat på natten.
Jag skulle börja med att hålla rutiner även om det blir svårt i början. Och framför allt att inte ha henne i sängen längre men i sin egen säng, nära dig naturligtvis. Försök lägga henne ungefär vid samma tid varje kväll. Ha en rutin, där ni kanske sjunger en låt samtidigt som du masserar henne lite, så säger du god natt och går därifrån, stäng gärna dörren. Om hon skriker (och du hör att det tilltar) så går du in igen och tar inte upp henne men lägg handen på magen och visa att du finns där. Gå ut igen. Det lär ta ett tag med henne, eftersom hon är van att bli buren när hon skriker, men försök tänka på att du ger henne den underbara gåvan att lära sig somna själv...
Tycker inte att du behöver vänta 5 min alls. Meningen är att hon ska känna trygghet i sin säng.
Sedan bestämmer du att t.e om du har ammat och hon vaknar mindre än två timmar senare så ammar du inte. Du tröstar en stund, lägger henne igen. Det är bara exempel och förslag. Men vad jag försöker säga är att ni måste ha en plan innan och ni måste vara bestämda. Bättre om du känner att du inte pallar att vänta lite till isf.
Stora kramar!