villsågärna38 skrev 2015-01-25 07:13:43 följande:
Jag tycker inte du ska läsa sånt som gör dig orolig
Inte bra om man är pigg och def inte bra om man är trött.
Alice är liten och förkyld och täppt i näsan. Der betyder inte att hon har kronisk nästäppa och obstruktiv andning osv. Du har inte haft något avsvällande att ge henne förrän nu. Ge detta nu ett tag så hoppas vi att hon snart blir bättre. Som jag uppfattat det är det om man får kronisk nästäppa, barnet börjar snarka då det blir större (2-3 år) osv som det bör kollas upp. Alice täppa räknas inte som kronisk och snarkar man lite som förkyld är det inte samma sak.
Du ska köpa Nezeril näsdroppar från 2 år och ge en droppe i varje näsborre.
Kram och hoppas ni haft en bättre natt!!
Tack snälla vsg, vet inte vad jag skulle ta mig till utan dig!
Nezeril hjälpte inte ett smack, men det kanske tar några dagar?
Har varit väldigt observant inatt och testat en massa saker.
Så fort man lägger henne på rygg (bara efter ett par minuter) så blir hon täppt (när hon sover). Detta händer inte på dagen när hon tex ligger på skötbordet. Inatt har jag använt Delta sidokudden, när hon ligger på sidan så blir hon inte alls täppt, tyvärr så kan hon lägga sig på rygg ändå vilket händer ibland, den funkar bättre när hon sover djupt, tidigare blev hon störd av den då hon kände sig trängd
Tror inte att hon är förkyld, då skulle hon varit det i över en månad, hon visar inga andra tecken och då borde väl läkaren ha sagt det, eller kan de vara förkylda ändå?
Så fort hon blev gnällig igår så fick hon sitt bad och efter det vid 23 så sov hon (om hon låg på sidan) och har sovit tills 9:00 så det känns underbart, (med två amningar). Tyvärr så har jag inte sovit lika bra då hon vaknar till så ofta och jag måste då lägga henne på sidan. Tidigare har jag tagit upp henne och spolat näsan, men det känns skönt att jag har kommit fram till att det enda som hjälper är sidoläge.
Nu ska jag fundera på hur man kan få henne att sova på sidan (men då blir det väl ökad risk för psd).
Kram