• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

glader skrev 2015-02-25 10:10:25 följande:
    God morgon!
    Natten här har varit helt okej, Hedda somnade ganska sent men sen sov hon gott Jag däremot kunde inte somna förrän framåt två-tiden, har fått svårt att sova helt plötsligt, vet inte varför! Irriterande när man har ett barn som sover snällt...

Jobbigt med magstrul Irma, skönt att du mår bättre igen! Och hoppas Adam slipper har alltför ont av tanddebuten idag.

Hedda har börjat med ett nytt ljud, hon låter ungefär som Darth Vader Mycket roligt, skrattar varje gång hon sätter igång.

Hoppas ni får en fin dag, Kram!
    Ja, verkligen, när det inte är det ena så är det andra! Känner mig lite bättre men inte helt Ok än, något som spökar tyvärr.
    Skönt att Hedda sov gott iaf! Victor verkar vara lite lugnare nu som tur är. Kram!
    Danisen skrev 2015-02-25 10:09:58 följande:

Hej!

Tillbaka till amning var varannan timme hela natten. Vid 3 var hon jätte pigg efter amningen. Jag släkte och vände mig om hon somnade tillslut . Jag som trodde att hon börjat sova bättre. Well... hoppas på en bättre natt i natt. Hon sover mindre på dagen. Runt 2h sammanlagt. Men hon sov kanske lite mer igår?! Sambon är magsjuk så jag har dratt runt hemmet 2 hundar och en bebis Så gott det gått. Så jag vet inte riktigt hur mycket hon sov igår. Hoppas att han mår bättre idag när han vaknar. Han har iaf fått sova haha!! Blir andra bullar när han är frisk kan ni tro

Håller med vsg, det låter onekligen som Event fasen, bara att hålla ut! Hoppas sambo kryar på sig fort, för det är inte kul att känna sig ensam med allt ansvar när man inte får sova på nätterna! Kram
    villsågärna38 skrev 2015-02-25 12:40:28 följande:

Usch va jobbigt med magen Irma men skönt att Victor sov bra. Spännande om det är en tand på g. Kan du känna nåt ännu?

Här har Lovisa ammat varannan timme i natt med Men nu verkar hela tanden ha spruckit upp så hoppas det blir lugnare i natt. Är ju värst när det spricker. Igår bet hon mig i brößtet också i nån sorts frustration då hon skulle äta. Aj Nu gäller det att bara ge bröstet för mat och inte som leksak, då får hon ta noteringen ist He, he!! Storasyster har haft mardrömmar i natt också, vaknat 3 ggr, så maken också ett vrak. Jämna plågor med andra ord Sen vaknade båda tjejerna 05.30 så jag lär somna vid nattningen ikväll. Gått promenad och varit på mammafika på fm iaf så jag har fått lite energi och positivism. Det blir man ju som tur är piggare av

Ha en skön dag i solen!!

Kram

Kan inte riktigt känna något än, men tycker att det är lite lite hårdare. Vi får se helt enkelt! Usch vilken natt bi fick, förstår att du känner dig slut...tycker också att promenader är uppiggande, även om det känns inte så först

Hoppas ni får en skönare dag och en bättre natt! Kram
  • Irma01
    Danisen skrev 2015-02-25 14:24:35 följande:

Japp, enligt appen är vi i den. Händer jätte mycket med henne nu, märks tydligt. Hon blir 4 månader på lördag. Ja , det är tufft men det går himla bra ändå smile1.gif . Precis gått en power walk i skogen med hundarna och Maja. Det var med tufft haha, mycket backar här på åsen smile5.gif . Har precis börjat kunna gå i dom. kanske kan man förbränna lite fett med. (Usch, hoppas att det försvinner med tiden, Känner mig som en flebbig zebra) nu sover damen gott där ute. Vilken skillnad på att sova i frisk luft och inne.

Hoppas att ni alla har en fin dag smile1.gif

Kram kram

Låter härligt!
  • Irma01

Vad skönt, Victor var på ett strålande humör när vi var hos frisören . Satt i vagnen, lekte själv, skrattade och charmade alla!

Sedan, att jag har världens trevligaste frisör, som bjuder på kaffe och semla är ju bonus .

En härlig dag, med dessutom en ny Guld medalj till Sverige!

• Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-26 06:29:58 följande:

Morgonamning här! Hur har natten varit för er tjejer? Här har jag iaf fått ett fyratimmarspass i natt, plus 2+2 så jag känner mig riktigt utvilad Man blir lite mör av de där sova 1,5 tim i stöten-nätterna så det var på tiden.

Irma - hur är det med magen? Johjen - hur mår du nu? Danisen - hoppas magsjukan är över!

Hoppas ni alla får en bra dag!

Kram

Tack, magen är bättre om än inte riktigt som den ska, men har inte haft ont iaf. Natten var Ok, vaknade 23, 2 och sedan 5 så inte riktigt fått den där efterlängtade 4 timmarspass, men känner mig ändå helt OK.
    Vi har varit och stor handlat, så roligt att titta på allt tycker Victor. Han sitter utåt i babybjörnen, och det är en perfekt tid, bara pensionärer och vi

Just nu sover han, sedan blir det dags för lunch, morotspuré på menyn idag. tänker titta på stafett idag och sedan ta en promenad i solskenet!
    I morgon är hunden hemma, då blir det en lång promenad samt lite träning på tomten. 

Ingen babysim på lördag, eftersom det är sportlov, och vi har inget annat på schemat. På söndag ska jag äta brunch med tjejgänget, så pappa får ta hand om Victor. (som tur är är jag bara 300 m bort in case of emergency )

Otroligt hur mycket piggare man blir av solen! Är väldigt glad att Victor är född under hösten, då man ändå är mer sliten efter nästan 6 månader utan en enda hel natt, och det skulle bli så mycket svårare om det blev mörkare nu. Men det är som sagt så mycket enklare att gå upp på morgonen när det är ljust i rummet. Längtar så efter att sitta den där första dagen på altanen med en kopp kaffe och känna hur solstrålarna värmer...Inte långt kvar nu!

Igår ringde min mamma, glad som en lärka och berättade att hon hade ordnat så att hon skulle hälsa på min bror två dagar innan jag landar i Paris och möta mig på flygplatsen så att vi kunde köra ner tillsammans sedan. Blev väldigt glad då det ändå är trevligare att ha sällskap under en 5 timmars bilresa

På måndag är det redan dags för 6 månaders kontroll! Fattar inte hur tiden kan gå så fort...

Hoppas ni får en skön dag, kram!
  • Irma01
    johjen skrev 2015-02-26 07:46:33 följande:
    Hej! Haft två sämre nätter och som en zombie idag.. Adam vaknat ofta, jag svårt att somna in och hunden varit orolig på nätterna. I går var jag hos en.mammaledig kompis i Göteborg och precis som du beskriver kunde Adam inte komma till ro när hennes barn, 1 och 4 år röjde runt. Jag fick gå in o ett annat rum och amma och gå ut och gå för att han skulle sova. Tror han sov max 2 h på hela dagen igår och han brukar sova 3-4 h. Vi åkte dessutom bil i två timmar och inte ens detta kunde söva honom! Som du säger så händer det jättemycket nu och igår när vi åt middag satt Adam o sin barnstol och tittade förundrat på oss i 15 min! Innan har han klarat några min innan han började gnälla.

Jag mår bra men väldigt trött. Ska på babymassage idag på öppna förskolan så kan inte sova mer nu utan hoppas på en eftermiddagslur. Vad har ni för planer idag?

Kram
    Blä, inte kul...Nej, det där med att de blir så mycket mer medvetna om det som händer runt omkring är verkligen en stor förändring. Från att bara haft fokus på maten till att inte kunna amma för att något är mer intressant...men man vänjer sig och hittar sitt sätt. 
    Hoppas iaf att du hinner vila en bra stund idag, för det där känslan när man har haft flera sådana nätter i följd är verkligen jobbig.

Kul med babymassage.

Kram!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-26 18:02:59 följande:

Himmel vilken dag!! Lovisa har sovit tre halvtimmar på hela dan trots både promenad och biltur plus amning, amning och amning. Varit gnällig emellanåt och jätteglad emellanåt. Superlynnig med andra ord och svårt för mig att få nåt gjort. Nog tanden iaf. Nu har hon äntligen somnat så vi pustar ut lite. Maken sen idag just denna dag av alla dagar. Typiskt!! Men kommer hem till 19 iaf. Blev fil, müsli och smörgåsar till middag här idag för mig och storasyster. Nu ska vi käka popcorn, kolla på film och pusta ut en stund smile1.gif

Kram på er!!!

Oj! Hoppas ni fick en lugn stund när hon hade somnat!

Ja, det är ett helt annat tempo med humör växlingar just nu...dock har Victor varit en riktig solstråle idag, och har skrattat mycket och gett mamma oerhört mycket energi ! Vi får se hur natten blir och morgondagen. I kväll när han åt sin puré så började han gallskrika och tog sig i munnen, dessutom dreglar han mycket och gör bubbel ljud ned munnen, så jag tror absolut att det är en tand på gång...

Hoppas ni får en lugnare natt!

Kram
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-26 20:18:17 följande:
    Lovisas storasyster kräktes precis smile4.gif Håll tummarna att det inte blir mer och aktiv klarar oss. Fast jag är nog smittade hon kräktes på mig smile4.gif Blääääää!!!!
    Neeeejjjj! Men vilken otur alltså! Håller alla tummar & tassar att det INTE är kräksjuka...

Styrkekramar vännen <3.
  • Irma01

Godmorgon tjejer,

Hur mår ni? Hur har natten varit?

Vsg, hoppas verkligen att storasystern mår ok och inte har fått kräksjuka.

Kram

• Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-27 10:07:31 följande:
    Hej!

Nåt kräksjukevirus är det. Hon kräktes tre gånger igår kväll men sen inte mer och mkt piggare idag. Går nåt på dagis just nu, varit likadant för de flesta, kräks 1-3 ggr och sen inget mer förutom feber för en del.

Det jobbigaste just nu är att Lovisa är supergnällig och har svårt att komma till ro och sova. Vill bli buren el underhållen konstant. Ammar igen nu och hoppas hon somnar snart. Jobbigt att inte hinna gosa och mysa med sjuklingen i den utsträckning jag skulle vilja. Hade velat vara själv med henne idag men, men... Inget att göra år. Bara göra det bästa av situationen.

Kram
    Typiskt att allt händer samtidigt...men du gör ju ditt bästa och dina tjejer har är verkligen lyckligt lottade att ha en sådan mamma! Stora kramar, hoppas allt lugnar ner sig snart.
    johjen skrev 2015-02-27 10:24:35 följande:

Hej vänner!

Oj vilken skillnad det är när man får sova lite bättre. I natt fick jag sova ett 4 h pass och några 1,5 h pass så säkerligen fått 7 h sammanlagt. Just att få 4 h i ett sträck gör susen!

Idag är det en vecka sedan vi började ordentligt med veckoplanering och matschema samt att jag nu äter mjölkfritt, undviker socker och för mycket gluten och försöker äta mer protein och grönt och mår mycket bättre. Ställde mig på vågen imorse och gått ner 1,2 kg! Det första jag gått ner sedan efter förlossningen! Så glad och återigen visar det att det är så viktigt med rätt kost och att röra på sig (gått promenader också). Känner mig inspirerad att forsätta och främst för att jag mår bättre men givetvis kan jag gå ner några kg på kuppen blir jag ju inte ledsen! Kommer få en del besök i helgen och nästa helg åker vi på weekendresa till ett mysigt ställe i Skåne så det blir en del utmaningar att hålla sig till detta. Maten är inget problem, här hemma serverar jag den kost vi äter nu och till efterrätt blir det färska bär med havregrädde (och socker för dem som vill!) men det blir värre när vi är borta..

Idag kommer min mamma och hennes man hit och hoppas de kan underhålla Adam lite så jag kan göra något annat. Sambon ska träffa några vänner efter jobbet, unnar honom verkligen det första gången sedan Adam kom, och hunden är hemma med oss så vi får alla ta oss en promenad under dagen trots regn och blåst. Vad ska ni andra göra idag?

Irma, hur har natten varit? Har Victor fått någon tand ännu?

Kram

Nej, ingen tand här ännu! Just hemkommen från promenaden, Victor har fått sin lunch (broccoli och potatis puré idag), och vi ska ta det rätt lugnt resten av dagen. Natten var Ok, fick sova från kl 2 till kl 6, så känner mig rätt utvilad!

Matschemat brukar vara en stor hjälp då man undviker "snabba" beslut som ofta blir sämre lösningar. Underbart att du mår bättre och känner dig piggare, grattis till viktnedgången, men det viktigaste är som du skriver att du mår bättre!

Låter härligt med helgplanen, hoppas ni får det mysigt!

Kram
    glader skrev 2015-02-27 08:34:08 följande:
    God morgon!

Okej natt här förutom att jag återigen har svårt att sova. Katterna har också härjat ovanligt mycket inatt. Men nu är det fredag!

Håller också mina tummar för dig och familjen vsg, hoppas verkligen ni slipper kräkeländet!

Kram

Tänk att något ska det alltid vara! Härligt med fredag verkligen

Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2015-02-27 22:02:23 följande:
    Hm hjälp av min mamma kan jag inte riktigt säga att jag fick men de hade med sig lunch i alla fall. Besviken ytterligare en gång på dem, henne och hennes man att de är så passiva och visst mamma vill gärna hålla Adam men det ska ju ske när det passar henner. Jaha bara att acceptera att det är såhär..

Hur känns det i bröstet nu? Adam har också velat amma varannan timme de senaste veckorna och har ganska mycket mjölk men än så länge funkar det. Skönt att det inte blev någon magsjuka!

Resonerar som du i vanliga fall gällande kosten men så rädd att jag ska komma ur balans igen och må dåligt och hamna i en negativ spiral. Blir ju säkert en del mjölkprodukter nästa helg men hoppas det inte påverkar för mycket.

Kram och trevlig helg till dig!
    Jobbigt det där med din mamma. Känner igen beteendet då min pappa är rätt mycket så, som tur är är mamma väldigt hjälpsam, synd bara att hon bor så långt borta!

Oerhört energislukande med människor som alltid ska tänka på vad som passar dem och tycker bara att alla andra ska anpassa sig efter det

Hoppas natten har varit OK och att ni får en trevlig helg!

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015