Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Har ni honom i en babynest i er säng? Då kanske det är lättare att flytta honom?
Håll ut, snart är fasen över!!
Kram
Fasen är över om ca 14 dagar, känns ändå som den är på väg att plana ut.
Kram
Hej,
Här hemma börjar jag intressera mig och tänka på mat till Douglas.
Jag vill ge honom näringsrik ekologisk mat utan tillsatser. Har sett att det finns en hel uppsjö av kokböcker med recept på hemlagad barnmat. Är det nån av er med lite större bebisar som gjort egen mat? Var det krångligt och tidskrävande eller gick det smidigt?
Douglas har än så länge fått smaka på morotspuré, potatis o broccolipure, nån klämmis med persika och banan bl a. Han får smakportioner nån tesked åt gången. Köpte havregröt från Semper men såg att den innehåller malto så den kastades och jag har beställt skrädmjöl och tänkte prova det.
Gjorde som Irma i början och kompletterar med Hipp och Semper eco plus kryddar up och tillsätter smör. Hipp har gröt om du vill ha. Inte svårt alls att göra själv om du har en stavmixer. Sen Lovisa var ca 7-8 månader så äter hon även små bitar av vår mat och mjuka frukter och grönsaker. Sånt som är mjukt och inte starkt kryddat funkar ju jättebra. Mosar t ex potatis med smör direkt vid bordet osv. Rädslan för salt är ju klart överdriven så det funkar jättebra. (Kan skicka en länk från barnläkare om du vill läsa. )Hon vill ha mat som smakar nåt och kunna äta själv i bitar dvs helst inte puré. Men alla barn är olika. Huvudsaken man är lyhörd Kram