villsågärna38 skrev 2015-02-12 16:32:50 följande:
Ja säkert men du är ju i goda händer på BB Sophia

Bara varit på studiebesök men är ju lika fint som BB Stockholm (där vi fött två ggr), underbart mysiga rum, superpersonal osv. Som att bo på hotell

Sen vet jag ju inte hur dina tidigare förlossningar gått men tredje barnet kan nog gå snabbt!! Tog ju bara en tim för mig sen vi kom in till BB sist och 1,45 från första värken så åk in i tid!! Drar det ut på tiden får du ju saft och även milkshake av personalen. Äta brukar man ju sällan vilja sen det sätter igång. Jag drack bara lite juice men var gott att ha i kylskåpet på rummet sen ihop med favoritgodiset

Sen får man ju supergoda smörgåsar och cider efter förlossningen och helpension på avdelningen
Kram
Mina barn är födda på SöS och då fanns det inte patienthotell t ex och det upplevde jag som väldigt negativt.
Bb Sophia kommer bli jättebra och jag hoppas givetvis på en kort förlossning med tidig hemgång. Första gången jag födde tog det 9 h och andra gången 6 h. Nu är det ju 9 år sedan jag födde sist så jag vet inte om min kropp kommer ha fördel av att jag fött tidigare. Hörde en kvinna som sa att om det gått mer än 6 år sedan man födde sist har man inga fysiska fördelar längre.
Jag räknar med en förlossning på runt 10 h och blir den kortare blir det bara som en bonus
1,45 h är ju jättesnabbt. Helt otroligt att ni hann in. Andra gången jag födde åkte jag in när jag hade 4 min mellan värkarna och hann iofs bara vara där i ca 2,5 h sedan var hon född.
Har börjat få en del sammandragningar och det påminner mig om att det hela snart sätter igång.