Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Adam har börjat sova med öppen mun ibland. Betyder det att han redan andas med munnen? Någon som vet?
Adam har börjat sova med öppen mun ibland. Betyder det att han redan andas med munnen? Någon som vet?
Nån mer som ammar? Lovisa somnade 19.30 igår och jag ca 21. Sovit fem tim nu. Så skönt! Ibland är det värt det att gå och lägga sig tidigt även om det inte blev mycket till fredagskväll. Klockan är ju bara 02 så lär ju få flera timmar till också. Underbart!
Hörreni ni... jag har fått *trumvirvel* SOVA hurra 00-05.20 och 05.45-08.30. Engångs grej antagligen men det va skönt iaf
Hej! Jag har ett par frågor ni mer erfarna säkert kan svara på? Och ber om ursäkt i förväg om frågorna kommit upp tidigare, men jag har haft lite problem med att läsa ikapp på ett tag pga sjukhusvistelsen och annat.
1. Barnförsäkring, någon rekommendation på vilken/vilka som är bäst? Jag funderar på Trygg-Hansa då jag gillar dem och har dem till i stort sett allt annat. Något jag bör tänka på där?
2. Faderskap. Vi är ju inte gifta och familjerätten (i Stockholm) vill ha skriftligt bevis på min sambos godkännande vid IVF/ÄD. Jag kanske var dum nog att svara "JA" på frågan om det var assisterad befruktning, men jag har däremot inte specificerat ännu att det är ÄD. Men de vill visst ha något papper på att pappan har godkänt proceduren. Är det från kliniken (för oss avses då Riga) jag kan få det tror ni? Någon annan här som inte är gift som gått igenom denna process?