villsågärna38 skrev 2015-03-10 20:03:11 följande:
Usch va jobbigt vännen! Inte kul alls
men sånna dar har vi nog alla. Sömnbrist är en stor bov och så kan ju även hormoner spöka och så tär det på en med gnällig bebis. Och sen tär allt det i sin tur på relationen. Vet precis!! Men som tur är kan det vända lika snabbt som det kom. Ett par bra nätter och så är tillvaron plötsligt mycket ljusare. Man är inte alltid på topp men lovar att du är en jättebra mamma iaf. Försök träffa lite folk och få möjlighet att ösa ur dig. Det brukar hjälpa tycker jag. Plus vila på dan om det går och komma ut på promenad.
Va roligt att det funkade med vagnen
Heja!! Om Adam är lite mer krävande just nu så gör som jag och söv i vagnen. Försök få lite rutiner även dagtid. Det kommer nog både han och du att må bättre av
Ibland går jag bara runt kvarteret och låter lovisa sen sova ute. Tre ggr per dag sover hon nu i snitt. Och så äter hon lite smakisar vid lunch och middag. Blir ledsen annars, tittar på storasyster vid middagen och vill göra likadant
Får hon sova minst tre ggr så får vi en gladare tjej som orkar vara med. Skulle vi vara inne en hel dag och jag inte hjälpa henne att sova så blir det väldigt gnälligt. Hon blir liksom både uttråkad och sen övertrött.(ska hon somna inne just nu vill hon ligga vid bröstet konstant så då gäller det ju att jag tar mig den tiden). Behöver inte vara hur du mår även om det såklart kan påverka med. När bebisar blir lite större behöver de ju rutiner och hjälp för att sova på dan med.
Lovisa har haft en sovdag. Sovit 5 tim idag och somnade 19.30. Mkt mer än normalt. Sovit i vagnen och en stund inne vid bröstet också. Tanden har nog spruckit upp helt nu iaf. Får se hur natten blir
Jag har fått rätt mkt gjort iaf så det är skönt. Även hunnit med att fika med annan mamma på fm.
Håller tummarna för natten!!
Kram
Ps. Om man gör egna puréer är ett bra knep att blanda lite bröstmjölk i
Kanske en dum fråga. Men blandar man i bröstmjölk för att den ska bli "nyttigare" eller för att de ska känna igen smaken? Eller kanske både och? :)