Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Har tyvärr inget råd att ge dig förutom att jag hade det likadant med Adam i perioder. Han sov mycket bättre om jag låg bredvid vilket också medförde att han sov bättre på natten så jag tog den tiden att ligga bredvid honom. Hade med mig telefonen, bok och kunde även han tv på tyst och passade på att vila jag med. Om Adam sover inne på dagen har jag alltid mörkt så det kan du testa. Eller som sagt bara ligga bredvid! Att söva honom i vagnen funkar inte? Nuförtiden när Adam ska sova fm och en bäddar jag ner honom i vagnen och så går vi en sväng så han somnar sen ställer jag honom på altanen, under uppsikt givetvis, så kan han sova där 1-2 timmar. Lycka till!
Ska prova att dra ner rullgardinen lite så det blir lite mörkare dagtid. Han har börjat vakna vid 06.00 istället för 08.00 som han gjort tidigare så någonting är det ju som händer helt klart.
Det som funkar bäst är när han sover i bilen men oftast kan jag inte köra runt planlöst i 1.5 till 2 h min sambo har ofta bilen dagtid men vi ska testa att han lämnar bilen till mig på lunchen så får han sova i bilen på eftermiddagen så sover jag med honom på förmiddagen. Nu när han vaknar vid 06.00 så vill han sova första gången vid 07.45 så jag ligger bredvid honom nu.
Han somnar vid 18.45 på kvällen och då jag går upp med honom vid 06.00 så somnar jag vid 21.30 så det blir inte mycket egentid för mig och hans pappa och det är lite tråkigt men vi är glada för tiden mellan 19 och 21 som vi kan prata vuxensaker på
Kram