• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Irma01 skrev 2015-08-08 14:45:05 följande:
    Stort grattis, verkligen bra jobbat!
    Tack Irma, har kämpat hårt kram
  • Bell13
    johjen skrev 2015-08-08 20:54:41 följande:
    Grymt bra jobbat! Grattis!! Visst är det underbart när slitet ger resultat?! Kram
    Tack underbart. Är glad att jag började mäta och dokumentera så jag ser att det hänt grejer.
    Fortsätter ett tag till
  • Bell13
    lelle75 skrev 2015-08-10 16:04:20 följande:

Alice sover väldigt oroligt, dag som natt. Ligger och skruvar på sig, vänder sig från ena sidan till den andra. Som om att hon försöker att hitta en bra ställning. Är det så med alla barn eller ligger era stilla?

Svårt att ha kudde och filt till henne. Filten hamnar oftast runt magen och huvudet är inte på kudden. Hur gör ni?

Kram

Douglas har börjat sno runt, fäkta med armarna och kasta sig från sida till sida. Vet inte om det hör till fasen eftersom han sover dåligt/oroligt pga den. Han sover i vår dubbelsäng tillsammans med mig. Douglas vill inte ha filt på sig på natten och inte heller kudde. Han blir riktigt sur om jag lägger på honom filt och sparkar av sig den på en gång.
    När jag nattat klart och lagt ner honom i sängen brukar jag lägga kuddar runt honom en på var sida och då ligger han lite mer still. Efter den här fasen ska vi träna på att sova i spjälsängen för jag sover verkligen inte ok med hans fäktande och hans pappa gör anspråk på hans del av sängen
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-08-12 00:30:33 följande:
    Vänta till han börjar gå, då kommer du att få fullt upp!! smile5.gif he, he! Förstår precis. Men med vår äldsta tjej var det 1-1,5 år som var tuffast. Då satt hon inte still en sekund. Ville bara springa hela tiden. Vi hade en hel semester då vi gick omlott. Åt aldrig samtidigt. En fick jaga hela tiden. Men hon sov iaf två ggr per dag till hon var 1 och sen 1,5 tim till hon var 2,5. I somras slutade hon sova men började på förskolan nu igen i veckan och klarar inte det längre. Sover 30 min där och somnar numera 21.30 sen igår!!! Känns sådär smile5.gif Vi har blivit nattugglor för att få egen tid på kvällen. Hoppas att det ger sig snart och att hon orkar vara vaken hela dagen då vi varit bortskämda med att hon sovit 20-08 hela sommaren...

Ang Lovisa så har det varit intensivt sen hon började krypa vid 7 månader. Iofs har humöret bitvis varit väldigt harmoniskt även om hon motoriskt varit väldigt på. Just nu i den fas hon är i så är det också mer turbulent och lynnigt. Mitt bästa tips är attträffa folk!! Gärna andra barn. De blir lätt uttråkade i den här ålder. Behöver mycket stimulans. Storasyster och hennes kompisar hjälper till mycket här och från nästa vecka blir det även öppna förskolan. Är ju ingen slump att många föräldrar är där varje dag från ca 1 års ålder smile5.gif

Det är intensivt med små barn i den här åldern. Lägg på en treåring på det så förstår ni varför man talar om tvåbarnschocken smile5.gif Skämt åsido så lugnar det sig vid 3 men 2 var också tufft kommer jag ihåg. Mkt trots. Det är tufft med barn i periode helt enkelt så tur är väl att man är så himla förälskad i sitt lilla underverk smile1.gif

Lovisa Bus åt upp ocr-numret på en räkning igår. Klättrade in i öppna spisen. Kastade mat på golvet och åt upp sista sidan i boken jag läser just nu smile2.gif Hon är helt omöjlig men samtidigt helt underbar och sötast på denna jord. Ihop med sin syrra såklart smile1.gif Som tur är sover hon också bra på nätterna!! Bara vi kan få hennes syster att somna på kvällarna med så är vi tillbaka på banan igen smile5.gif Tills de blir förkylda eller får vattkoppor eller magsjuka eller nåt smile5.gif He, he!!

Kram
    Tack för dagens skratt alltså klättrade in i öppna spisen ... Ser det på näthinnan.
  • Bell13
    lelle75 skrev 2015-08-12 22:46:24 följande:
    Citerar mig själv :) Hon vaknade och skrek så skickade iväg lite för snabbt. Bara "fruktansvärt' som jag avslutade med lät så starkt. Ville egentligen skriva fruktansvärt jobbigt.

Jag förtjänar inga fler barn smile4.gif
    Du förtjänar så många barn du önskar. Är mitt uppe i eventfasen nu och det känns som jag håller på att tappa förståndet emellanåt

Det hjälpte verkligen mig att gnälla om min hemska svärmor här och om det hjälper dig att gnälla så gör det bättre med ärlighet än att leka ofelbar och sitta och gråta i ensamhet
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2015-08-13 21:10:58 följande:

Appen om de olika faserna ni pratar om, vad heter den och finns den till Android? Kostar den något eller är den gratis?

Rekommenderar boken och appen, jätteintressant att läsa appen kostar 19 kr
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2015-08-14 15:36:48 följande:

Tack alla för svar, visste ni om den finns för Android? Här har vi fått Rota-vaccin idag o bebis är extra gnällig så har inte haft möjlighet att kolla om den finns. Maken kom hem precis så fick en liten stund vid datorn, snart ska han ut med dottern o jag kommer att sitta fast med ledsen bebis igen...

Åh stackars liten kommer ihåg att Douglas blev känslig och skrikig speciellt hans andra dos då han fick de första sprutorna med.
    Hoppas allt är bra annars?
  • Bell13
    Irma01 skrev 2015-08-16 08:36:19 följande:

God morgon tjejer,

Hur mår ni idag? Själv känner mig lite mör i kroppen då maken och jag sprang Midnattsloppet igår. Våra snälla grannar tog hand om Victor.
    Är faktiskt väldigt stolt över mig själv. Klarade inte under en timme, det blev 2 minuter över men det är inte helt lätt att springa om på vissa ställen, så man hamnar lite i kö...men jag sprang hela vägen, stannade inte och gick inte ett steg heller! Dessutom var det så kul smile1.gif . Jag som inte gillar att springa egentligen smile5.gif

Sedan kan man ju glömma att få ta sovmorgon men vad spelar det för roll när man ser ett litet ansikte som tittar på en från sin säng med världens leende och glittrande ögon?! Vi får se hur dagen blir, vi ser att det minst tre fyra tänder på gång, men solen lyser så det blir bra oavsett smile1.gif

Hoppas ni mår bra och önskar er en härlig söndag! Kram på er

PS: ursäkta skrytet, men sist jag sprang en mil var jag 17 år... smile5.gif

Wow vad duktig du är och superkondition. Jag springer 1 km på 15 minuter. Har inte tränat på länge men är igång igen

Verkligen bra gjort av dig Irma stort grattis och bra kämpat
  • Bell13
    johjen skrev 2015-08-16 11:05:59 följande:
    Grymt bra jobbat Irma! När jag sprang som mest sprang jag just midnattsloppet på 59 minuter och då sprang jag ca 3 ggr i veckan. Men allt är ju så individuellt men tycker verkligen att du ska vara nöjd med din insats.

Själv är jag inne på tredje veckan med ont i halsen och hängig.. Har inte tränat på en vecka för jag trodde att vilan skulle göra mig frisk men känner mig helt slut. Ärligt talat känner jag mig låg, orkeslös, ont i kroppen och halsen varje morgon men släpper framåt lunch, irriterad på sambon, orkar inte höra av mig till vänner, helt slut på kvällarna efter ha tagit hand om Adam. Inte riktigt likt mig! Visst har jag kraftig pms troligen pmdd men nu är jag inne i den delen av månaden då jag brukar må bra och vara på topp. Känner mig nästan deppig fast jag inte har någon anledning till det. Så trött hela tiden också och sover varje gång Adam sover nu på dagen för att överhuvudtaget orka med dagen. Forsätter det så här får jag nog ringa vårdcentralen för som sagt känner inte riktigt igen mig. Känner mig tröttare och mer sliten nu än när jag inte fick sova på nätterna!

Hoppas ni andra mår bra!

Kram
    Äter du d-vitamin? Om inte så ha det i åtanke
    Äter jag inte tillskott blir jag låg och immunförsvaret blir sämre.

Kram
  • Bell13
    Irma01 skrev 2015-08-16 14:02:17 följande:
    Tack!!

Hur mår ni och hur är det med Douglas? Börjar ni se slutet på Event fasen?

Kram
    Douglas är gnällig dagtid och sover dåligt på natten fortfarande.
    Börjar på allvar tänka att det är dags att Douglas börjar sova i egen säng, är det dumt att träna på det under utvecklingsfasen?

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015